Veiledere
NAV, Skaun/Melhus kommune
Rådhusvegen 12, 7353 Børsa, Melhus
Om jobben
- Stillingstittel
- Veiledere
- Oppstart
- 1. mars 2026
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 2
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 4. januar
Er du vår nye veileder for sosiale tjenester?
Vil du være med å styrke velferden i Skaun og Melhus? NAV søker en engasjert veileder for sosiale tjenester som ønsker å bidra til at våre brukere får rett hjelp til rett tid. Hos oss får du en meningsfull jobb med varierte arbeidsoppgaver og gode muligheter for faglig utvikling.
Vi er et mellomstort NAV-kontor med 58 engasjerte ansatte, fordelt på våre lokasjoner i Melhus og Skaun.
Vi er et kontor som er opptatt av å levere kvalitativt gode tjenester og og har høye ambisjoner på vegne av oss selv og våre innbyggere. Alle ansatte hos oss er sentrale bidragsytere til at vi sammen når våre mål om å forhindre utenforskap. «Sammen skaper vi muligheter» er kjennemerke for kontorets arbeid. Dette får vi til gjennom godt samarbeid med fokus på muligheter hos den enkelte.
De ledige stillingene inngår i avdeling Arbeid og Inkludering, og arbeidssted må påregnes både på vår lokasjon i Skaun og Melhus. Det er en fast stilling og et vikariat.
Nå søker søker vi etter to engasjerte veiledere for sosiale tjenester som ønsker å gjøre en forskjell i menneskers liv. Som veileder i Nav vil du jobbe tett med brukere som har behov for økonomisk sosialhjelp, råd, og veiledning for å komme seg videre mot selvstendighet, aktivitet eller arbeid. Du vil være en viktig brikke i å sikre at våre brukere får rett hjelp til rett tid, og at de føler seg sett og hørt i utfordrende livssituasjoner.
Vi søker deg som har gode samarbeidsevner, høy grad av menneskelig forståelse, og evne til å jobbe systematisk med brukernes utfordringer. Har du et brennende engasjement for å hjelpe mennesker til å bli selvhjulpne, er dette stillingen for deg!
Arbeidsoppgaver
- Veiledning og oppfølging av personer som søker økonomisk sosialhjelp og andre sosiale tjenester.
- Kartlegging av brukernes helhetlige behov og utarbeidelse av målrettede handlingsplaner.
- Gi råd og veiledning om økonomi, bolig, helse, arbeid, og aktivitet.
- Motivere og støtte brukere til å delta i kvalifiseringstiltak, aktivitet eller arbeid.
- Samarbeide tett med interne og eksterne aktører som helsevesen, barnevern, boligkontor, og andre relevante tjenester.
- Saksbehandling i henhold til lov om sosiale tjenester i NAV.
- Vurdere søknader om økonomisk sosialhjelp og fatte vedtak i tråd med gjeldende regelverk.
- Råd og veiledning om hverdagsøkonomi og gjeldsrådgivning.
- Bistå brukere med komplekse og sammensatte utfordringer i å finne gode løsninger for deres livssituasjon.
- Bidra til utvikling og forbedring av våre tjenester.
Kvalifikasjoner
- Minimum utdanning på bachelor-nivå, gjerne innen sosialfag, pedagogikk, rådgivning, jus eller samfunnsvitenskapelige fag.
- Spesielt relevant erfaring kan i noen grad kompensere for manglende utdanning.
- God juridisk forståelse med kunnskap om offentlig forvaltning.
Det er også en fordel om du har: - Kjennskap og forståelse for NAV sitt samfunnsoppdrag.
- Erfaring med veiledning, og gjerne økonomisk råd og veiledning.
- Veiledningskompetanse og evne til å bygge og stå i en relasjon med brukere over tid.
Personlige egenskaper
- God arbeidskapasitet
- Positiv og endringsvillig.
- Evne til å motivere, stille krav og støtte brukere for å nå sitt mål.
- Evne til å bygge relasjon med mennesker i vanskelige livssituasjoner.
- Tålmodig og trygg i møte med mennesker.
- Selvstendig, strukturert og ryddig.
- Gode samarbeidsferdigheter og evne til å jobbe tverrfaglig.
