Folkeregisteret er i endring – bidra til moderne og sikre løsninger for Norge
Informasjonsforvaltning, Folkeregisteret
Lagårdsveien 46, 4010 Stavanger
Om jobben
- Stillingstittel
- Rådgivere til Folkeregisteret
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk eller engelsk
- Antall stillinger
- 2
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest torsdag 20. november
Vil du være med på å forme fremtidens Folkeregister? Hos oss får du meningsfulle oppgaver, et sterkt fagmiljø – og muligheten til å gjøre en viktig samfunnsoppgave enda bedre
Folkeregisteret har landsdekkende oppgaveløsning og er en hjørnestein i det norske samfunnet. Når vi i Skatteetaten sørger for at registeret er korrekt og oppdatert, legger vi grunnlaget for at både offentlige og private aktører kan gjøre jobben sin – og at folk i Norge får rettighetene og tjenestene de har krav på. Registeret utvikles stadig, både gjennom nytt lovverk og moderne teknologiske løsninger. Det gjør at vi hele tiden jobber med å forbedre hvordan vi løser oppgavene våre – og skaper muligheter for deg som vil være med og forme fremtidens folkeregister.
Hva skal du jobbe med?
Du vil bli en del av gruppen i Stavanger, som har ansvar for saksbehandling og kvalitetssikring av innflyttingsmeldinger, tildeling av d-nummer og vurdering av oppholdsrett. Vi har en sentral rolle i å tildele identifikatorer til personer som flytter til Norge, eller som skal ha en tilknytning til landet gjennom arbeid eller annet virke.
Hos oss vil du jobbe med saksbehandling, bidra til forbedringsarbeid og veilede kollegaer – alt med mål om å sikre kvalitet og effektivitet i Folkeregisteret. Du blir en del av et inkluderende og kunnskapsrikt fagmiljø, der vi heier på hverandre og jobber sammen for å finne gode løsninger. Arbeidet ditt vil innebære samarbeid på tvers av faggrupper i Folkeregisteret, og du vil også jobbe tett med andre seksjoner og enheter i Skatteetaten. I tillegg har vi et viktig samarbeid med eksterne aktører, som politiet, utlendingsmyndighetene og NAV.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du har relevant utdanning på minimum bachelornivå i f.eks. jus, statsvitenskap eller samfunnsfag. Relevant erfaring kan i enkelte tilfeller erstatte kravet til utdanning.
- du har erfaring fra saks- og klagebehandling i offentlig forvaltning, gjerne fra Politiet, UDI eller UNE
- du har god kompetanse i bruk av digitale verktøy
- det er en fordel om du har erfaring fra identitetsarbeid og erfaring med å vurdere oppholdsrett etter EØS-regelverket
Husk at du må laste ned attester og vitnemål som vedlegg til søknaden din. Om du har tatt utdanningen din i utlandet, må du også legge ved godkjenning fra NOKUT/ Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Hvem er du?
Vi ser etter deg som får ting til å skje. Du har høy gjennomføringsevne, tar ansvar og trives med å løse utfordringer. Når tempoet øker og flere ting skjer samtidig, holder du hodet kaldt, prioriterer klokt og sørger for å levere. Du trives med samhandling og vet at gode resultater skapes i fellesskap - både i ditt eget fagmiljø og på tvers av organisasjonen. Du bygger relasjoner lett, bidrar til godt arbeidsmiljø og løfter kollegaene dine.
God kommunikasjon er viktig i denne rollen. Vi trenger deg som kan forklare komplekse tema på en enkel og forståelig måte – både muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk, enten det er i møte med fagmiljøer eller når du må forklare noe til en kollega.
Hvis du liker tanken på å være en del av et team som både utfordrer hverandre faglig og trives sammen på jobben - da tror vi du vil passe inn hos oss. Vi gleder oss til å få deg med på laget!
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver, med en årslønn mellom kr 600 000 og kr 700 000, avhengig av kvalifikasjonene dine.
Verdt å merke seg før du søkerVi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Kontaktinformasjon
Jørgen Sperle, underdirektør, 930 91 860Arbeidssted
Lagårdsveien 464010 Stavanger
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5033357937
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Jørgen Sperle
underdirektør
930 91 860
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
4c467973-e75f-4dcf-8e75-a1d180c77557
- Sist endret
31. oktober 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
61fab4a3c46047b9a1acffa7182e6c2c
Lignende annonser
Jurist innen internasjonal skatt
Arbeidsgiver
Skatteetaten, Brukerdialog
Sted
Stavanger
Saksbehandler innen kildeskatt på aksjeutbytte
Arbeidsgiver
Skatteetaten, Brukerdialog
Sted
Stavanger
Spesialrevisor internprising, divisjon innsats Stavanger
Arbeidsgiver
Spesialrevisor internprising, divisjon innsats Stavanger
Sted
Stavanger