Vi søker fag - og kvalitetssykepleier til våre institusjoner i Lillestrøm kommune. Er du den vi søker?
Korttid, KAD og institusjon - administrasjon, Lillestrøm kommune
Husebyveien 18, 2020 Skedsmokorset, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Fag - og kvalitetssykepleier
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 22. september
Avdeling korttid, KAD og institusjon har ansvar for to institusjoner i Lillestrøm kommune, Pålsetunet bo- og servicesenter og Skedsmotun bo- og behandlingssenter. Begge institusjonene ligger sentralt i Lillestrøm kommune. Lillestrøm kommune har organisert sine sykehjem i seksjoner som ledes av hver sine seksjonsledere.
Skedsmotun bo- og behandlingssenter består av to langtidsseksjoner, tre korttidsseksjoner, Kommunal akutt døgnenhet og Lindrende enhet. Pålsetunet bo- og servicesenter består av tre langtidsseksjoner.
Fag - og kvalitetssykepleier har ansvar for å utvikle faget i henhold til gjeldende lover og forskrifter og arbeider tett med seksjonsledere og fagutviklingssykepleiere. Det forventes et tett samarbeid mellom alle fag - og kvalitetssykepleiere, med utarbeidelse av felles årsplan for blant annet kompetanseheving og kursing.
Stillingene som fag - og kvalitetssykepleiere var nyopprettede stillinger i 2024 og vi har idag tre engasjerte fag - og kvalitetssykepleiere. Den ene av disse skal nå ut i svangerskapspermisjon og vi søker hennes erstatter.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge, iverksette, gjennomføre og evaluere en kontinuerlig fagutvikling i samarbeid med seksjonsledere, fagutviklingssykepleiere og andre fagledere
- Kvalitetsforbedringsarbeid og systematisk gjennomgang av avvik sammen med ledergruppen for å se på risiko og iverksette tiltak
- Sikre lik praksis ved våre institusjoner, lage rutinebeskrivelser og jobbe aktivt med implementering av rutiner
- Organisere faste møter med fagutviklingssykepleiere for å sikre helhetlig fagutvikling ved våre institusjoner
- Være en pådriver for implementering, kartlegging og bruk av velferdsteknologiske løsninger
- Kontaktperson mot utdanningsinstitusjoner
- Bidra i oppfølging og veiledning av kollegaer, nyansatte, ekstravakter i samråd med seksjonslederne
- Tverrfaglig samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Oppfølging av pasienter i samarbeid med øvrige ansatte
Kvalifikasjoner
- Du er autorisert sykepleier
- Vi ber om at HPR-nr oppgis i søknadsteksten.
- Du har bred klinisk erfaring fra norsk helsevesen, gjerne fra kommunehelsetjenesten.
- Ønskelig med relevant videreutdanning
- Du har ferdigheter innen fagutvikling, veiledning og kvalitetsarbeid
- Du har erfaring fra lignende arbeid
- Du behersker norsk skriftlig og muntlig, og har god kommunikasjonsevne
- Du har IKT-kunnskaper, og kjennskap til vårt fagsystem Gerica er en fordel
- Du har gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse.
- Personlig egnethet vil bli tillagt avgjørende vekt
Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
Personlige egenskaper
- Du er motivert, nytenkende og handlekraftig
- Du har stort engasjement for å videreutvikle dagens helsetjenester og eldreomsorg
- Du har evne til å kommunisere og skape gode relasjoner med pasienter, pårørende og kolleger
- Du har gode samarbeidsegenskaper og formidlingsevner
- Du har god gjennomføringsevne og klarer å skape engasjement
- Du har evne til å strukturere eget arbeid, og prioritere mellom oppgaver
- Du evner å arbeide selvstendig og i team
- Du er løsnings- og handlingsorientert
- Du bidrar til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- Et levende fagmiljø med fokus på kompetanse og kontinuerlig utvikling
- Stor mulighet for utvikling av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer
- Store muligheter for personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kollegaer
- En interessant og utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver
- Opplæring og veiledning og tett samarbeid med legetjenesten
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- 37,5 timer arbeidstid
- Lønn i kapittel 4 i henhold til HTA.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste, i samsvar med offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Marianne Kopperud Aasberg, +4792893276Arbeidssted
Husebyveien 182020 Skedsmokorset
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 5013890493
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 22.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Marianne Kopperud Aasberg
+4792893276
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3d43219c-052b-4efb-8906-8a21df345dd1
- Hentet fra
talentech
- Referanse
69eac2a08c5340bb8e9b072ab1245ab9