Familieutreder i turnus
Familieavdelingen ved Gullhella barne- og familiesenter , Bufetat
Korpåsen 172, 1386 Asker, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Familieutreder i turnus
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Vil du bidra til å gi de mest sårbare barna og deres familier et godt utrednings- og veiledningstilbud?
Ved familieavdelingen på Gullhella barne- og familiesenter, avdeling Asker, har vi nå ledig 1 fast 100% stilling som familieutreder i turnus med dag- og kveldsvakter, og med arbeid hver 6. helg.
Senter for foreldre og barn arbeider i henhold til Lov om barnevern. Vår kjerneoppgave er å bistå barneverntjenester med spesialisert utredning i deres undersøkelsesperiode, samt omsorgsendrende hjelpetiltak. Målgruppen er de mest komplekse sakene der det er stor bekymring for om foreldrene gir tilstrekkelig omsorg til barnet sitt. Barna i målgruppen er i alderen 0–6 år, med prioritet 0-3 år.
Utredningen foregår arenafleksibelt, noe som innebærer at utredningsaktivitetene skjer med døgnopphold i familieavdelingen, poliklinisk på dagtid ved senteret eller i familiens hjem. Oftest i en kombinasjon av disse. Familieavdelingen kan også i særlige tilfeller tilby omsorgsendrende hjelpetiltak i etterkant av utredningen. Vi samarbeider tett med barneverntjenestene gjennom hele forløpet.
Senter for foreldre og barn har spisskompetanse på sped- og småbarns utvikling, samspill mellom barn og foreldre, og foreldres omsorgsutøvelse relatert til barnets behov. Som familieutreder på Gullhella blir du en del av et spennende og engasjert tverrfaglig miljø med psykologer/psykologspesialist og dedikerte ansatte med relevant grunn- og videreutdanning samt omfattende erfaring fra arbeid med sårbare småbarnsfamilier. Hos oss vil du møte en arbeidskultur preget av åpenhet, engasjement og faglig stolthet.
Arbeidstid: Stillingen inngår i todelt turnus med arbeid hver 6. helg. Dagvaktene er fra 08.00 - 15.30. Kveldsvaktene er fra kl. 14.30 til 22.30. Døgnavdelingen og poliklinikk er lokalisert på Gullhella i Asker.
Arbeidsoppgaver
Som familieutreder hos oss vil du sammen med teamet arbeide med utredning av sped- og småbarns omsorgsbetingelser, og ha delansvar for utredningsaktiviteter og andre oppgaver. Det er utarbeidet et standardisert forløp for utredning og omsorgsendrende hjelpetiltak.
Arbeidsuken vil være variert. Du vil arbeide vekselvis med utredningsaktiviteter, observasjoner, samtaler, gjennomføre barnevernfaglige analyser og dokumentasjonsarbeid, bidra i drøftinger med teamet og deltagelse i samarbeidsmøter.
Utredningsforløpet stiller store krav til løpende dokumentasjon og rapportskriving. Sentralt for stillingen er derfor at du har god forvaltningsforståelse, samt at du er innstilt på at arbeidet kan medføre vitneførsel i Barneverns- og helsenemnda eller i retten.
Det er ofte et høyt tempo i utredningsperioden med hyppig kontakt med familie og barneverntjeneste. I arbeidet ved døgnavdelingen vil du også ha et medansvar for tilrettelegging for et trygt miljøterapeutisk miljø for alle familiene i avdelingen. Du må ha et gjennomgående fokus på brukermedvirkning. Arbeidet består også av enkelte praktiske oppgaver knyttet til drift.
Vår oppfattelse er at arbeid med de minste og mest sårbare barna og deres familier, er et svært viktig og meningsfullt samfunnsoppdrag. Vi har et godt samarbeid med de aktuelle barneverntjenestene og erfarer at familieavdelingens arbeid styrker det faglige samarbeidet mellom forvaltningsnivåene.
