Renholdsleder
Politiets Fellestjenester
Motjernvegen 21, 2213 Kongsvinger, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Renholdsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 15. oktober
Om stillingen
I Politiets fellestjenester (PFT) tør vi påstå at vi har noen av de mest spennende stillingene innenfor eiendomsområdet i landet. Vi har ansvar for anskaffelse, utvikling, forvaltning samt drift og vedlikehold av politiets totale bygningsmasse. Ansvarsområdet dekker hele landet og omfatter vel 750.000 leide kvadratmeter fordelt på ca. 320 lokasjoner. Vårt hovedmål er å levere gode tjenester og være i forkant med hensyn til å utvikle politiet for å møte fremtidens utfordringer. I PFT skal vi være proaktive og ta ansvar for utviklingen av politiet.
Seksjon for Facility Management (FM)/Soft-FM består av 80 medarbeidere med variert erfaring og allsidig kompetanse. Vi ivaretar renhold og drift av kantiner ved politiets lokasjoner over hele landet.
Vi søker nå etter en renholdsleder med fagbrev ved Politihøgskolen i Kongsvinger. Brukere er politiets mannskaper i etter- og videreutdanning, studenter i operative øvelser samt ansatte. Anlegget består av overnattingsfasiliteter, kantine, kurs- og øvingsfasiliteter samt bilverksted. Det er normalt mellom 50 og 300 brukere i anlegget.
Renholdsleder deltar i det operative renholdsarbeidet.
Stillingen er plassert i PFT ved avdeling eiendom/seksjon for Facility Management/Soft-FM med arbeidssted ved Politihøgskolen i Kongsvinger. Noe reisevirksomhet må påregnes. Du rapporterer til driftsleder renhold, og vil ha stor kontaktflate mot politidistrikter og særorganer, samt med andre seksjoner i PFT. Ved behov kan det geografiske ansvarsområdet utvides.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Arbeidsoppgaver
- Effektiv forvaltning og utvikling av renholdstjenestene og renholdsteamet
- Fag- og personalansvar for renholdere
- Følge opp renholdstjenester fra eksterne leverandører, herunder bruk av vikarer etter behov
- Tett samarbeid, oppfølging og koordinering med Politihøgskolen og leverandører
- Ansvar for opplæring og veiledning av renholdspersonell og andre innen ansvarsområdet
- Følge opp og oppdatere renholdsplaner
- Bistå i stab, anskaffelser og prosjekter ved behov
- Administrasjon og fakturabehandling
- Gjennomføre internkontroll og sikre etterlevelse av HMS-krav
- Følge opp og behandle behov og avvik i FDVU-systemet
- Operativt renholdsarbeid utgjør ca. 50 % av arbeidsoppgavene
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Du har fagbrev som renholdsoperatør
- Du har erfaring fra renholdsledelse med personalansvar
- Det er nødvendig med grunnleggende datakunnskaper
- God forståelse og formuleringsevne i norsk, skriftlig og muntlig
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
- Førerkort klasse B
Det er også ønskelig med:
- God erfaring innen faget med interesse for videre faglig utvikling
- INSTA 800-sertifisert til minimum nivå 3
- Kjennskap til bruk av bookingsystem for å planlegge og fordele renholdsoppgaver
Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41 for å dokumentere plettfri vandel. Skikkethetsvurdering gjøres av seksjonsleder (den du skal rapportere til om du blir ansatt).
Vurderingen gjøres på bakgrunn av informasjon som du selv oppgir i rekrutteringsprosessen og som kommer frem i intervjufasen.
Om sikkerhetsklarering
Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon.
Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft.
Les mer her:
https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmalog-
svar-omklarering/
Personlige egenskaper
- Du må være teamorientert og kunne samarbeide tverrfaglig
- Du er serviceinnstilt og opptatt av å løse utfordringer
- Du er fleksibel og kan prioritere i en travel hverdag
- Du må være strukturert og planmessig i ditt arbeid
- Du skaper gode relasjoner i et mangfoldig og flerkulturelt miljø
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- Stillingen lønnes som renholdsleder (stillingskode 1132) fra kr. 575.000 - 645.000,- brutto per år.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
- Gode arbeidsbetingelser (dagtid, turnus, sommer- og vintertid, fleksibel arbeidstid, hjemmekontor, trening i arbeidstiden, o.l)
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Henrik Holm
Regionsleder
+4791167979
Om bedriften
Politiets fellestjenester (PFT) er et nasjonalt kompetanse- og servicesenter som utruster norsk politi med nødvendige verktøy for å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vår omfattende portefølje av tjenester spenner over områder som materiell og logistikk, eiendom, anskaffelser og juridiske tjenester, lønn, regnskap og kommunikasjon. Gjennom standardiseringer, effektivisering og innovative løsninger er PFT en pådriver for utviklingen av et enhetlig, moderne og fremtidsrettet politi.Vi har rundt 500 medarbeidere over hele landet, med de største fagmiljøene samlet i Oslo, i Gran kommune på Hadeland og i Kristiansund. Slik bidrar PFT til at politiet er rustet til å møte morgendagens kriminalitetsutfordringer.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
454babbd-6bac-454a-984a-89fb96a091f7
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10264620