Vil du bli med å etablere et nytt HR-team i Oslos største bydel? Vi søker nå 2 HR-rådgivere
Organisasjon og utvikling, Oslo kommune, Bydel Grünerløkka
Marstrandgata 6, 0566 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
HR-rådgivere
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Nytt HR-team i Bydel Grünerløkka
Vi søker to dyktige og innovative medarbeidere som ønsker å bygge opp et helt nytt HR-team som skal levere god kvalitet i skjæringspunktet mellom mennesker, strategi og teknologi. Rådgiverne vil få sentrale roller i vårt nye team. Vårt mål er å forenkle, forbedre og fornye HR-prosessene for å støtte våre ledere og ansatte best mulig. Hos oss vil du jobbe med spennende arbeidsoppgaver på både operativt og strategisk nivå innen HR-området.
Som en del av vårt team vil du være med å forme og utvikle HR-funksjonen i bydelen, med et spesielt fokus på nærværsarbeid, kompetanseutvikling og opplæring, samt utvikling av effektive prosesser. HR-teamet vil bestå av HR-rådgivere, HR-konsulenter og leder for HR. Teamet skal være tuftet på godt samarbeid, høy kompetanse og være utviklingsfokuserte. Vi skal jobbe kunnskapsbasert og ta gode datadrevne beslutninger. Du blir en del av en bydel hvor du finner et kompetanserikt og mangfoldig miljø med mange engasjerte ledere som jobber for å skape en bedre hverdag for alle våre medarbeidere.
Våre fokusområder for 2025Nærværsarbeid: HR skal iverksette tiltak for å videreutvikle gode arbeidsmiljø og styrke nærværsarbeidet, hvor ansatte trives og er motiverte til å yte sitt beste
Operativ rådgivning: HR skal være gode sparringspartnere for ledere i saker som krevende personal- og sykefraværsarbeid
Kompetanse og opplæring: HR skal være opptatt av kontinuerlig læring og utvikling, og vi ønsker gode kompetanse- og opplæringsløp for å styrke vår organisasjon
Utvikling av prosesser: På HR jobber vi kontinuerlig med å forbedre våre HR-prosesser for å sikre effektivitet og god kvalitet i det operative og strategiske arbeidet
Høres dette spennende ut? Vil du ha en sentral rolle i å bygge opp et helt nytt team, og samtidig forme hvordan HR kan bidra til å realisere bydelens strategiske mål? Da er du den vi søker etter!
Arbeidsoppgaver
- Gi råd og beslutningsstøtte til bydelens ledere innen HR-området
- Være pådriver for digitaliseringsprosesser og ansvarlig for innføring av nye systemer og funksjonaliteter
- Bidra til videreutvikling av HR-prosesser
- Videreutvikle gode arbeidsmiljø og inkluderende arbeidsplasser – for en samlende bydel
- Igangsette og følge opp tiltak knyttet til nærværsarbeid og sykefraværsoppfølging, både strategisk og på individnivå
- Bidra som rådgiver og sparringspartner i rekrutteringsprosesser
- Bidra i bydelens arbeid med strategisk kompetanseutvikling
- Planlegge, gjennomføre og evaluere opplæringstiltak
- Ansvar for analyse, rapportering og informasjon
- Samhandle med fagforeninger og vernetjeneste
- Saksbehandling innen HR-enhetens ansvarsområde
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå innen HR, juss eller tilsvarende fagområde. Utdanning på masternivå er en fordel, men ikke et krav. Vi ønsker kandidater med god relevant erfaring med de rette personlige egenskapene for å lykkes i stillingene
- God erfaring fra både strategisk og operativt HR-arbeid
- God digital- og systemforståelse
- God kunnskap om nærværsarbeid og oppfølging av sykefravær
- Svært gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, både skriftlig og muntlig
- Bred og relevant arbeidserfaring innen HR-området
- God kjennskap til lov- og avtaleverk innen HR
- Kjennskap til offentlig forvaltning, og særlig Oslo kommunes avtaleverk er en fordel
Det er en fordel om du har:
- God og lengre erfaring fra Oslo kommune
- En av to HR-rådgivere vi ansetter bør ha særskilt god kompetanse på arbeidsrett
Personlige egenskaper
- Proaktiv og løsningsorientert
- Initiativrik, selvgående og har høy gjennomføringsevne
- Analytisk og metodisk
- Trygg, med god faglig kompetanse
- Gode samarbeidsevner og evne til å bygge relasjoner på tvers av organisasjonen
- Utviklingsorientert og fleksibel
- Du ser løsninger der hvor dagens praksis ikke er god nok
- Motivert, engasjert og imøtekommende
Vi tilbyr
- Fleksibel arbeidstid
- Hybrid arbeidsløsning (fjernarbeid og kontor)
- Moderne lokaler i sentrum av Oslo og nær kollektivtilbud
- Bydelsrestaurant og treningsrom i bydelshuset
- Vi flytter inn i nytt flott bydelshus i 2026 ved Carl Berner
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn i lønnstrinn 48 - 50 (for tiden kr 753 700 - 781 900), lønn etter avtale med bakgrunn i erfaring og kompetanse. For særskilt kvalifiserte søkere med god kompetanse kan høyere avlønning vurderes
- Muligheten til å bli med å bygge opp et helt nytt HR-team i en utviklingsorientert bydel
- Muligheter for prosjektledelse
- Kompetanseutvikling innenfor relevante fagområder
Kontaktinformasjon
Robert Rinden, HR-leder, 96948436, robert.rinden@bga.oslo.kommune.noArbeidssted
Marstrandgata 60566 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4875328104
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.11.2024
Om bedriften
Bydel Grünerløkka er en sentrumsbydel med et rikt kulturliv og sosialt mangfold.
Bydelen er den største blant Oslos bydeler etter befolkningstall, med 64.000 innbyggere. Vi har store og solide fagmiljøer og tilbyr ulike tjenester rundt de viktigste rammene av innbyggernes liv. Bydel Grünerløkka legger vekt på brukermedvirkning og samhandling med innbyggere og andre offentlige og private aktører.
Vi ønsker ansatte som er ambisiøse på egne og samfunnets vegne. Våre ledere er opptatt av å legge til rette for gode utviklingsmuligheter.
Som ansatt i Bydel Grünerløkka vil du oppleve en inkluderende kultur med stor takhøyde og mye engasjement for hverandre og de vi jobber for.
Våre ledere og ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2779513
- Hentet fra
talentech
- Referanse
52483df11e524b9e92295cad59e31995