Spennende stilling som leder og saksbehandler i Aure kommune
Aure kommune Plan og drift
Aurdalsvegen 9, 6690 Aure
Om jobben
- Stillingstittel
- Leder og saksbehandler - plan- og byggesaker - fast 100 % stilling
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 16. november
Kort oppsummering
Enhet for Plan og Drift i Aure kommune, har nå en spennende 100 % fast stilling ledig, hvor stillingsandelene vil være ca. 70% på ledelse og 30% på saksbehandling byggesak.
Vi søker deg som har gode lederegenskaper og relevant høyere utdanning og/eller erfaring.
Som leder skal du være en motivator og gi støtte til de 7 ansatte i avdeling for plan, byggesak, landbruk, kart og miljø. Du deltar også i et lederteam med ledere for fagområdene FDV Eiendom og FDV Kommunalteknikk.
Personlig egnethet vil bli vektlagt, da arbeidet består i å gi god service til våre innbyggere, sikre et godt arbeidsmiljø internt og samarbeid på tvers av fagområder. Du rapporterer til enhetsleder for plan og drift. Tiltredelse så snart som mulig. Søknadsfrist 16.11.25.
Beskrivelse av arbeidsplassen
Enheten Plan og Drift omfatter tre underavdelinger:
- Eiendomsforvaltning: drift og vedlikehold, vaktmestertjeneste og renhold
- Kommunalteknikk: vei, anlegg, vann og avløp
- Avdeling for plan, byggesak, landbruk, kart og miljø
Avdeling for plan, byggesak, landbruk, kart og miljø holder til på Aure rådhus. Tjenesteområdene våre er:
- Areal- og reguleringsplaner
- Byggesaker
- Kart, oppmåling og eiendomsarkiv
- Landbruk
- Skogbruk
- Miljø- og naturforvaltning
- Viltforvaltning
Avdelingen har 7 ansatte.
Nærmere beskrivelse av stillingen
Lederrollen på ca. 70% stilling består av følgende oppgaver:
- Personalansvar for de ansatte i avdelingen, sikre et godt arbeidsmiljø og kontinuerlig forbedring av tjenestene ved kompetanseheving og samarbeid med fagnettverk internt og eksternt
- Daglig operativ ledelse av tjenesteområdene
- Fagansvar på området plan- og byggesak
- Ansvar for å effektivisere, utvikle og kvalitetssikre tjenestene med digitale løsninger
- Ansvar for fordeling av ressurser og oppgaver
- Ansvar for god saksbehandling i avdelingen
- Økonomisk ansvar / budsjettansvar for tjenesteområdet
Saksbehandler byggesak på ca. 30% stilling består av følgende oppgaver:
- Saksbehandling innen bygge- og delesaker
- Være oppdatert på lovverk og digitale verktøy
- Kundefokus og god service til våre innbyggere
Det tas forbehold om endringer av ansvars- og arbeidsområder.
Hvem søker vi etter
Vi søker en engasjert og utviklingsorientert leder til avdeling for plan- og byggesak, kart og oppmåling, landbruk, vilt og miljø. Stillingen kombinerer ledelse og faglig arbeid, og passer for deg som er nysgjerrig, analytisk og god til å lede andre. Dette ser vi etter:
- Relevant høyere utdanning, minimum 3 år (f.eks. innen bygg, plan, ingeniørfag, naturforvaltning eller offentlig forvaltning). Bred, relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- Ledererfaring er en fordel, men vi ser også etter deg med lederpotensial
- Erfaring fra offentlig forvaltning og / eller saksbehandling innen plan / bygg er en fordel, men ikke et krav
- Svært gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter (på norsk)
- Gode digitale ferdigheter, og evne til å se muligheter i teknologiske løsninger
Personlige egenskaper vil tillegges avgjørende vekt. Med det mener vi:
- Du er en trygg og tydelig leder som skaper engasjement i avdelingen
- Du gir god service til innbyggerne
- Du er analytisk og nysgjerrig, med evne til å se sammenhenger og finne gode løsninger
- Samarbeider godt, men kan også arbeide alene og ta selvstendige avgjørelser
Hva kan vi tilby:
- En spennende og variert lederstilling med stor påvirkningskraft
- Dyktige og engasjerte medarbeidere i et tverrfaglig miljø
- Et godt arbeidsmiljø med fokus på utvikling, faglig støtte og samarbeid
- Fleksitidsordning
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Nødvendig opplæring vil bli gitt
Hvordan søker du på stillingen:
- Du søker digitalt via vårt rekrutteringssystem ved å følge lenken i annonsen
- Det er ønskelig at det oppgis 2 referanser
- Godkjente vitnemål og attester sendes ved forespørsel eller tas med på intervju
- Søknadsfrist 16.11.2025
Personvern og offentlighet
Innsendte opplysninger behandles i henhold til offentlighetsloven.
Navn på søkere kan bli offentliggjort. Se offentlighetsloven § 25.
Kontaktperson
Marit Berg, enhetsleder for Plan og Drift
Mobil 480 99 229, e-post marit.berg@aure.kommune.no
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
53ea5c81-04a6-42a1-87a0-f6542c041d12
- Sist endret
23. oktober 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3557077_181789_no
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Aure kommune Plan og drift
Sted
Aure
Arbeidsgiver
Aure kommune Plan og drift
Sted
Aure
Anleggsleder bygg og anlegg
Arbeidsgiver
Volda Maskin AS
Sted
Møre og Romsdal, Vestland