Vi søker dyktige veiledere til faste og midlertidige stillinger
NAV Senja-Sørreisa
Storgata 18, 9300 Finnsnes, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder arbeidsoppfølging
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Er du klar for en meningsfull jobb der du kan gjøre en forskjell?
På Nav Senja-Sørreisa jobber vi hver dag for å hjelpe mennesker med å finne veien tilbake til arbeidslivet, og vi trenger engasjerte og dyktige veiledere som deg, til å bli med på laget vårt.
Vi har ledig tre faste og tre vikariater som veileder ledig. Stillingene er lagt til vårt voksenteam og sykefraværsoppfølging. Til vikariatet er vi særlig interessert i deg som fyller utdanningskravet, men ikke har rukket å få så mye arbeidserfaring.
Vi tilbyr omfattende opplæring og støtte for å hjelpe deg med å lykkes i din nye rolle. Hos oss vil du oppleve en arbeidshverdag der du ser resultater av innsatsen din, hver dag
Hvorfor velge Nav?
Meningsfullt arbeid: Som veileder i Nav får du muligheten til å påvirke menneskers liv positivt. Du vil jobbe med å veilede og støtte personer som trenger hjelp til å komme tilbake til eller finne en jobb, utdanning eller andre løsninger som kan forbedre deres livssituasjon.
Utviklingsmuligheter: Vi tilbyr kontinuerlig opplæring og utvikling, slik at du kan vokse både faglig og personlig.
Gode arbeidsforhold: Nav Senja-Sørreisa legger stor vekt på et godt arbeidsmiljø, med fleksible arbeidstider og mulighet for balanse mellom jobb og fritid. Vi verdsetter våre ansatte og deres trivsel, og du vil ha mulighet til hjemmekontor.
Hvis du ønsker en jobb der du kan gjøre en forskjell, og der du får muligheten til å utvikle deg selv og bidra til utvikling overfor andre, da er veilederjobben i NAV noe for deg!
Arbeidsoppgaver
For begge teamene er en viktig del av jobben å veilede enkeltpersoner i ulike livssituasjoner, kartlegge og avklare deres ressurser og behov, og sammen finne frem til muligheter som styrker deres deltakelse i arbeidslivet og samfunnet. Gjennom bruk av digitale verktøy og personlige møter skaper du tillit og relasjoner som gir grunnlag for varige resultater.
For avdeling for sykefraværsoppfølging jobber vi i tillegg sammen med den ansatte, arbeidsgiver og lege for å legge til rette for et godt samarbeid for å hjelpe den sykmeldte tilbake i jobb - her er veiledningskompetanse og regelverket de viktigste verktøyene våre for å nå målet om å bistå mennesker tilbake i arbeid.
Ellers er viktige oppgaver å veilede rundt muligheter og rettigheter basert på aktuelt lovverk i Nav, samt lovanvendelse inn i saksbehandling. Møteledelse og samarbeid internt på kontoret og med Nav sine samarbeidspartnere; arbeidsgivere, arbeidsmarkedsbedrifter, videregående skoler, helsepersonell, kommunale tjenester med flere.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som er robust og trives i en travel hverdag, der oppgavene er mange og har et stort spenn.
Du må ha:
- Minimum treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Samfunnsfaglig, sosialfaglig, rådgivnings-/veiledningsutdanning, psykologi eller rettsvitenskap vil bli foretrukket. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- God digital kompetanse og evne til raskt å sette deg inn i nye systemer og arbeidsverktøy.
- Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig
Vi ønsker gjerne: - Erfaring fra veiledning eller oppfølging av mennesker i ulike livssituasjoner, gjerne innen arbeids- eller sykefraværsoppfølging.
Personlige egenskaper
Personlige egenskaper er avgjørende for oss. For å lykkes som veileder ved Nav Senja-Sørreisa ønsker vi at du skal ha gode evner til å bygge relasjoner og skape tillit både overfor brukere, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere. Du har gjennomføringsevne og evne til å ta initiativ, og tåler å ta avgjørelser som har innvirkning for andre - både på godt og vondt. Du er tilpasningsdyktig og tåler uforutsette hendelser, og har en strukturert og målrettet arbeidsmetodikk, med evne til å balansere flere oppgaver samtidig i en hektisk hverdag.
Våre brukere står ofte i sårbare situasjoner, så evnen til å møte mennesker med forståelse og respekt, uansett hvor de befinner seg i livet, er noe vi setter høyt. Du har et brennende engasjement for å hjelpe andre, er løsningsorientert og har evne til å se muligheter der andre ser utfordringer.
Sist er et godt arbeidsmiljø noe som er veldig viktig for oss. Vi ønsker oss derfor positive og inkluderende medarbeidere som er et godt bidrag inn i det allerede gode miljøet ved Nav Senja-Sørreisa.
Vi tilbyr
Hos NAV Senja-Sørreisa får du muligheten til å være en del av et sterkt fagmiljø med engasjerte kolleger. Vi har over tid utviklet et godt og bredt opplegg for opplæring, og har et arbeidsmiljø som er både støttende og inkluderende - der vi jobber sammen for å oppnå de beste resultatene for våre brukere.
Vi tilbyr en variert og meningsfull arbeidshverdag der du får mulighet til å bidra til å løse viktige samfunnsoppgaver og samtidig utvikle din egen kompetanse. Hos oss får du en jobb som betyr noe - både for personene du følger opp, for samfunnet og for din egen personlige og faglige utvikling.
Ellers er vi opptatt av at våre ansatte skal ha fleksibilitet i arbeidshverdagen, der hver enkelt medarbeider har et stort handlingsrom når det gjelder å organisere egen arbeidsuke. Vi har avtale om fleksibel arbeidstid, samt mulighet for hjemmekontor innimellom tilpasset arbeidsoppgavene til den enkelte.
Stillingen lønnes i stillingskode 1434 Rådgiver, lønnsspenn kr 548 600 - kr 615 000. Gjennom Statens pensjonskasse er det gode pensjonsordninger, og du får også tilgang til gode ordninger både for lån og forsikring.
Kontaktinformasjon
Ingvild Haugli Endresen, Nav leder, 91717491, ingvild.haugli.endresen@nav.noArbeidssted
Storgata 189300 Finnsnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4921400139
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.03.2025
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2859555
- Hentet fra
talentech
- Referanse
175dfb996dbf4d75a07eaa30fd90cd83