Jurist
Oslo kommune, Kommunerevisjonen
Fredrik Selmers vei 3, 0663 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Jurist
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 7. september
Arbeidsoppgaver
Kommunerevisjonen er Oslo kommunes revisor og arbeider på oppdrag fra bystyrets kontrollutvalg. Vi kan bli bedt om å gjennomføre undersøkelser i alle kommunens virksomheter og aksjeselskaper. Vi rapporterer til kontrollutvalget, våre rapporter blir deretter behandlet av bystyret.Som jurist i Avdeling for forvaltningsrevisjon vil du gjennomføre evalueringer av økonomi, produktivitet, regeletterlevelse, måloppnåelse og virkninger ut fra bystyrets vedtak. Du vil også bli bedt om å vurdere særskilte juridiske problemstillinger på tvers av prosjekter og fagområder.
Hos oss får du jobbe prosjektbasert med varierte og faglig utfordrende oppgaver som dekker hele kommunens ansvarsområde. Vi kan bli bedt om å undersøke områder som for eksempel tilbudet i skole og sykehjem, informasjonssikkerhet, anskaffelser og kommunens klima og miljøarbeid mv.
Kvalifikasjoner
- Master i rettsvitenskap/juridisk embetseksamen med gode resultater
- Du skriver og kommuniserer godt på norsk
- Erfaring fra arbeid med offentlig rett er en fordel
- Kjennskap til samfunnsvitenskapelige metoder og erfaring med tverrfaglig arbeid er en fordel
- Vi krever relevant erfaring med gode resultater over tid
- Relevant erfaring kan være fra tilsyn, revisjon, utredning, forskning eller lignende
- Erfaring fra prosjektledelse eller fagansvar er en fordel
- Personlig egnethet
Personlige egenskaper
- Du kan raskt sette deg inn i ulike fagområder.
- Du er god til å samarbeide og har evnen til å jobbe tverrfaglig.
- Du er ryddig og grundig og jobber planmessig og selvstendig.
- Du har stor gjennomføringsevne og ser det positive i høye krav til kvalitet.
- Du verdsetter godt arbeidsmiljø og bidrar aktivt til dette.
Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet til stillingen
Vi tilbyr
- Selvstendige, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Gode faglige utviklingsmuligheter
- En interessant jobb for samfunnsengasjerte mennesker
- Kompetente og hyggelige kolleger i et tverrfaglig miljø
- Fleksibel arbeidstid og hjemmekontorordning
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Tilgang til trimrom og mulighet for trim i arbeidstiden
- Konkurransedyktig lønn
Kontaktinformasjon
Morten A. Engebretsen, assisterende avdelingsdirektør, 99791236Arbeidssted
Fredrik Selmers vei 30663 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5003231226
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Morten A. Engebretsen
assisterende avdelingsdirektør
99791236
Om bedriften
Kommunerevisjonen er valgt av bystyret til å revidere regnskapene, evaluere tjenesteproduksjonen og myndighetsutøvelse for kommunens virksomheter. Kommunerevisjonen er uavhengig av byrådet og kommunens administrasjon og rapporter til kontrollutvalget og bystyret. Kommunerevisjonen har 42 medarbeidere, og revisorene arbeider med forvaltningsrevisjon, regnskapsrevisjon, IT-revisjon og granskning. Du kan lese mer om Kommunerevisjonen på vår hjemmeside. Se også våre sider på LinkedIn for informasjon om hva som skjer hos oss.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
4ab1c1d1-94dc-4c20-a033-e95066bbe7e9
- Hentet fra
talentech
- Referanse
08beb4a908e6498a8d45598c3a65021c