Veileder i kvalifiseringsprogrammet
NAV Hamar, Hamar kommune
Torggata 63, 2317 Hamar, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder i kvalifiseringsprogrammet
Oppstart
24. mars 2025
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Vi i NAV vet at å være i arbeid skaper positive effekter i folks liv og helse. Målet vårt er å skape et inkluderende samfunn, et inkluderende arbeidsliv og et velfungerende arbeidsmarked. Dette kan ikke vi gjøre alene, det er derfor vi søker nå etter deg som har et brennende engasjement for mennesker og hvordan få dem til å oppnå deres fulle potensiale. I denne stillingen vil du få ansvar for en mangfoldig brukerportefølje som trenger din støtte og bistand for å kunne skaffe og stå i jobb. Aktiv lytting, empati og kreativ tenkning er blant de essensielle egenskapene våre veiledere trenger for å kunne gi brukere oppfølgingen de behøver for å komme i arbeid eller aktivitet.
Vi er lokalisert sentralt i Hamar sentrum, i moderne lokaler med aktivitetsbasert kontorløsning. Vi er ca. 110 modige ildsjeler som jobber sammen for å gi beboere i Hamar kommune hjelpen de trenger. Vårt mål å være et arbeidsted der medarbeidere får mulighet til å påvirke både deres fag og seg selv. Vi ønsker å være en helsefremmende, inkluderende og dynamisk arbeidsplass der vi ser og oppmuntrer hverandre.
Arbeidsoppgaver
- Tett individuell arbeidsrettet oppfølging og veiledning ut til arbeidslivet og/eller utdanningsløp.- Koordinere og samordne aktiviteter hos andre tjenesteytere.
- Kartlegge kompetanse og behov hos målgruppen.
- Identifisere jobbsøkernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner, samt koble med riktig jobb/arbeidsgiver.
- Oppsøke bedrifter og utdanningsinstitusjoner, skape dialog og bygge nettverk.
- Engasjere og motivere deltaker, studiested, arbeidsgivere, pårørende og nettverket rundt deltaker, samt medlemmer i KVP teamet.
- Bistå deltakere i overgang til ordinært arbeid og til jobbfastholdelse.
- Saksbehandle søknader om deltakelse i kvalifiseringsprogrammet (KVP) etter lov om sosiale tjenester, henvise og avklare deltagere.
- Arbeide helhetlig og ivareta familieperspektivet i den tette oppfølgingen.
- Dokumentere arbeidet som gjøres på en strukturert måte.
Kvalifikasjoner
- Utdanning på minimum bachelornivå innenfor sosialt arbeid, arbeids- og velferdsfag, pedagogikk eller annen relevant utdanning.
- Gode kommunikasjonsevner og god skriftlig fremstillingsevne.
- Erfaring med veiledning
- Erfaring i bruk av IKT som arbeidsverktøy, samt god evne til å raskt sette deg inn i nye datasystemer/fagsystemer.
Det er ønskelig, men ikke et krav om:
- Erfaring fra arbeid ved NAV.
- Erfaring med lovanvendelse i oppfølgingsarbeid
Personlige egenskaper
Vi trenger deg som ser på muligheter og løsninger fremfor utfordringer. Du er en pådriver i prosessene og får energi av å jobbe aktivt ute sammen med deltaker, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere. Vi tror du er god på å kommunisere ditt budskap og nå frem til din målgruppe. Å tilpasse deg nye situasjoner, være kritisk og nytenkende, og kunne håndtere kaos er noe du kommer til å trenge for å lykkes i denne rollen. Våre brukere trenger at du motiverer dem og gir dem energi og mot for å klare å stå i jobb, derfor er det viktig at du klarer å finne struktur i din hverdag og tar initiativ i oppfølgingen.Vi ønsker oss også deg som ser og heier på dine kollegaer og som finner glede i å samarbeide med andre. Du er en aktiv pådriver av inkludering og mangfold, respekterer andres perspektiver og bidrar til å styrke det gode arbeidsmiljøet vi har. Kontakten med brukeren kan være krevende til tider, det krever at vi er åpne og viser omsorg for hverandre. Utvikling står sterkt hos oss, så har du nye tanker og ideer ønsker vi at du sier fra.
Vi tilbyr
- Vi er engasjerte og fleksible og gjennom trygghet, pålitelighet og glimt i øyet skaper vi et godt miljø for både brukere og medarbeidere.- Samfunnet er i konstant endring og det krever at vi er oppdaterte og har riktig kompetanse til riktig tid. Vi tilbyr gode kompetansehevende tiltak og tilrettelegger for medarbeiderutvikling.
- Vi praktiserer hybrid arbeidshverdag og fleksitid. Vi tror at det er oppgaver som skal styre din arbeidshverdag og har troen på at du klarer å strukturere dagen din selv.
- Dine oppgaver har en stor betydning for det lokale samfunnet i Hamar kommune og det norske samfunnet for øvrig. Vårt samfunnsoppdrag står sterkt hos enhver av oss.
- Vi er en flat organisasjon som ønsker å involvere og inkludere våre kollegaer i det vi gjør.
- En arbeidsplass som fremmer helse, motivasjon og godt samarbeid. Vi har fokus på våre medarbeideres fysisk og psykisk helse.
- Ansettelse som spesialkonsulent (65599). Lønn etter avtale og gode pensjons- og forsikringsvilkår.
Kontaktinformasjon
Kine Anseth, Kontaktperson, 417 66 839Arbeidssted
Torggata 632317 Hamar
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Hamar kommuneReferansenr.: 4917997777
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 24.03.2025
Sluttdato: 14.11.2025
Søknadsfrist: 23.02.2025
Om bedriften
Med over 2500 ansatte, er Hamar kommune den største arbeidsplassen i Hamar. Medarbeiderne har bakgrunn fra mange ulike yrker og har svært allsidig kompetanse. Våre verdier er åpen, pålitelig, modig og helhetlig. Les mer om Hamar kommune
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2857787
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6f81ff6afe784137b9e20d5384b7efe5