Seniorrådgiver - Incident Manager
Miljødirektoratet
Brattørkaia 15, 7010 Trondheim, Grensesvingen 7, 0661 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Seniorrådgiver - Incident Manager
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 28. september
Om stillingen
Vi søker en strukturert og løsningsorientert koordinator for servicedesken i en organisasjon med høye krav til service og presisjon. I denne stillingen får du ansvar for koordinering, hendelseshåndtering og tjenesteforvaltning, og stillingen innebærer et bredt spekter av oppgaver knyttet til operativ drift, rapportering og kvalitetsstyring.
Seksjon for brukerkontakt og innkjøp er en av tre IT-seksjoner i Miljødirektoratet, og vi har ansvar for å levere tjenester til ca. 1100 brukere fordelt over hele landet - fra Svalbard til Antarktis. Seksjonen består av rundt 20 dyktige kolleger og leverer tjenester til Miljødirektoratet, Norsk Polarinstitutt, Riksantikvaren, Artsdatabanken og Kulturminnefondet.
Vi er en kunnskapsorganisasjon med høyt kompetente brukere som stiller store krav til våre løsninger - og som gir deg muligheten til å jobbe med teknologi som virkelig betyr noe. Denne stillingen har kontorsted på Helsfyr i Oslo eller Brattøra i Trondheim.
Stillingens hovedansvarsområder
- fordele saker
- koordinere interne ressurser på de forskjellige lokasjonene
- håndtere og koordinere Major Incident, både internt og mot etater
- utarbeide og presentere rapporter på servicedeskens ansvarsområde
- sikre en konsistent serviceprofesjonalitet mot etatens sluttbrukere og IKT-kontakter (skriftlig og muntlig)
- eie og forvalte servicedeskens tjenestetilbud og kommunikasjonen av dette mot sluttbrukere
- ansvar for dokumentasjon og etterlevelse av interne rutiner i servicedesken og sørge for at alle følger dem
- å sette seg inn i bruk av saksbehandlingssystemet (ITSM-verktøy) for å understøtte servicedeskens oppgaver
Kompetansekrav
Kvalifikasjoner- relevant utdanning og/eller erfaring innen IT
- erfaring med IT-brukerstøtte, Incident Management (ITIL) og koordineringsoppgaver. Erfaring med å lede grupper er en fordel.
- ITIL-sertifisering eller lignende
- Du har gode samarbeidsevner og er flink til å motivere og koordinere andre.
- Du er ansvarsbevisst, strukturert og opptatt av effektive arbeidsprosesser og etterlevelse av disse.
- Du har gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig.
- Du har gode analytiske ferdigheter og er opptatt av å se helhet og sammenhenger i arbeidet.
- Du er løsningsorientert og fleksibel, og evner å håndtere flere oppgaver samtidig.
Vi tilbyr
- fast stilling som seniorrådgiver med lønn i lønnsspennet fra kr. 640 000 - 830 000 etter erfaring og kvalifikasjoner. Særlig kvalifiserte søkere kan vurderes høyere.
- utfordrende arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
- gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- et bredt tilbud av sosiale, kulturelle og sportslige aktiviteter, inkludert trening i arbeidstida
- fleksible arbeidstidsordninger og pensjons- og boliglånsordninger i Statens pensjonskasse
Har du spørsmål?
Kontaktperson for stillingen er seksjonsleder Svein Haugen, tlf. 91 12 14 47 eller e-post svein.haugen @ miljodir.no
Ved henvendelser, oppgi referansenummer 75-2025 OBI.
Generelle opplysninger
Du søker på stillingen via Jobbnorge.no. Du skriver søknaden på norsk, og legger ved relevante attester og vitnemål for utdanning tatt i utlandet. Vitnemål for utdanning tatt i Norge må du laste opp fra Vitnemålsportalen.
Søkerlistene blir offentlige når søknadsfristen har gått ut. Ønsker du å bli unntatt fra den offentlige søkerlisten, så må du begrunne hvorfor. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke tar ønsket ditt til følge, og du får mulighet til å trekke søknaden din.
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Vi innkaller minst én kvalifisert søker fra hver av disse gruppene til intervju. Du kan lese mer om dette på Statens arbeidsgiverportal. Avkrysningen brukes også til anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i årsrapportene sine.
Mer informasjon om hvordan vi behandler opplysninger om deg som søker, kan du finne i personvernerklæringen vår.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Miljødirektoratet jobber for et rent og rikt miljø. Våre hovedoppgaver er å redusere klimagassutslipp, forvalte norsk natur og hindre forurensning.
Vi er et statlig forvaltningsorgan underlagt Klima- og miljødepartementet. Vi har om lag 830 faste ansatte ved kontorene våre i Trondheim, Oslo, Svolvær og Tromsø og ved Statens naturoppsyn (SNO) sine lokalkontor. I tillegg har vi om lag 130 deltidsansatte rovviltkontakter spredd over hele landet.
Det er stor variasjon i arbeidsoppgavene i Miljødirektoratet. Vi utvikler og følger opp regelverk, gir råd til Klima- og miljødepartementet, gjennomfører samfunnsøkonomiske analyser, overvåker og kartlegger arter, fører oppsyn og tilsyn, regulerer nasjonalparker og naturreservat. Noen oppgaver krever at ansatte med ulik fagkompetanse jobber sammen på tvers. På den måten sikrer vi størst mulig faglig tyngde i leveransene våre. Vi lærer av hverandre og utvikler oss internt. Andre arbeidsoppgaver krever selvstendig jobbing. For å løse samfunnsoppdraget vårt på best mulig måte har vi behov for medarbeidere i alle aldere, med ulike fagkombinasjoner, kompetanse, livserfaringer og perspektiver. Er du kvalifisert til en ledig stilling, så oppfordrer vi deg til å søke!
Se alle ledige stillinger i Miljødirektoratet.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3d75d9c2-ca8c-4519-9b83-3cecd418c1d2
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10261884