Saksbehandler
Arbeidstillatelser og kontroll, Oslo kommune, Bymiljøetaten
Karvesvingen 3, 0579 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler
Oppstart
1. januar 2026
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 24. september
Bymiljøetaten søker etter en til to engasjerte og dyktige saksbehandlere til et ettårig vikariat, med mulighet til fast stilling.
Stillingene er plassert i Mobilitetsdivisjonen, avdeling Veimyndighet, seksjon Arbeidstillatelser og kontroll. Stillingene inngår i en gruppe med saksbehandlere.
Seksjonen behandler årlig ca. 10 0000 søknader fra eksterne og interne aktører om tillatelser til å utføre arbeid på eller ved kommunal veg, som kryssings- og nærføringstillatelser for ledningsarbeid, grave- og arbeidstillatelser, samt utstedelse av arbeidsvarslingsvedtak. Seksjonen har videre ansvaret for å kontrollere og følge opp at arbeidene som utføres er i henhold til gitte tillatelser. Saksbehandlerne i Bymiljøetaten er med på å sikre fremkommelighet og at arbeid på vårt 1 280 km kommunale vegnett og 1 000 km med gangveier og fortau gjøres på en forsvarlig og hensiktsmessig måte.
I Bymiljøetaten har vi et stort engasjement for vårt overordnede mål: å gjøre Oslo til en trygg, vakker, grønn og aktiv by. Etaten tilrettelegger for bærekraftige mobilitetsløsninger som skal dekke behovet til en befolkning i stor vekst på en effektiv, grønn og brukervennlig måte. Som vår nye kollega vil du bli en del av et inkluderende miljø, og bidra til et sikkert og fremkommelig gate- og veinett for alle trafikanter i Oslo!
Vi ser frem til å lese søknaden din og bli bedre kjent med deg.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling av søknader om grave- og arbeidstillatelser
- Saksbehandling av skiltvedtak for midlertidig trafikkomlegging
- Utleie av gategrunn til riggplass
- Kontroll og oppfølging
- Befaringer
- Generell saksbehandling innen seksjonens fagområder
Andre arbeidsoppgaver innenfor avdelingens arbeidsområder kan tilkomme
Kvalifikasjoner
- Minimum teknisk utdanning på bachelornivå fra høyskole eller universitet
- Det er ønskelig med arbeidsvarlingskurs klasse 1 og 2
- Det kreves god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Det kreves gode ferdigheter med digitale arbeidsverktøy
- Erfaring fra fagområdet er ønskelig
- Erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel
- God kjennskap til offentlig regelverk er en fordel
- Kjennskap til veinettet i Oslo er en fordel
- Førerkort kl. B
Relevante vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig, ber vi om at disse blir tatt med til et eventuelt intervju.
Personlige egenskaper
- Du må ha gjennomføringskraft og evne til å levere i tide og med god kvalitet.
- Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og liker å jobbe i team på tvers av fagmiljøer.
- Du må være selvstendig, strukturert og trives med ansvar.
- Du har stor arbeidskapasitet og evner å prioritere
- Du er faglig engasjert og tar ansvar for å holde deg faglig oppdatert
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil vektlegges
Vi tilbyr
- Dyktige, engasjerte og hyggelige kollegaer
- Et godt og sosialt arbeidsmiljø
- Bilpool-ordning til bruk i arbeidet
- Mange og varierte aktivitetstilbud hos vårt bedriftsidrettslag
- Fleksibel arbeidstid
- To ekstra dager fri i året for oppfølging av barn til og med fylte 12 år
- Stillingen lønnes fra lønnstrinn 34 - 44 (for tiden kr 607 900 kr - kr 722 700). Lønnsplassering og stillingskode avhenger av utdannelse og erfaring.
- Gunstige låne-, pensjons- og forsikringsordninger. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2% av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
Kontaktinformasjon
Helene Skarbø Sorgendal, Fungerende seksjonsleder, 94364497, helene.sorgendal@bym.oslo.kommune.noArbeidssted
Karvesvingen 30579 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5002017933
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.01.2026
Søknadsfrist: 24.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Bymiljøetaten er en etat med cirka 900 medarbeidere som har ansvaret for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunale byrom i Oslo. I byrommene inngår fellesarealer som veier, gater, torg, møteplasser, parker og friområder, kommunale idretts- og friluftsanlegg og kommunaleide områder i Marka og indre Oslofjord.
Bymiljøetaten skal sørge for innbydende byrom med godt renhold og avfallshåndtering, beplantning i parker, belysning, vedlikehold av gater, veier, turveier og broer. Etaten er en tilrettelegger og motivator for idrett, rekreasjon, naturopplevelse, folkehelse og kulturelle opplevelser.
Bymiljøetaten ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3fb4aaa6-afaf-452c-959d-aa4421448e07
- Hentet fra
talentech
- Referanse
48e5761901be4c969981f7db434072cb