Barnevernkonsulent 60 % fast stilling ved omsorg og ettervern
Gjøvik kommune Gjøvik og Land barnevern
Kauffeldts plass, 2815 Gjøvik, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Fast, deltid 60%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 9. oktober
Beskrivelse av arbeidssted:
Gjøvik og Land barneverntjeneste har ledig 60 % fast stilling i avdeling omsorg og ettervern.
Gjøvik og Land barneverntjeneste er en interkommunal barneverntjeneste med Gjøvik som vertskommune. Tjenesten har ansvar for kommunale barneverntjenester i Gjøvik, Nordre Land og Søndre Land kommuner. Vi er organisert som en tjeneste i sektor oppvekst sammen med skole, barnehage og barn og familie. Tjenesten har kontorsted på Gjøvik, og disponerer møteromslokaler i Nordre og Søndre Land kommuner. Tjenesten består i dag av ca 60 medarbeidere.
Barnevernstjenesten skal sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling får nødvendig hjelp, omsorg og beskyttelse til rett tid. Herunder menes det at barn og familier får hjelp som virker, og at de møter trygge og forsvarlige tjenester. Barneverntjenesten står ovenfor nye utfordringer og oppgaver i tråd med de pågående barnevernreformene, og vi jobber aktivt med å møte disse både internt og i samarbeid med andre tjenester.
Tjenesten er inndelt i fagspesifikke avdelinger, hhv. mottak og vakt, undersøkelse, tiltak og plassering og ettervern, i tillegg har tjenesten gode stab,- og støtte funksjoner. Vi drifter også Gjøvik interkommunale barnevernvakt for kommunene Gjøvik, Nordre og Søndre Land, Østre og Vestre Toten og Gran samt tilsynsførerordningen for GLT regionen.
Vi er i kontinuerlig i prosess mot et bedre barnevern og søker nå etter en medarbeider som vil være med oss i dette arbeidet. Vi ønsker deg som er fremoverlent og engasjert i jobben med ønske om å bidra til å gjøre en forskjell for barn og unge.
Arbeidsoppgaver:
Saksbehandling etter Lov om barnevernstjenester herunder oppfølging av barn, unge og deres familier.
Oppfølging av fosterhjem, ungdom i institusjon og ettervern.
Oppfølging av biologiske foreldre, tilsyn under samvær, oppfølging av samvær.
Inngå og være aktiv deltaker i internt samarbeid.
Delta i tjenestens utviklingsarbeid for å etablere en åpen og tilgjengelig barnevernstjeneste og bidra til kompetanseheving.
Partsrepresentant i fylkesnemnd og øvrige rettsinstanser ved behov.
Bidra til samhandlingskultur som sikrer god tverrfaglig og tverrsektoriell medvirkning.
Kvalifikasjoner:
Barnevernspedagog eller sosionom.
Annen bachelor/master utdanning med relevant praksiserfaring kan være interessant.
Erfaring fra 1. linje barnevern er ønskelig.
Kompetanse og/eller erfaring i bruk av digitale verktøy og arbeidsprosesser.
God relasjonskompetanse.
Personlig egnethet vektlegges i stor grad.
Krav om førerkort.
Godkjent politiattest.
Personlige egenskaper:
Gode kommunikative og skriftlige ferdigheter og god formidlingsevne.
Kreativ og tilpasser hvordan du møter og samarbeider med det enkelte barn, ungdom og familier.
Raus, ydmyk og omgjengelig i møte med barn og deres familier, kollegaer og samarbeidspartnere.
Tro på endring.
Evne til strukturert og systematisk arbeid.
Evne til faglig nytenkning.
Evne til å jobbe selvstendig.
Stor arbeidskapasitet og fleksibilitet i forhold til arbeidsoppgaver.
Trives med høyt arbeidstempo.
Delta i planlagte kompetansehevende tiltak.
Det må påregnes noe ettermiddag/kveldsarbeid og noe reising.
Vi kan tilby:
Vi tror på å gi våre medarbeidere frihet, ansvar og muligheten til å påvirke sin egen arbeidshverdag. Dette skaper et miljø hvor kreativitet og engasjement blomstrer, og hvor våre ansatte kan utgjøre en betydelig forskjell i barns liv.
Støttende og engasjert arbeidsmiljø med fokus på faglig utvikling.
God onboarding for nyansatte.
En stor tjeneste, som gir et bredt spekter av ressurser, støtte fra et mangfoldig team, samt muligheter for spesialisering innenfor ulike fagområder.
En spennende og innholdsrik arbeidshverdag med høy grad av autonomi.
Store og moderne lokaler.
Gratis parkering for ansatte
Tjenestebiler som benyttes for tjenestereiser.
Konkurransedyktig lønn.
Egen avtale med økonomisk kompensasjon for kveldsarbeid.
Ukentlig veiledning og mentorordning for nyansatte.
Tett oppfølging og veiledning fra fagleder.
Fleksitidsordning med muligjeter for å forskyve arbeidsdagen - da vi vet at livet er mer enn jobb.
Mulighet for hjemmearbeid minimum en dag i uken.
Stort fokus på faglig og personlig utvikling, med muligheter for videreutdanning.
Gode forsikrings og pensjonsordninger.
Et godt partssamarbeid mellom arbeidsgiver, tillitsvalgte og verneombud.
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.
Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Søknad:Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Anette Rosenlund
Virksomhetsleder
+47 91872822
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
37a6135b-ee2d-441a-b869-8059099075ec
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3545451_187275_no