Kvalifikasjoner
Som søker oppfyller du disse kvalifikasjonene:- Fullført minimum treårig relevant høyskole/universitetsutdannelse, gjennomført bachelorutdanning/180 studiepoeng innen helse- og/eller sosialfag. Andre relevante utdanninger som tilsvarer 180 studiepoeng og/eller bachelorgrad vil kunne vurderes.
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk
- Erfaring med familiearbeid
- God forvaltningsforståelse
- Gode datakunnskaper
- Førerkort klasse B
- Erfaring fra førstelinje barnevern, fortrinnsvis undersøkelse og saksbehandling
- Master innen fagområdet, eller at du har startet/ønsker å starte et videreutdannings forløp
- Relevant metodekompetanse/sertifisering/kurs eller etterutdanning i kartlegging og utredningsverktøy
- Veilederkompetanse
- Erfaring med arbeid i sped- og småbarns saker
Personlige egenskaper
Personlige egenskaper og egnethet.
- Du har god rolle- og oppdragsforståelse
- Du er robust og tåler å stå i utfordrende oppgaver
- Du er nysgjerrig og låser deg ikke til bestemte løsninger på eventuelle utfordringer i jobb
- Du er trygg som person og skaper tillit med en profesjonell holdning
- Du er løsningsorientert og fleksibel
- Du har en raus og inkluderende holdning
- Du søker ny kunnskap og bidrar til fagutvikling
- Du kan arbeide selvstendig og strukturert, samtidig som du liker å arbeide i team med andre fagpersoner
- Du ser arbeidsoppgaver som må løses og bidrar godt inn i teamarbeid
- Du har stort engasjement for sårbare sped- og små barn
Vi tilbyr
- Stillingen er plassert i statlig lønnsregulativ i stillingskodene; 1489 for miljøterapeut, 1494 Sosionom og 1495 barnevernspedagog pt. kr 475 000 - 600 000 pr. år. Ved relevant videreutdanning tilsvarende 60 stp. kan det ansettes i stillingskodene; 1185 spes. utdannet sosionom, 1510 spes. utdannet barnevernspedagog, 1534 spes. utdannet miljøterapeut, p.t 530 000 - 700 000 pr. år. For stillingskodene; 1496 klinisk barnevernspedagog eller 1173 klinisk sosionom, p.t 530 000 - 720 000 pr. år.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse jf. Lov om Statens pensjonskasse, som innebærer en god tjenestepensjonsordning, mulighet for tilbud om boliglån til konkurransedyktige betingelser, samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring.
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Deltagelse i et tverrfaglig teamarbeid på fagfeltet sped- og småbarn
- Dekking av kostnader og noe permisjon med lønn til relevant masterutdannelse eller annen videreutdanning, etter avtale
- Kollega og gruppeveiledning
- Et godt arbeidsmiljø med dedikerte og dyktige kolleger
Informasjon til deg som søker:
- Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
- Stillingen er for tiden lagt til Familieavdelingen ved Gullhella Barne- og familiesenter i Asker
- Politiattest må fremlegges ved ansettelse, jf. lov om barnevern § 12-11 andre ledd, eller Familievernkontorloven § 2 a, og forskrift om politiattest § 7. Denne attesten skal ikke legges med søknaden.
- prøvetiden er seks måneder
- Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Ingvill Madsen, Avdelingsleder, 46615167Arbeidssted
Korpåsen 1721386 Asker
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: BufetatReferansenr.: 5016817175
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Ingvill Madsen
Avdelingsleder
46615167
Om bedriften
Vår organisasjon er preget av kunnskapsrike, engasjerte og modige medarbeidere, og vi vektlegger takhøyde og åpenhet i hverdagen. I 2024 ble Bufetat kåret til Norges "Mest attraktive arbeidsplass" blant yrkesaktive i humaniora-kategorien i Universums årlige spørreundersøkelse.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
585db94d-0a2b-4d45-8844-30ab4de921a2
- Hentet fra
talentech
- Referanse
1ad3fbe4e2e94f06ab871388aa760f1b