Teamkoordinator Jobb i Sikte
Nav Skien, avdeling for Sosiale tjenester
Rådhusgata 2, 3717 Skien
Om jobben
- Stillingstittel
- Teamkoordinator Jobb i Sikte
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 4. januar
Nav Skien søker nå Teamkoordinator til vårt aktivitetstiltak Jobb i Sikte. Dette er en nyopprettet, fast kommunal stilling i 100%, med ønsket oppstart så snart som mulig.
Om Jobb i sikteJobb i sikte er Skien kommune sitt aktivitetstiltak for unge sosialhjelpsmottakere med aktivitetsplikt. Målet er å styrke ungdommens muligheter for overgang til arbeid, utdanning eller på annen måte bli selvforsørget. Tiltaket kombinerer gruppebasert arbeidstiltak med individuelle oppfølgingsløp og praktiske oppdrag.
Teamet på Jobb i Sikte består av to arbeidsveiledere, en teamkoordinator og en prosjektmedarbeider som driver "Mulighetsverkstedet." Som teamkoordinator vil du koordinere arbeid, følge opp ungdommer og bidra til utvikling av tiltaket. Du vil også samarbeide tett med veiledere innen sosiale tjenester og ungdomsveildere på Talenthuset.
Arbeidshverdagen hos Jobb i Sikte er variert og meningsfull. Du kombinerer individuell oppfølging med gruppeaktiviteter og praktiske oppdrag. Du vil også være aktivt ute i lokalsamfunnet for å skaffe praksisplasser og jobbmuligheter for ungdommene.
Om Nav Skien
Ved Nav Skien er det ca. 145 ansatte, fordelt på statlig og kommunale arbeidsområder. Det er mange engasjerte kollegaer som er klare til bistå med både kollegial og faglig støtte der det trengs.
Vi planlegger å gjennomføre intervju 14.januar 2026.Arbeidsoppgaver
- Du skal ha ansvar for daglig drift i kombinasjon med oppfølging av egen portefølje.
- Du skal veilede, motivere og følge opp deltakere innenfor arbeidsrettede aktiviteter.
- Du skal koordinere og lede møter, samt samarbeide med ulike aktører for å skaffe praksis- og arbeidplasser.
- Du skal utføre aktivitetsoppdrag sammen med ungdom, og må like fysisk arbeid.
Stillingen forutsetter fleksibilitet og endring av arbeidsoppgaver må kunne påregnes ved behov.
Kvalifikasjoner
Du må ha:- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor fra høyskole/universitet. Bachelor i sosialt arbeid, barnevern, pedagogikk, anvendt psykologi eller ledelse er en fordel.
- Veiledningskompetanse og relevant arbeidserfaring innen oppfølging av mennesker.
- Erfaring med møteledelse hvor ulike aktører deltar.
- Gode skriftlige og muntlig kommunikasjonsferdigheter på norsk.
- God kompetanse på digitale verktøy.
- God fysisk form, da arbeidsdagen ofte innebærer fysiske arbeidsoppgaver og aktiviteter sammen med deltakerne.
- Førerkort klasse B.
Vi ønsker at du har:
- Kjennskap til Lov om sosiale tjenester i Nav. spesielt §20 - aktivitetsplikt.
- God kjennskap til statlig- og kommunalt virkemiddelapparat i Nav
- Erfaring fra samarbeid med lokalt næringsliv og frivilligheten
For at vi skal kunne vurdere om du er kvalifisert for stillingen og lønnsplassere deg, må relevant dokumentasjon (vitnemål og attester) lastes opp og legges ved søknaden.
Personlige egenskaper
For å lykkes i jobben er det viktig at du er:
- Glad i fysiske utfordringer, fordi jobben består av fysisk arbeid og aktiviteter sammen med deltakerne.
- God relasjonsbygger, fordi du vil møte mange nye mennesker med ulike behov, samt ulike samarbeidspartnere.
- Strukturert, fordi du må like å planlegge arbeidet ditt i forkant og dokumentere løpende.
- Fleksibel, fordi endringer skjer fort og vi trenger at du takler uforutsette hendelser, og endringer i oppgavene du har ansvar for.
- Selvstendig, fordi stillingen innebærer høy grad av selvledelse og man må mestre å stå i vanskelige avgjørelser.
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Du får spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
- Du blir en del av et utviklingsorientert og stort NAV-kontor med et godt fagmiljø.
- Du blir en del av godt arbeidsmiljø, med engasjerte kollegaer.
- Du vil få lønn etter gjeldende avtaleverk, med en god flexitids-ordning.
- Du får meget gode forsikrings- og pensjonsordninger.
Vi tror at mangfold beriker våre arbeidsplasser og gjør oss bedre. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn eller funksjonsevne.
Kontaktinformasjon
Nina Aasland, Avdelingsleder, 90 73 23 00, nina.aasland@nav.noArbeidssted
Rådhusgata 23717 Skien
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Skien kommuneReferansenr.: 5038932999
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.01.2026
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Skien er hovedstaden i Telemark og en av landets eldste byer med røtter tilbake til år 900 e. kr. Byen ligger sentralt plassert mellom fjord og fjell på Østlandet, og er en del av Grenland som til sammen har nærmere 100.000 innbyggere.
Skien kommune er en av Telemarks største arbeidsgivere og er en moderne og spennende arbeidsplass i utvikling. Her jobber ca. 4.600 ansatte daglig for å gi kommunens 57.000 innbyggere best mulig tjenester. Sammen er vi med på å gjøre Skien til et godt og trygt sted å jobbe, bo og leve.
Skien er en spennende og moderne kommune med høyt aktivitetsnivå. Vi har som mål å gi best mulig service på flest mulig områder til byens befolkning.
Vår visjon er "Skien - den gode møteplass!"
Er dette en stilling å flytte til ?
Bor du ikke i Skien/Grenlandsområdet og tenker dette er interessant for deg så kan du sjekke ut aktuell informasjon om byen/området via følgende linker:
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
5b39c8b8-cafc-40c4-b280-ad4f37cfe238
- Sist endret
11. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
1cb61493a2764f288f01434c97c46f01
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Nav Skien, avdeling for Sosiale tjenester.
Sted
Skien
Arbeidsgiver
Einaren, Skien kommune
Sted
Skien
Miljøterapeut
Arbeidsgiver
Maribakkane 3 Bolig og ambulante tjenester enhet 4, Skien kommune
Sted
Skien