Har du lyst til å bidra i samfunnsnyttig arbeid?
Modum kommune Teknisk og miljø
Rådhusveien 1, 3370 Vikersund
Om jobben
- Stillingstittel
- Konsulent vann og avløp forvaltning
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 30. november
Er du strukturert, serviceinnstilt og har erfaring med saksbehandling? Vi ser etter en engasjert konsulent i 100 prosent fast stilling, som vil styrke vårt team innen VA. Du vil få en sentral rolle i å sikre god saksbehandling, korrekt fakturering og oppfølging av våre kunder. Ansvarsområder for kommunaltekniskavdeling VA er drift av vannverk, passe på ledningsanlegg som frakter vann inn og spillvann tilbake igjen fra våre abonnementer, samt rensing av avløpsvannet. Denne tjenesten levert av kommunen, baserer seg på selvkostprinsippet og vi har behov for en kollega som kan utføre fakturering for tjenesten. I perioder vil det bli tid til å bidra i andre arbeidsoppgaver som saksbehandling og forbedring av rutiner slik at vi kan levere gode tjenester og løsninger til innbyggerne.
Kommunalteknisk avdeling har også ansvar for kommunale veier, park og gravplasser. Avdelingen er delt opp i forskjellige fagansvarsområder. Arbeidssted: Rådhusveien 1, Vikersund.
Arbeidsoppgaver
- Fakturering av gebyrer knyttet til vann og avløp.
- Saksbehandling innen VA-relaterte henvendelser og saker.
- Oppfølging av kunder og abonnenter, både skriftlig og muntlig.
- Samarbeid med kommunalteknisk avdeling og økonomi.
- Bidra til utvikling og forbedring av rutiner og systemer.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning innen administrasjon, økonomi eller offentlig forvaltning - erfaring innenfor arbeidsoppgavene kan kompensere for formell utdanning.
- Erfaring med saksbehandling og kundekontakt, gjerne fra kommune eller offentlig sektor.
- God systemforståelse og erfaring med faktureringssystemer.
- Gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig.
Personlige egenskaper
- Selvstendig, ansvarsbevisst og ha gjennomføringsvilje.
- Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsevner.
- Kunne bruke digitale verktøy.
- Strukturert og nøyaktig.
- God forståelse om kundebehandling.
Vi tilbyr
- Lønn etter tariff.
- Gode pensjonsvilkår i KLP.
- Ryddig arbeidsforhold.
- Muligheter for utvikling.
- Opplæring blir gitt.
Pensjon i KLP
I denne stillingen vil du få en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Kort fortalt om offentlig tjenestepensjon kan du lese her. Se mer informasjon om fordelene dine som ansatt i Modum kommune med pensjon i KLP her.
Offentlig søkerliste
Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, kjønn, bostedskommune og nåværende stilling. Har du bedt om å bli unntatt offentlighet må dette begrunnes. Hvis begrunnelsen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Søkere som ikke oppgir begrunnelse vil bli oppført på offentlig søkerliste.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
42c8dc1e-ef93-4665-aa1b-226c94ca53ea
- Sist endret
6. november 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3561465_193383_no
Lignende annonser
HR-rådgiver med ansvar for nærværsarbeid
Arbeidsgiver
Modum kommune Støtte og utvikling
Sted
Vikersund
Arbeidsgiver
Buskerud fylkeskommune, Drift og vedlikehold
Sted
Drammen
Nav- leder Midt- Buskerud
Arbeidsgiver
Nav Vest- Viken
Sted
Åmot