Jobbspesialist
Nav Værnes
Kjøpmannsgata 8, 7500 Stjørdal
Om jobben
- Stillingstittel
- Jobbspesialist
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest torsdag 1. januar
Har du tro på inkludering og den enkeltes muligheter og ressurser? Har du gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, samt evne til å bygge tillit og relasjoner? Liker du å ta kontakt og følge opp bedrifter og arbeidsgivere for å få folk ut i arbeid? Da kan du være vår nye jobbspesialist.
Som jobbspesialist i Arbeid med støtte vil du jobbe i Navs eget oppfølgingstiltak, hvor du skal bidra til å forbedre utsatte gruppers muligheter på arbeidsmarkedet. Arbeid med støtte benytter femtrinnsprosessen i Supported Employment, der oppfølging fra en jobbspesialist er sentralt. Formålet med tiltaket er å tilby personer med sammensatte utfordringer individuell tilrettelagt bistand for å få og beholde vanlig lønnet arbeid.
Nav-kontorene i Nav Værnes og Nav Malvik er i samme markedsområde, og jobber sammen på flere områder for økt kompetanseheving og resultatoppnåelse.
Stillingen som lyses ut vil dekke begge kontorene sitt felles markedsområde, men vil personalmessig bli lagt til Nav Værnes. Siden du vil jobbe med arbeidssøkere og arbeidsgivere i hele markedsområdet må det påregnes en del reisevirksomhet. Du vil ha oppfølging av 17-20 arbeidssøkere, og det vil bli en del reisevirksomhet i jobben som jobbspesialist.
Gjennom veiledning, oppfølging og målrettede tiltak bidrar du til at flere får delta i arbeidslivet og samfunnet, samtidig som du styrker deres økonomiske trygghet. Dette er en stilling der du ser resultatene av arbeidet ditt hver dag – i menneskers liv.
En jobbspesialist forventes å administrere og følge opp en porteføljestørrelse på ca 20 personer. Det stilles krav både til arbeidsgiverkontakt, antall jobbstarter pr år og overganger til stabile arbeidsforhold. Jobbspesialist må være forberedt på å aktivt oppsøke jobbsøker ved fravær for å sikre kontinuitet i tjenesten.
Jobbspesialist rapporterer til en metodeveileder som har fag- og resultatansvar. Personalansvar ligger hos avdelingsleder.
Vi tror på at moderne digitale løsninger, kombinert med sterke mellommenneskelige relasjoner, skaper den beste plattformen for å nå våre mål.
Som jobbspesialist hos oss får du:- jobbe selvstendig med planlegging og gjennomføring av arbeidshverdagen din, samtidig som du er en del av et team som du samarbeider med
- solid opplæring i metodikken og hvordan du skal jobbe i Arbeid med støtte, både gjennom tett veiledning av metodeveileder og teamet ditt. Du deltar også på obligatorisk kurs i Oslo for alle jobbspesialister. Du får gode muligheter både til faglig og personlig utvikling hos oss
- et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet
- en spennende, selvstendig og utfordrende jobb i et dynamisk og godt arbeidsmiljø
Arbeidsoppgaver
- Jobbe med mennesker. Identifisere deltakernes interesser, sterke sider, egenskaper og evner. Kartlegge og forstå deltakernes individuelle behov og ressurser for å kunne lage en plan for videre prosess mot jobb eller fullføring av utdanningsløp.
- Oppsøke bedrifter og etablere nettverk: Bruke en betydelig del av arbeidsdagen til å kontakte bedrifter og etablere samarbeid for å skape jobbmuligheter for deltakerne.
- Følge opp deltakere: Sikre at deltakerne får nødvendig støtte og oppfølging i jobb på arbeidsplassen eller i utdanningsløp, og involvere relevante samarbeidspartnere ved behov.
- Takle press og tilbakeslag. Engasjere og motivere: Inspirere og motivere både deltakere, arbeidsgivere og kollegaer for å oppnå best mulig resultater.
