Nav Arendal styrker sykefraværsteamet
– bli med og gjør en forskjell
Nedre Tyholmsvei 13, 4836 Arendal, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder Sykefraværsoppfølging
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 16. september
Nav har som oppgave å avklare og skaffe relevant arbeidskraft til offentlig og privat virksomhet. For å lykkes med samfunnsoppdraget vårt er vi avhengige av god dialog med de som trenger våre tjenester og utstrakt samhandling med arbeidsgivere og aktuelle samarbeidspartnere.
Nav Arendal er en aktiv samfunnsaktør med engasjerte og kompetente medarbeidere. Vi er lokalisert ved Tyholmen i Arendal sentrum og enheten har ca. 160 ansatte fordelt på 7 avdelinger. Kontoret er ansvarlig for utøvelse av alle Navs tjenester i den statlige arbeids- og velferdspolitikken og for kommunale tjenester/stønader med hjemmel i lov om sosiale tjenester. Vi har et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med spennende og meningsfylte oppgaver.
Nav Arendal har ledig 1x 100% fast stilling i sykefraværsoppfølgingsteamet. Teamet sin hovedoppgave er å følge opp brukere som er sykemeldte, eller som har arbeidsavklaringspenger, samt følge opp og bistå arbeidsgivere.
Ved tilsetting legger vi betydelig vekt på personlige egenskaper og egnethet for stillingen. Kvalifiserte personer med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke. Vi ber alle søkere legge inn relevante skannede attester og vitnemål til søknaden.
Arbeidsoppgaver
- Samarbeide med arbeidsgivere og helsevesen i oppfølging av sykemeldte og mottakere av arbeidsavklaringspenger
- Kartlegge, veilede og følge opp personer der målet er arbeid og aktivitet
- Avklare behov for videre oppfølging og bistand
- Holde seg oppdatert på trender i arbeidsmarkedet
- Foreta vurderinger av arbeidsevne og muligheter for å benytte seg av arbeidsrettede tiltak og behandling
- Veilede, lære opp og oppfordre alle brukere til å benytte Nav sine elektroniske tjenester
- Arbeide med kommunale og statlige arbeidsoppgaver
Kvalifikasjoner
- Høgskole/universitet (3 årig/tilsvarende 180 sp) bachelorgrad/diplom, for søkere med særlig relevant og nyttig arbeidserfaring kan vi ved unntakstilfeller fravike utdanningskravet
- Veiledningskompetanse fra studier og/eller praksis
- Søker må beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig (minimum B2-nivå)
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Et menneskesyn som støtter opp om Navs holdninger og verdier
- Lojal, stabil, positiv og arbeidsglad
- En ydmyk tilnærming til og toleranse for mennesker med ulikt ståsted og kultur
- Fleksibel ved endringer i arbeidsoppgaver og metodikk
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Effektiv, målrettet og alltid på jakt etter gode løsninger
- Like å jobbe i team, selvstendig og evner å jobbe i åpent landskap
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et aktivt og engasjert miljø
- Gode muligheter for egenutvikling gjennom et stort internt arbeidsmarked
- Fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor
- Lønn som veileder, kr. 522'600 – 614'400
- Pensjonsordning gjennom Arendal kommunale pensjonskasse
- Kommunale ansettelsesvilkår
Kontaktinformasjon
Bjørn Simonsen, Avdelingsleder, 45 21 61 07Arbeidssted
Nedre Tyholmsvei 134836 Arendal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Arendal kommuneReferansenr.: 5000909076
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Bjørn Simonsen
Avdelingsleder
45 21 61 07
Om bedriften
Vil du bli vår nye kollega?
Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.
Arendal kommune feiret 300 år i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.
Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.
Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3f6b034d-9035-45d0-86fe-cdd0865a6720
- Hentet fra
talentech
- Referanse
f713332017334b0a836c8c390341fca5