Arkiv og digitalisering med høyt tempo – er dette din neste jobb?
Skatteetaten, Administrative tjenester
Schweigaards gate 17, 0191 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Seniorrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest i morgen
Er du en strukturert problemløser som trives med høyt tempo og spennende utviklingsprosjekter?
Vi ser etter en engasjert seniorrådgiver som ønsker å være med på å forme fremtiden for arkivene våre. Hos oss får du muligheten til å bidra til modernisering og utvikling av arkivene i et lite, men dynamisk team. Du blir en del av fellesskapet vårt i Skattekvartalet i Oslo – et sted hvor humoren sitter løst, takhøyden er stor og miljøet inkluderende. Her er det høy grad av autonomi, og du får ansvar for spennende oppgaver fra dag én!
Hva tenker du – klar for å ta neste steg? Les videre og se hvordan du kan gjøre en forskjell hos oss!
Hva går jobben ut på?
Dette er en variert og ansvarsfull rolle med stor påvirkningskraft! Du vil få ansvar for å koordinere og klargjøre fysisk arkiv som skal digitaliseres, samt planlegge kassasjon og samlokalisering av arkiver. Du vil også være i dialog med aktører som Arkivverket og andre offentlige organer. I tillegg vil du bidra til utviklingsaktiviteter og kompetanseheving innen arkivfaget. Du vil også ha stedlige oppgaver som å hente ut dokumenter ved innsynsforespørsler, sende og motta arkiv, samt rydde og ordne arkivene våre. Noe reisevirksomhet må påregnes.
Kort sagt: Du blir et viktig tannhjul i maskineriet som sikrer at vi henger med i utviklingsløpet!
Du får stor grad av frihet og tillit, samtidig som du blir en del av et team hvor vi har det hyggelig – også når det er travelt. Vi heier på selvstendige medarbeidere som tar ansvar og strekker seg etter gode resultater – og hos oss får du muligheten til å påvirke og forme din egen arbeidshverdag.
Høres dette ut som noe for deg? Send oss en utfyllende CV, så tar vi en prat!
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du må ha
- relevant høyere utdanning på minimum bachelor eller masternivå, fortrinnsvis innen arkivvitenskap, dokumentasjonsforvaltning, bibliotek- og informasjonsvitenskap, statsvitenskap, samfunnsvitenskap eller jus. Utenlandske grader må være godkjent av NOKUT/HK-dir.
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
- god digital forståelse og like å bruke digitale verktøy i oppgaveløsningen.
Fordel med relevant arbeidserfaring, gjerne innen offentlig sektor.
Hva ser vi etter hos deg?
For å trives og lykkes hos oss tror vi det er viktig at du
- forutser utfordringer, finner alternative løsninger og bruker ny kunnskap effektivt.
- handler raskt, setter i gang tiltak og forbedrer arbeidshverdagen på egenhånd.
- formidler klart og effektivt, og tar tak i utfordringer på en åpen og samarbeidsvillig måte.
- tilpasser deg raskt for å nå mål og løse uventede problemer med struktur og kvalitet.
- bruker virksomhetens strategier for å oppnå mål og fokuserer på ressurser som gir størst verdi.
- bevarer energien under press og håndterer høy aktivitet med fokus på løsninger.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som seniorrådgiver, med en årslønn mellom 650 000 og 750 000kr, avhengig av kvalifikasjonene dine.
Verdt å merke seg før du søker
Vi tester KI: Skatteetaten har som mål å utnytte det fulle potensialet som ligger i digitalisering, og vi utforsker nå hvordan kunstig intelligens (KI) kan brukes i rekrutteringsprosesser. I den forbindelse vil flere av våre utlyste stillinger våren 2025 inngå i en masteroppgave om bruk av KI i rekruttering. Dette innebærer at vi vil bruke KI som støtteverktøy i deler av prosessen. Når du søker stillingen, vil du spurt om du ønsker å delta i prosjektet. Deltagelse er helt frivillig og forutsetter samtykke, og vil ikke påvirke din søknad. Skatteetaten skal bruke KI på en tillitvekkende og ansvarlig måte.
Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Når du søker på denne stillingen trenger du derfor ikke skrive et søknadsbrev, men levere en beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort tidligere som gjør deg kvalifisert til jobben. Ta med hvilke oppgaver og fagområder du har hatt ansvar for, og hvilke resultater du har oppnådd. Vi setter pris på om du legger ved vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester.
Omvendt referansesjekk: Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Vi vil vurdere om du kan unntas fra denne listen om du legger ved en begrunnelse for dette.
Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.
Kontaktinformasjon
Arnt Knutsen, Seksjonssjef, 95281223Arbeidssted
Schweigaards gate 170191 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 4945041961
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.05.2025
Kontaktperson for stillingen
Arnt Knutsen
Seksjonssjef
95281223
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2915060
- Hentet fra
talentech
- Referanse
23a2dfc4b36449f0b5eb518f1edbbec8