Ombrukskoordinator
Bydrift, Sandnes kommune
Lutsiveien 179, 4309 Sandnes
Om jobben
- Stillingstittel
- Saksbehandler
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 16. november
Vi søker en engasjert og initiativrik person som kan kartlegge, utvikle og drifte vårt nye ombrukslager med fokus på byggematerialer og interiør. Stillingen innebærer kartlegging, koordinering, og å sette sammen helhetlige konsepter med materialer, møbler og interiør som markedsføres internt og leveres som komplette løsninger til for eksempel nye formålsbygg eller ombygginger i kommunen. Du vil få en sentral rolle i å utvikle samarbeidet mellom avdelinger internt i kommunen, andre kommuner både regionalt og nasjonalt, og bidra til å styrke den sirkulære økonomien.
Det vil være din oppgave og følge opp Sandnes kommune sin klima og miljøplan angående gjenbruk og bærekraft.
Arbeidsoppgaver
1. Kartlegging og innsamling
Identifisere og registrere tilgjengelige byggematerialer og interiør fra kommunale prosjekter, rivningsarbeid og overskuddslager.
Samarbeide med interne avdelinger og eksterne aktører for å kartlegge potensielle kilder til ombruksmaterialer.
2. Lagerstyring og logistikk
Etablere og drifte et fysisk og digitalt ombrukslager.
Utvikle rutiner for mottak, lagring, vedlikehold og distribusjon av materialer.
Sikre god dokumentasjon og sporbarhet for alle materialer.
3. Konseptutvikling og design
Utarbeide helhetlige material, interiør- og møbelkonsepter basert på tilgjengelige ombruksmaterialer.
Samarbeide med arkitekter, interiørdesignere og prosjektledere for å tilpasse løsninger til nye formålsbygg og ombyggingsprosjekter.
4. Markedsføring og kommunikasjon
Profilere ombruksløsninger internt i kommunen og eksternt mot samarbeidspartnere.
Utvikle informasjonsmateriell og kampanjer som fremmer sirkulær økonomi og bærekraftige byggeløsninger.
5. Samarbeid og nettverksbygging
Etablere og vedlikeholde samarbeid med interne virksomheter, andre kommuner og aktører nasjonalt og regionalt.
Delta i relevante fagfora og prosjekter knyttet til ombruk og sirkulær økonomi.
6. Administrasjon og rapportering
Utarbeide rapporter og analyser knyttet til ombrukseffekter (miljø, økonomi, ressursbruk).
Bidra til strategisk utvikling og videreutvikling av ombruksarbeidet i kommunen.
Ansvar for eget budsjett med månedlig rapportering. Ombruksordningen skal være selvfinansierende etter en oppstartsperiode
7. System og dataverktøy
Etablering og utvikling av digitalt verktøy for lager, bestilling og rapportering
Kvalifikasjoner
- Relevant 3-årig høyskoleutdanning (interiør, arkitektur, miljø, design, prosjektledelse eller sirkulær økonomi) kan være aktuelt.
- Inngående kjennskap til lover og forskrifter for aktuelt fagområde
- Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
- Førerkort kl. B
- Kompetansebevis for truck
- Kurs og videreutdanning innen prosjektstyring, bærekraft eller offentlig forvaltning.
- Praktisk erfaring med byggematerialer, interiør, gjenbruk og lagerstyring.
- Erfaring med prosjektledelse, konseptutvikling og samarbeid på tvers av fagmiljøer.
- Erfaring fra kommunal drift, og kjennskap til behov i offentlige formåls bygg.
- Erfaring med markedsføring og kommunikasjon av bærekraftige løsninger.
Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).
Personlige egenskaper
Evne til å jobbe selvstendig, nøyaktig og systematisk.
Gode samarbeidsevner og forståelse for tverrfaglig arbeid.
Interesse for sirkulær økonomi, bærekraft og innovasjon.
Gode digitale ferdigheter og systemforståelse.
Vi er på jakt etter en person som er `hands on` har stå på vilje, og skaper engasjement rundt gjenbruk.
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Fleksibel arbeidstid, og mulighet til å være med på å forme egen stilling
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Personlig lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Sveinung Sviland, Virksomhetsleder, +47 51336000, sveinung.sviland@sandnes.kommune.noGro Fløysvik, Senioringeniør, +4746869747, gro.floysvik@sandnes.kommune.no
Arbeidssted
Lutsiveien 1794309 Sandnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sandnes kommuneReferansenr.: 5021457672
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.11.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Sandnes kommune er kåret til Norges mest attraktive by i 2022. Visjonen vår er: "Sandnes – i sentrum for framtiden" og verdiene våre er "modig, romslig og sunn". Verdiene våre skal vise igjen hos den enkelte medarbeider og måten vi jobber på.
Sandnes ligger sentralt på Nord-Jæren, og er blant Norges mest folkerike kommuner. Den består av etablerte storby- og tettstedsområder, og er en av fylkets største landbrukskommuner. Vi har idrettsmiljø i norgestoppen, et yrende kulturliv og vakre friluftsområder på rekke og rad. Kommunen kjennetegnes dessuten av et aktivt næringsliv og en sterk kulturhistorie. Sandnes er alt dette og mye mer!
Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Derfor oppfordrer vi alle kvalifiserte til å søke - uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet eller hull i CV-en.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort, selv om en har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
4f90a9a2-e987-41a9-b8e8-b7fda34269eb
- Sist endret
28. oktober 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
38242c75f613496da1a3dadc02f06020
Lignende annonser
Lagermedarbeider/koordinator
Arbeidsgiver
Anonym arbeidsgiver
Sted
Sandnes
Saksbehandler
Arbeidsgiver
Samordningsenheten, Sandnes kommune
Sted
Sandnes
Arbeidsgiver
Inge S Årstad AS
Sted
Sandnes