Enhetsleder sykehjem og hjemmetjeneste - 100 % midlertidig stilling med mulighet for fast ansettelse
Storfjord kommune
Åsen omsorgssenter, Åsheimveien 2, 9046 Oteren, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Enhetsleder sykehjem og hjemmetjeneste
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 5. oktober
Om stillingen
Vi søker en engasjert og utviklingsorientert leder til en midlertidig stilling som enhetsleder for sykehjem og hjemmetjeneste. Tiltredelse ønskes snarest. Stillingen har en varighet på 6 måneder med mulighet for fast ansettelse.
Enhet for sykehjem og hjemmetjeneste har over år gitt gode tjenestetilbud til våre innbyggere. De senere år har sykehjemmet blitt renovert, og vi har bygd nye omsorgsboliger. Vi er med i et prosjekt med søkelys på bruk av velferdsteknologi, og følger med spenning på utviklingen innen området – og hvordan vi kan ta det i bruk her i våre tjenester. Og det er her du kommer inn – i utviklingsarbeidet for enheten. Vi trenger en leder som kan være med oss mot fremtidens omsorgstjenester. Du må være positivt innstilt, men også tydelig i din ledelse. Vi trenger en engasjert og innovativ leder med stor arbeidskapasitet. Vi trenger deg som spiller på lag med oss, og som vi kan jobbe godt sammen med.
Det er mye som kreves av en enhetsleder, og vi trenger en som er motivert for å jobbe tjenestene våre fremover! Det innebærer en del administrativ jobbing i stillingen som enhetsleder – du er en nøkkelperson inn mot det øvrige lederfellesskapet i kommunen, og du rapporterer direkte til kommunalsjef for helse og omsorg. Men jobben innebærer også mye kontakt med de ansatte, med pårørende, samarbeidspartnere, selgere og andre. Du vil møte mange spennende folk, og få en innsikt i folks (arbeids-)liv, noe som er utrolig givende. Dette er en jobb som du vil kunne vokse i, og utvikle deg både som leder og menneske.
Arbeidsoppgaver
- Sikre godt lederskap i avdelingene – tydelig og tilgjengelig
- Sørge for god personalledelse og medvirke til mål- og resultatoppfølging
- Medvirke i og til etatens ledergruppe for utvikling og intern samhandling
- Medvirke til god økonomistyring
- Budsjettoppfølging
- Turnusplanlegging - i samarbeid med tjenesteleder og tjenesteplanlegger
- Følge opp kvalitets- og forbedringsarbeid i enheten – internkontroll
- Utarbeide og vedlikeholde systemer og rutiner for de ulike tjenestene
- Fremme tverrfaglig samarbeid
Kvalifikasjoner
Krav:
- Autorisert sykepleier eller vernepleier.
- Annen helsefaglig utdanning på bachelornivå kan vurderes, så fremst en kan vise til erfaring fra lignende tjenester.
- Erfaring og utdanning innen ledelse vil bli vektlagt
- Gode norskferdigheter – muntlig og skriftlig
- Digitalt innovativ
- Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet
Vi tilbyr
- Fleksible arbeidstider – med mulighet for hjemmekontor
- Godt arbeidsmiljø, med kloke og gode kollegaer
- Konkurransedyktig lønn
- Gunstige pensjons- og forsikringsordninger
Storfjord kommune er den sørligste kommunen i tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark, hvor du blant annet kan få slettet inntil kr.
30 000,- av studielånet ditt hvert år. Vi har også gratis barnehage, samt 12 timers gratis SFO for elever fra 1. – 3.trinn.
Andre opplysninger
- Vilkår for stillingen følger ellers lover og avtaler som gjelder til enhver tid. Det vil bli inngått egen lederavtale for denne stillingen.
- Personer som skal yte helse- og omsorgstjenester for kommunen må, i henhold til helse- og omsorgstjenestelovens § 5-4 legge frem tilfredsstillende politiattest når de bekrefter tilbudt stilling.
- CV skal vedlegges søknad, og det må oppgis minst to referanser.
- Om du blir kalt inn til intervju, må du ta med attester og vitnemål
- Storfjord kommune gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste. Søkere vil da bli kontaktet før offentliggjøringen.
- Søknad sendes via JobbNorge. Ved spørsmål om utfylling av søknadsskjema, så kan JobbNorge kontaktes på 75 54 22 20 – hverdager mellom kl 08:00 – 16:00. Du kan også sende e-post til support@grade.no (JobbNorge) for hjelp med utfylling.
Søknadsfrist for stillingen er søndag 5. oktober 2025.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Grensekommunen Storfjord vil ha deg som vår nye medarbeider i vår lille, store og unike kommune! Vi er en liten kommune i Nord-Troms med drøye 1800 innbyggere. Vårt landskap strekker seg fra Lyngenfjorden, opp dalene, innover viddene, og helt opp til over 1500 m høye fjelltopper. Vi er stolte av vår unike historie som møteplass på Nordkalotten og vi pleier vår samiske og kvenske historie og kulturarv ivrig.
Som kraftkommune ønsker vi å rigge gode tjenester til våre innbyggere og samtidig ha fokus på utvikling. Vår kontrastfylte natur, gode klima og spennende beliggenhet preger vårt samfunns- og næringsliv. Tromsø ligger bare en god time unna, og som grensekommune har vi gode finske og svenske samarbeidspartnere rett i nabolaget.
Private helsetjenester, reiseliv, bygg og anlegg, samt grenserelaterte tjenester som toll, politi, transport og spedisjon er viktige arbeidsplasser hos oss i tillegg til primærnæringene og kommunal tjenesteproduksjon. Vi vil gjerne ha flere samfunnsbyggere på laget vårt! Blir du med?
Du finner mer informasjon om Storfjord her: boistorfjord.no
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
472afe73-e2bd-4f9c-b6db-f69ab3d03a9d
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10263295