Avdelingsleder - Nav
Øvre Eiker kommune
Stasjonsgata 61, 3300 Hokksund
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 3. oktober
Nav Øvre Eiker har ledig stilling som avdelingsleder.
Avdelingens hovedoppdrag er å bidra til at innbyggere som trenger kvalifisering, støtte og tilrettelegging får og beholder arbeid. Avdelingen består av tre team: Ungdomsteamet, et jobbspesialistteam og et integreringsteam som har ansvar for bosetting og integrering av flyktninger. Du løser oppdraget sammen med ca. 20 medarbeidere i tett samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere. Særlig sentralt er samarbeidet med arbeidsgivere, utdanningssektoren og leverandører av arbeidsmarkedstiltak.
Du er en samfunnsorientert leder med et godt strategisk blikk. Du utvikler medarbeidere, tjenester og samarbeidsrelasjoner, ivaretar daglig drift og har et framtidsrettet fokus. Vi ser etter en leder med egenskaper som kompletterer ledergruppen.
Du inngår i lederteamet sammen med Nav-leder og to andre avdelingsledere, og har medansvar for Nav-kontorets helhetlige utvikling og måloppnåelse.
Øvre Eiker kommune er inne i en nødvendig omstillingsprosess. Du må regne med endringer i organisering og ansvarsforhold.
Arbeidsoppgaver
- Daglig drift og ledelse av avdelingen
- Sikre at vi leverer gode resultater og forsvarlige tjenester i henhold til Nav’s samfunnsoppdrag og rammer for virksomheten
- Bidra til kompetanseutvikling og personlig utvikling for den enkelte medarbeider og et godt og inkluderende arbeidsmiljø
- Fokus på brukerorientering, service og tilgjengelighet
- Utvikling av samarbeidsrelasjoner til sentrale samarbeidspartnere
Leder for avdelingen har et særlig ansvar for koordinering av kommunens samlede innsats på integreringsfeltet, på tvers av avdelinger og seksjoner.
Kvalifikasjoner
- Relevant bachelorutdanning
- Dokumentert kompetanse innen ledelse, kombinert med god forståelse for arbeids- og velferdspolitikken og Nav’s samfunnsoppdrag vil i særlige tilfeller kunne kompensere for manglende formell utdanning
- Forståelse og aksept for hva det innebærer at Nav er politisk styrt og ledes i et partnerskap mellom stat og kommune
- Kjennskap til avdelingens fagområder og virkemidler, herunder metoder for arbeidsinkludering
- Erfaring med å håndtere brede ansvarsområder, prioritere og bidra til framdrift i en aktiv jobbhverdag
- God IKT-kompetanse og evne til å sette deg inn i nye verktøy
Personlige egenskaper
- Tydelig leder som bygger tillit og relasjoner og utvikler arbeidsmiljøet
- Evne til å tilrettelegge for forbedring og utvikling
- Evne til å forankrer samfunnsoppdrag, mål og resultater i avdelingen
- Opptatt av å levere resultater og å dele erfaringer
- Gode samarbeidsevner, fleksibel og løsningsorientering
- Evne til å kommunisere og samhandle godt med kolleger og samarbeidspartnere, både muntlig og skriftlig
- Evne til å prioritere og delegere
Personlig egnethet tillegges vekt.
Vi tilbyr
- Spennende oppgaver innenfor viktige samfunnsoppdrag
- Hyggelige kollegaer i et godt arbeidsmiljø
- Svært gode pensjons- og forsikringsvilkår
- Lønn etter avtale
- Velferdsforening
Kontaktinformasjon
Hege Østvold Vagle, Virksomhetsleder, +47 95739306Arbeidssted
Stasjonsgata 613300 HOKKSUND
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Øvre Eiker kommuneReferansenr.: 5017372065
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Hege Østvold Vagle
Virksomhetsleder
+47 95739306
Om bedriften
Øvre Eiker kommune er et godt sted å bo og jobbe! Vi har fokus på kvalitet, arbeidsglede, inkludering og god ledelse for å fremme mestring hos de ansatte. Øvre Eiker er i utvikling på mange områder, og hos oss jobber folkevalgte, administrativ ledelse, ansatte og innbyggere tett sammen for å løse utfordringer og se nye muligheter.
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Våre verdier er respekt, mot, samspill og tilhørighet.
Øvre Eiker kommune har over 20.000 innbyggere og er en virksomhet med ca 1.200 ansatte. Sammen skaper vi et livskraftig Øvre Eiker.
Øvre Eiker kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i henhold til reglene i Offentlighetsloven. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søknaden bli offentliggjort. Søkere blir informert og får muligheten til eventuelt å trekke sin søknad før offentliggjøring.
Offentlig tjenestepensjon
Med jobben følger en av Norges beste pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon. Dette gir deg mer enn du kanskje tror.
Øvre Eiker kommune sparer pensjon for deg. Vi betaler inn hele 15 – 20% av lønnen din, avhengig av hvilken lønn du har. I tillegg setter du selv av 2 %. Dette beløpet trekkes automatisk fra lønnsutbetalingen din hver måned.
Gjennom pensjonsordningen sparer du til fremtidig alderspensjon og AFP. I tillegg er du sikret ved sykdom og død gjennom uførepensjon og etterlattepensjon.
Den endelige pensjonsutbetalingen blir bestemt blant annet av hvor mye du har jobbet og hvor mye du har tjent. Offentlig tjenestepensjon har en livsvarig utbetaling, til forskjell fra det private hvor utbetaling ofte kun skjer over 10 år.
Følg oss gjerne i sosiale medier!
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i portalen.
NB! Øvre Eiker kommune ber aldri om din BankID-informasjon i søknadsprosessen. Blir du bedt om dette, kan det være forsøk på svindel.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
54f77d45-e954-467b-a81f-18a212159b43
- Hentet fra
talentech
- Referanse
3f0c64b51fac451a9231947a92a4ee5f