Innkjøpsrådgiver
Oslo kommune, Oslobygg KF
Grenseveien 82, 0663 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Innkjøpsrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 27. oktober
Innkjøpsavdelingen er en viktig del av Oslobygg. Vi har ansvar for anskaffelser, rammeavtaler, kontraktsoppfølging og leverandørstyring, og bidrar til kvalitet, effektiv ressursbruk og etterlevelse av regelverket. Gjennom kategoribasert innkjøp og tett samarbeid med fagmiljøene utvikler vi gode prosesser, styrker bestillerkompetansen og skaper merverdi for organisasjonen. Vi spiller en nøkkelrolle i å sikre gevinstrealisering, fremme innovasjon og styrke bærekraft – både i egen organisasjon og gjennom samarbeid med våre leverandører.
Vi søker en engasjert og strategisk sterk innkjøpsrådgiver som vil bidra til profesjonelle og effektive anskaffelser i et foretak med høyt tempo og et viktig samfunnsoppdrag.
Som innkjøpsrådgiver i Oslobygg vil du få en sentral rolle i å planlegge og gjennomføre anskaffelser innenfor ulike kategorier som bygg og anlegg, tekniske tjenester, rådgivning og drift. Stillingen innebærer ansvar for å drive anskaffelser fra start til slutt, utvikle gode og effektive prosesser, og bruke innkjøpsdata til å gi verdifull innsikt.
Hos oss vil du jobbe digitalt, i tett dialog med leverandører og i samarbeid med kategoriledere og andre fagmiljøer – alt for å sikre profesjonelle og fremtidsrettede innkjøp for Oslobygg.
Arbeidsoppgaver
- Konkurransegjennomføring
- Planlegge, utarbeide og kvalitetssikre konkurransegrunnlag i KGV (Artifik)
- Gjennomføre anskaffelser med fokus på sporbarhet og dokumentasjon
- Prosess- og verktøyutvikling
- Etablere, vedlikeholde og forbedre rutiner og prosesser for digitale anskaffelser
- Sikre gode og strukturerte innkjøpsmaler
- Markedsarbeid og leverandørdialog
- Kartlegge markeder og legge til rette for dialog med leverandører
- Analyse og innsikt
- Vaske og strukturere data, samt bruke digitale analyseverktøy (Ignite) for rapportering og innsikt
- Utføre SPEND-analyser for å kartlegge kjøpshistorikk, forbruksmønstre og leverandørdata
- Identifisere gevinster, risikoer og forbedringsmuligheter som støtter strategiutvikling
- Samarbeid og samhandling
- Jobbe tett med kategoriledere innenfor kategoriområde og bistå i leverandørutvikling
- Involvere og samhandle med relevante fagmiljøer og ressurspersoner i foretaket
- Samarbeide med andre foretak og eksterne aktører for å sikre effektive prosesser og optimal ressursutnyttelse
- Støtte og utvikling
- Bidra til kompetansedeling gjennom opplæring, digital støtte og internkommunikasjon
- Fremme forbedringsforslag som styrker innkjøpsarbeidet
Kvalifikasjoner
- Utdannelse på bachelor- eller masternivå innen økonomi, jus, innkjøp eller beslektede fagområder.
- Erfaring med å gjennomføre offentlige anskaffelser
Ønskede kvalifikasjoner:
- Erfaring med digitale verktøy for innkjøp og analyse.
- Høy kompetanse i bruk av Excel
For å lykkes i rollen ser vi etter deg som:
- Strukturert og analytisk, med evne til å håndtere komplekse prosesser
- Initiativrik og løsningsorientert, med høy gjennomføringsevne
- Strukturert, digitalt drevet og innovativ
- Gode kommunikasjons- og relasjonsevner — klar dialog med både kolleger og leverandører
- Selvstendig, samarbeidsvillig og serviceinnstilt, med evne til å bygge gode relasjoner.
- Fleksibel og tilpasningsdyktig, med evne til å håndtere endringer og nye krav
Vi tilbyr mer enn bare en jobb:
- Du blir ønsket velkommen til et arbeidsfellesskap med dyktige kolleger som er stolte av jobben sin
- Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i et stort foretak med høye ambisjoner og tverrfaglig kompetanse
- En innovativ arbeidsplass med stor integritet i organisasjonen
- Moderne lokaler på Helsfyr, nær offentlig transport og med egne treningsfasiliteter
- Lønn etter avtale med konkurransedyktige betingelser og fleksibel arbeidstid
- Gode pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser gjennom Oslo pensjonsforsikring
Kontaktinformasjon
Kristin Ødegården Eliassen, Avdelingsleder, +4791591919, kristin.eliassen@obf.oslo.kommune.noTharani Thavapalan, HR- Rådgiver, tharani.thavapalan@obf.oslo.kommune.no
Arbeidssted
Grenseveien 820663 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5020922977
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.10.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Oslobygg er Oslo kommunes eiendomsforetak, og en av landets største byggherrer og eiendomsforvaltere. Vi tar vare på og utvikler kommunens eiendommer på en bærekraftig måte tilpasset innbyggernes behov. Eiendommene inkluderer barnehager, skoler, omsorgsboliger, sykehjem, kulturbygg, idrettsanlegg, brannstasjoner og nasjonalanlegg i Oslo.
Hver dag forvalter våre 650 ansatte omtrent 1800 bygg, og årlig investeres det for 7–10 milliarder kroner. Miljø, energi, innovasjon, inkludering og seriøst arbeidsliv er våre hovedsatsninger.
Les mer om Oslobygg på www.oslo.kommune.no/etater-foretak-og-ombud/oslobygg/
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så fall få varsel om.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
5c55c26b-0c6c-447d-a57a-0974cc630377
- Hentet fra
talentech
- Referanse
7c11ea1c98554780b559bf7f8408d8df