- Engasjement for en målgruppe som kan være i vanskelige livssituasjoner.
Personlig egnethet vil bli vektlagt i stor grad.
Vi tilbyr
- Meningsfullt arbeid: Som veileder i Nav får du muligheten til å utgjøre en forskjell i mennesker liv. Du vil jobbe med å veilede og støtte personer som trenger hjelp til å komme tilbake til eller finne en jobb, utdanning eller andre løsninger som kan forbedre deres livssituasjon.
- Gode muligheter for utvikling: Du vil få god opplæring og veiledning for å kunne lykkes i jobben. Du blir en del av et sterkt og utviklende faglig kollegamiljø. Du vil få mulighet bidra i kontorets videre utviklingsarbeid.
- Godt arbeidsmiljø: Nav Skaun Melhus er opptatt av godt arbeidsmiljø og god balanse mellom jobb og fritid. Vi verdsetter våre ansatte og vi har en kultur som er preget av tillit.
- Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 9 - 14.30 og 37,5 timers arbeidsuke inklusive lunsj.
- Mulighet for hjemmekontor ved behov
- Lønn etter kommunal tariff
Hvis du ønsker en jobb der du kan gjøre en forskjell, og bidra til utvikling sammen med andre, da er denne jobben noe for deg!
Kontaktinformasjon
Turi Saltnes, Avdelingsleder, 90851897, Turi.Saltnes@nav.noSkorstad Heidi, Enhetsleder, 95907452, Heidi.Skorstad@skaun.kommune.no
Arbeidssted
Rådhusvegen 127353 BØRSA
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Skaun kommuneReferansenr.: 5054752699
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Startdato: 01.03.2026
Søknadsfrist: 04.01.2026
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Med ca. 17.500 innbyggere er Melhus den sjette største kommunen i Trøndelag, og vi opplever stadig befolkningsvekst. Vår sentrale beliggenhet, våre gode kommunikasjonsforbindelser og umiddelbare nærheten til Trondheim gjør oss til en attraktiv jobb- og bostedskommune for hele regionen.
Vi har syv tettsteder; Hovin, Lundamo, Ler, Kvål, Melhus, Korsvegen og Gåsbakken, hvor det legges til rette for vekst og utvikling. Næringslivet preges av landbruk, handelsvirksomhet samt offentlig og privat tjenesteyting. Viktig infrastruktur som jernbane og E6 går tvers gjennom kommunen.
Melhus kommune er en viktig samfunnsaktør med mange og varierte oppgaver knyttet til tjenesteproduksjon og forvaltning. Vi er en IA-bedrift, og titulerer oss selv som både modig og mangfoldig. Våre medarbeidere skal representere hele Norges befolkning, og vi ønsker oss ansatte med forskjellig alder, kjønn og bakgrunn.
20 minutter sørvest for Trondheim finner du Skaun kommune. Omringet av flott natur er Skaun midt i blinken for deg som ønsker nærhet til både naturen, fjorden og storbyen. Med E39 er det lett å komme seg hit, uansett om du kjører eller tar buss.
En jobb i Skaun kommune er en jobb du kan vokse i, både faglig og personlig. Du vil få jobbe med engasjerte og kompetente medarbeidere innenfor et bredt spekter av fagområder. De viktigste kollegene dine er likevel først og fremst de 8400 innbyggerne. Det er sammen med dem vi skal skape et aktivt og attraktivt samfunn som er godt å jobbe, bo og leve i.
Kommunesenteret i Skaun er Børsa, og det er også der du finner Skaun rådhus. Kommunen består ellers av lokalsenteret Buvika, samt grendesentrene Viggja, Eggkleiva, Vassbygda og Venn.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
4cb6ff9f-d347-4f68-9653-45fcd06509ac
- Sist endret
19. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e1bfa14cc3ca4ab597a3e9fa08a80e3c
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Nav Fosen Arbeidsrettete tjenester
Sted
Rissa, Åfjord
Arbeidsgiver
Nav Værnes
Sted
Stjørdal
HR Rådgiver
Arbeidsgiver
Nav Trøndelag, avdeling Samfunn og Virksomhetsutvikling
Sted
Steinkjer