Vil du ivareta og videreutvikle økonomistyring i vår bydel?
Økonomi, Oslo kommune, Bydel Frogner
Drammensveien 60, 0275 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- Spesialkonsulent økonomi
- Oppstart
- 1. mars 2026
- Type ansettelse
- Vikariat, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest mandag 5. januar
Vi søker etter en dyktig og engasjert medarbeider som kan ivareta og videreutvikle økonomistyring i vår bydel når vår spesialkonsulent skal ut i foreldrepermisjon. Vikariatet har i første omgang en varighet på 10 måneder.
Bydel Frogner tilbyr litt over 60 000 innbyggere tjenester og tilbud med årlige bruttoutgifter på nærmere 2 milliarder kroner. Som spesialkonsulent vil du være en del av stabsavdelingen «Økonomi og analyse» som for tiden består av 9 årsverk innenfor områdene budsjett, regnskap, analyse, vederlag og innkjøp. Dine arbeidsoppgaver vil være budsjett- og regnskapsanalyser, deriblant rapporteringer og koordinering og oppfølging av budsjett. Du vil delta aktivt i utarbeidelsen av avviksrapport i samarbeid med budsjettansvarlige ledere og delta i utviklingen av styringsverktøy. Vi håper også du kan støtte våre ledere og gi opplæring og veiledning innenfor økonomi.
Får å lykkes og trives i denne jobben tror vi at du har erfaring med økonomistyring og har evne til å skape gode relasjoner gjennom åpen kommunikasjon og faglig kompetanse. Du kan formidle fag på en lettforståelig måte og evner å spille andre gode.
Høres dette ut som en jobb for deg? Da vil vi gjerne høre fra deg!
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver
- Delta aktivt i utarbeidelsen av avviksrapport i samarbeid med budsjettansvarlige ledere
- Koordinering og oppfølging av budsjett
- Delta i utviklingen av styringsverktøy
- Lederstøtte og opplæring/veiledning innenfor økonomi
- Utføre budsjett- og regnskapsanalyser, deriblant rapporteringer
- Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen, bl.a utarbeide refusjonskrav til ressurskrevende brukere
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjoner
- Høyere økonomisk utdanning – minimum 3-årig
- Erfaring fra relevante arbeidsoppgaver vil bli vektlagt og kan kompensere for manglende utdanning
- Erfaring med bruk av Framsikt er en fordel og vil bli vektlagt
- God økonomi- og regnskapsforståelse
- God IKT-kompetanse, herunder solide ferdigheter i Excel og kjennskap til PowerBI
- God muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk
Utdanningsretning
Utdanningsnivå
Personlige egenskaper
- Du har gode analytiske evner og kan omsette data til innsikt som støtter strategiske beslutninger
- Du har en systematisk tilnærming til økonomiske prosesser med høy grad av detaljfokus
- Du er operativ og med høy grad av gjennomføringsevne
- Du bidrar aktivt i team og på tvers av avdelinger med en positiv og løsningsorientert holdning
- Du yter god støtte til våre ledere og skaper gode relasjoner gjennom åpen kommunikasjon og faglig kompetanse
Personlig egnethet tillegges stor vekt
Vi tilbyr
- Flott arbeidsplass i nye lokaler i Oslo sentrum
- Muligheter for faglig utvikling
- Fleksitidsordning
- Gode tjenestepensjons-, forsikrings og låneordninger i Oslo Pensjonsforsikring
Lønnsplassering i lønnstrinn 48 (kr.753.700) ihht Oslo kommunes lønnsregulativ, for spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Kontaktinformasjon
Håkon Kleven, økonomisjef/ass bydelsdirektør, +47 93230126Arbeidssted
Drammensveien 600275 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5054305997
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.03.2026
Sluttdato: 28.02.2027
Søknadsfrist: 05.01.2026
Kontaktperson for stillingen
Håkon Kleven
økonomisjef/ass bydelsdirektør
+47 93230126
Om bedriften
Bydel Frogner er en sentrumsbydel vest i Oslo, som strekker seg fra Bygdøy til Majorstua, og grenser til bydelene Ullern, Vestre Aker, Nordre Aker og St. Hanshaugen, Oslofjorden og sentrum.
Bydel Frogner tilbyr litt over 60 000 innbyggere tjenester og tilbud. Vi prioriterer forebyggende arbeid og tidlig intervensjon, kvalitet og forutsigbarhet for dem som trenger oss mest.
Samtidig bidrar vi i samfunnsutviklingen og legger til rette for et aktivt lokalengasjement.
Bydelens hus er sertifisert som sykkelvennlig arbeidsplass. Vi har også egen kantine på taket med byens beste utsikt, i et arkitektonisk vernet bygg.
For mer informasjon om oss, se www.bydel-frogner.oslo.kommune.no . Vi er også til stede i appen Min bydel og på Instagram.
Mangfoldig og inkluderende
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi minner om at du som søker kan føres opp på offentlig søkerliste selv om du har bedt om anonymitet, men dette får du i tilfelle varsel om.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3dd5f439-b52b-49d0-82b1-2a68b80000de
- Sist endret
19. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
91c6a12e474c4b1eb48dafaf616f3537
Lignende annonser
Fagkonsulent
Arbeidsgiver
Avdeling økonomi, Oslo kommune, Bydel St. Hanshaugen
Sted
Oslo
Business Controller - vikariat
Arbeidsgiver
Multiconsult
Sted
Oslo
Vikar administrasjon og økonomi
Arbeidsgiver
Gammel Nok AS Avd Asker
Sted
Asker