Veileder
Jevnaker kommune Nav Jevnaker
Kirkegata 6, 3520 Jevnaker
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 5. oktober
For deg med pågangsmot og engasjement, og som ønsker å gjøre en forskjell, har Nav Jevnaker ledig 100% fast stilling som veileder med tilsetting så snart som mulig.
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester. Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Arbeidsoppgaver- du vil ha tett oppfølging av sykmeldte eller mottakere av arbeidsavklaringspenger, i ulike livssituasjoner
- du vil jobbe tett med mennesker som trenger bistand til å komme tilbake til jobben sin
- du skal bidra til samhandling og samarbeid med arbeidsgivere, fastleger, tiltaksarrangører og andre samarbeidspartnere
- du er ansvarlig for koordinering og ledelse av møter hvor sykmeldte, arbeidsgivere og fastleger deltar
- du skal bidra til gode relasjoner med de arbeidsgiverne du følger opp, og fremme arbeidsinkludering. Her skal du også vurdere tiltak og virkemidler for å komme tilbake i arbeid
- du skal anvende aktuelle regelverk i veiledning og saksbehandling, og du har ansvar for din egen portefølje i NAV sine fagsystemer
- du må bidra til utvikling i teamet og kontoret
Det tas forbehold om endringer i arbeids- og ansvarsområdet og veileder må regne med å få oppgaver som til enhver tid er nødvendig å utføre for at kontoret i størst mulig grad skal imøtekomme brukernes behov.
Kvalifikasjoner- utdanning på Bachelornivå innen helse- og sosialfag, pedagogikk, psykologi, kommunikasjon, markedsføring eller annen relevant fagkrets
- særlig erfaring fra området kan gi rom for å vike for utdanningskrav
- inkluderings- og veiledningskompetanse. Stillingen kan innebære krevende arbeid i tett dialog med mennesker som står i en vanskelig livssituasjon og det er derfor behov for å ha god veiledningskompetanse
- gode IKT ferdigheter, herunder forståelse av digitaliseringsprosesser og kompetanse på digital dialog og evne til raskt å sette seg inn i nye IKT systemer
Det er også ønskelig med kjennskap til arbeidsmarkedet og erfaring i bruk av NAV sine fagsystemer
Egenskaper- strukturert og selvstendig
- ha gjennomføringsevne og være resultatorientert
- være god på å bygge relasjoner, engasjere og motivere
- kunne møte brukere og samarbeidspartnere på deres arenaer
- like å løse utfordringer, er fleksibel og kreativ, og jobbe godt både selvstendig og i team
- spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- jobb i et uformelt miljø med engasjerte kollegaer som ønsker å yte viktige tjenester for Jevnakers innbyggere med høy kvalitet
- fleksibel arbeidstid og mobilitetsløsninger
- gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
Jevnaker kommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, livssyn og nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Iflg. Offentlighetslovens §25 plikter arbeidsgiver å gjøre søkere oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentlighet. Jevnaker kommune vil varsle søkere som har bedt om unntakelse fra offentlighet hvis dette ønsket ikke kan imøtekommes.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3b559d53-02d3-434d-b58b-c653d8ed18fc
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3548111_235777_no