Vil du bli vår nye lønnsmedarbeider?
Porsgrunn kommune
Rådhusgata 7, 3915 Porsgrunn
Om jobben
Stillingstittel
Lønnsmedarbeider
Oppstart
1. februar 2026
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Vi har ledig to 100% faste stillinger innen lønn og fraværsrefusjon, da 2 av våre dyktige medarbeidere blir pensjonister i 2026.
Stab økonomi og strategi i Porsgrunn kommune består av 26 dyktige medarbeidere fordelt på 1 stab og 3 avdelinger; lønn/fravær, regnskap og innfordring/fakturering/eiendomsskatt.
Vi har et engasjerende arbeidsmiljø, god takhøyde og rom for ideer og nyskapning. Vi tilbyr en variert arbeidshverdag i et godt fagmiljø hvor latteren sitter løst.
Vi ønsker oss nye medarbeidere som har erfaring med lønnsarbeid og regnskap. Du må være nøyaktig, lærevillig og ha god tallforståelse, og trives med varierte oppgaver i et til tider høyt tempo.
Vår rolle er å veilede virksomhetene i lønns- og refusjonsspørsmål og å kvalitetssikre opplysninger som virksomhetene registrerer i lønnssystemet. I tillegg søker vi refusjon fra NAV ved sykefravær og foreldrepermisjoner, og avstemmer dette mot NAV. Siden kommunesektoren er kompleks og regulert av et omfattende avtaleverk, vil erfaring fra kommunal sektor være en fordel, men ikke et krav.
Arbeidsoppgaver
- Lønn fra «A-Å»
- Refusjon av sykepenger og foreldrepenger, og avstemming mot NAV
- Rådgivning og veiledning på lønnsområdet
- Kontaktperson mot KLP/SPK
- Bidra til videreutvikling av avdelingens fagområder og arbeidsprosesser
- Holde seg oppdatert på relevant regelverk
Kvalifikasjoner
- Bachelor eller tilsvarende utdanningsnivå fra universitet/høgskole innen økonomi/regnskap.
- Erfaring fra lønnsarbeid, refusjonsbehandling og regnskap er ønskelig
- Gode IT kunnskaper og erfaring fra bruk av systemer for økonomi og lønn
- Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
- Vi ønsker at du liker å jobbe med tall, er ansvarsbevisst, nøyaktig og selvstendig, trygg på deg selv og liker å jobbe i samarbeid med andre.
- Du må være strukturert, initiativrik og ha god gjennomføringsevne.
- For å lykkes og trives bør du være positiv, fleksibel og ha god arbeidskapasitet
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper vektlegges.
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Stillinger med gode muligheter for faglig utvikling
- Varierte og utfordrende oppgaver
- Eget kontor i lyse og trivelige omgivelser
- Meget god pensjons- og forsikringsordning i KLP. Du trekkes 2% av lønnen din, og Porsgrunn kommune betaler inn hele 15-20% til pensjon og forsikringer for deg. Offentlig tjenestepensjon er livsvarig.
- Lønn etter avtale
- Gode treningsavtaler, bedriftsidrettslag
- Fleksitidsordning
- Medlemskap i hytteklubb, med mulighet for å leie hytte ved sjøen til gunstige priser.
- Porsgrunn kommune jobber for å fremme et Inkluderende Arbeidsliv
Ved spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt!
Kontaktinformasjon
Liv Aarvik, Avdelingsleder, 48000959, liv.marian.aarvik@porsgrunn.kommune.noNøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Porsgrunn kommuneReferansenr.: 5020129030
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.02.2026
Søknadsfrist: 12.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Porsgrunn kommune er en god kommune å bo og jobbe i, synes vi. Vi kan tilby spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver i en kommune som er i utvikling. Kommunen vår er passe stor til at akkurat du har påvirkningskraft, samtidig som du lærer mye nytt. Vi har ca. 37.000 innbyggere og er ca. 3.000 ansatte, noe som gjør oss til den desidert største arbeidsgiveren i Porsgrunn, og en av de største arbeidsgiverne i Vestfold og Telemark. Oppdraget vårt er å levere gode tjenester, være en god samfunnsutvikler og arbeide for videre vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidere løser vi dette viktige samfunnsoppdraget. Vi gir deg utfordringene, vi gir deg mulighet til mestring og stolthet. Vi tror at du vil sette spor etter deg hos oss. Vil du være med?
Generelle opplysninger
Porsgrunn kommune ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet og som utnytter potensialet i befolkningens samlede kompetanse. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss.
I tillegg gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentlighet, jf. Lov om rett til innsyn i dokument i offentleg verksemd (offentleglova), § 25. Porsgrunn kommune vil varsle søkere som har bedt om å bli unntatt fra offentlig søkerliste hvis dette ønsket ikke kan imøtekommes.
I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Du blir trukket 2 % av lønnen din til pensjonssparing og Porsgrunn kommune betaler i snitt inn 15-20 % for deg. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
42ce2b16-dbeb-4859-a67c-0ffae5c67ec0
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0aff4226c53644b8ba2cf699a0e6cdb0