- Levering av resultater og møte forventninger. Ansvar for framdrift i egen portefølje: Planlegge, dokumentere og rapportere arbeidet i eget fagsystem, samt sikre at målene for deltakerne nås.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som har en sterk motivasjon for å hjelpe mennesker med å nå sine mål og som samtidig trives i en dynamisk arbeidshverdag.
For å lykkes i dette arbeidet tenker vi at du må ha:- relevant høyere utdanning på bachelornivå eller høyere (markedsføring, helse- og sosiale fag, HR eller tilsvarende). Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for delvis manglende utdanning
- god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk
- god digital kompetanse
- gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- førerkort klasse B.
- erfaring med tverrfaglig samarbeid, markedsarbeid, veiledning, arbeidsinkludering og/eller erfaring fra Nav
- erfaring fra å jobbe med mennesker i omstillingsprosesser
- relasjon- og veiledningskompetanse
- god arbeidsmarkedskunnskap – etablert nettverk i næringslivet
- erfaring med "Supported Employment" og femtrinnsmodellen
Det er ikke ett absolutt krav men søker bør kunne disponere egen bil da det til tider er mye kjøring og begrenset tilgang på firmabiler. Når firmabil ikke er tilgjengelig og egen bil blir godkjent benyttet vil dette kompenseres etter statens satser.
Personlige egenskaper
Du må ha god sosial kompetanse. Vi ser etter deg som har tro på at alle mennesker, til tross for ulike utfordringer, kan skaffe og beholde jobb. I denne jobben er det viktig at du evner å jobbe tett med deltakere over tid - klarer å bygge og opprettholde gode relasjoner. Du blir motivert av å oppsøke og samarbeide med arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere for å lykkes med å få flere mennesker ut i jobb. Du må være komfortabel med å bli målt på dine resultater. For øvrig ser vi etter deg som:
- takler høyt arbeidstempo og uforutsigbarhet
- er målrettet, strukturert og effektiv
- har gode samarbeidsevner og er en lagspiller
- har både evne og viljen til å både lære og lære bort
Du må være tydelig og ha evnen til å drive prosesser sammen med arbeidssøker og arbeidsgiver og være i stand til å ta initiativ for å skape nødvendige muligheter for jobbsøkere i et ordinært arbeidsliv. Samtidig må du være lydhør og oppmerksom på både jobbsøkers og arbeidsgivers behov og ønskemål.
Nav må i årene fremover kunne takle store og raske skifter. Dette både knyttet til digitalisering, satsninger, endring i arbeidsmetodikk, prioriteringer og endring i rammebetingelser. Dette betyr at du må være svært løsningsorientert, omstillingsdyktig og endringsvillig.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte oppgaver i et aktivt og engasjerende arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 09 – 14.30 og totalt 37,5 timers arbeidsuke inklusive lunsj.
- Du har rett på Offentlig tjenestepensjon fra Statens pensjonskasse, som er en av Norges sikreste pensjonsordninger. Du betaler 2% av din lønn som en del av premien. Arbeidsgiver betaler mellom 10-12% premie for ditt medlemskap. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du går av med pensjon og livet ut.
- Gjennom medlemskapet i Statens pensjonskasse, får du tilgang til et av markedets beste boliglån og forsikringer
- Gode utviklingsmuligheter
- Tilsetting i kode 1434 Rådgiver, årslønn kroner 622000,- til 643000,-.
Kontaktinformasjon
Geir Holum, Avdelingsleder Nav Værnes, 99622211Arbeidssted
Kjøpmannsgata 87500 Stjørdal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NavReferansenr.: 5034243759
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.01.2026
Kontaktperson for stillingen
Geir Holum
Avdelingsleder Nav Værnes
99622211
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
5820c5c8-cc71-459a-bc33-ed388f706090
- Sist endret
18. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
a5d4f81648ea4e04bd3cf6ca0457ee7a
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Stjørdal kommune Halsen barneskole
Sted
Stjørdal
2 fastlegehjemler ved Torget legekontor
Arbeidsgiver
Stjørdal kommune Sektor helse og omsorg
Sted
Stjørdal
Materiellregnskapsfører Førstekonsulent
Arbeidsgiver
Logistikkregiment Midtvest, Forsvaret
Sted
Stjørdal