Har du lyst til å jobbe med beredskap i en av Norges mest datadrevne etater?
Skattedirektoratet
Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Beredskapsrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 28. september
I Skatteetaten jobber vi kontinuerlig med å videreutvikle vår beredskap, slik at vi er best mulig forberedt til å håndtere uønskede hendelser eller kriser som oppstår. Målet er å utvikle en god beredskapskultur i hele Skatteetaten.
Nå trenger vi deg som har lyst til å jobbe med planverk, hendelseshåndtering og kompetanseheving innen beredskap og alvorlige avvik. Sammen med oss vil du være med på å styrke vår kapasitet og kompetanse ytterligere.
Hos oss får du jobbe med mange spennende oppgaver sammen med 15 kunnskapsrike kollegaer, og bidra til at vi leverer på vårt viktige samfunnsoppdrag. Du vil samarbeide tett med divisjonens sikkerhetsledere og med ulike fagmiljøer internt.
Dette går jobben ut på
Du vil primært jobbe med trusselvurderinger, beredskapsplanlegging, hendelseshåndtering, rapportering og analyser, opplæring, trening og øvelser. Vi bruker verktøyet CIM.
Aktuelle oppgaver vil være å
- kvalitetssikre og videreutvikle beredskapsplanverk
- oppdatere og informere om Skatteetatens vurdering av sikkerhetstrusler
- fremme forståelse for risikobasert sikkerhet og beredskap via opplæring og bevisstgjøring i digitale kanaler
- gi råd til andre i organisasjonen innenfor beredskap og hendelser
- planlegge, gjennomføre og følge opp øvelser
- ta en aktiv rolle i Skatteetatens håndtering av hendelser
Kompetanse som er viktig i rollen
Du har forståelse og erfaring med å bruke verdi-, trussel- og risikovurderinger som utgangspunkt for beredskapsarbeidet. Du har erfaring med beredskap eller hendelseshåndtering.
I tillegg må du ha
- relevant bachelorgrad, gjerne innen samfunnssikkerhet eller beredskap. Utenlandske grader må være godkjent av NOKUT/HK-dir. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- erfaring med resultat- og prosessdrevet arbeid med leveranser fra større virksomheter
- erfaring med beredskap knyttet til kritisk infrastruktur eller digitale løsninger
- du må kunne sikkerhetsklareres til HEMMELIG i henhold til sikkerhetsloven
Det er ikke et krav, men en fordel om du har
- erfaring med krisehåndteringsverktøy
- forståelse for krav til tempo i beredskapshåndtering
Dette ser vi etter hos deg
For å trives og lykkes i rollen trenger du å
- sette deg raskt inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger, og se behov på tvers av ulike fagområder
- ha gode kommunikasjonsevner, og samarbeide godt med andre, både i egen gruppe, og med divisjonens sikkerhetsledere og øvrige fagmiljøer
- være selvstendig når du løser oppgaver, samtidig som du jobber godt med andre i team når det er nødvendig
- være strukturert og analytisk for å sikre gode beslutningsgrunnlag, og for å utvikle effektive prosesser og rutiner
- ha god gjennomslagskraft og evne til å prioritere slik at du får gjennomslag for nødvendige tiltak, og sikrer at de viktigste oppgavene blir prioritert først
Hvorfor du skal velge oss
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Som medlem av Statens pensjonskasse vil du nyte godt av gode pensjonsordninger og gunstige betingelser for boliglån.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver eller seniorrådgiver med en årslønn mellom kr 650 000 – kr 920 000, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette.
Verdt å merke seg før du søker
Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Det er derfor fint om du sender oss en god og beskrivende CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen. Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Vitnemål/karakterutskrifter og ev. relevante attester legges ved søknaden (eller legges inn som vedlegg snarest mulig).
Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.
Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Vi vil vurdere om du kan unntas fra denne listen om du legger ved en begrunnelse for dette.
Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.
Kontaktinformasjon
Stian Ruud, underdirektør, 950 45 441Arbeidssted
Fredrik Selmers vei 40663 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5009316106
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Stian Ruud
underdirektør
950 45 441
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
360a7cbc-b07b-461d-8ec1-7ee4506585d8
- Hentet fra
talentech
- Referanse
9caf62a966da4cb08921174632843033