Er du vår nye dokumentforvalter?
Statens pensjonskasse
Verkstedveien 1, 0277 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Er du vår nye dokumentforvalter?
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 27. oktober
Er du en person som er initiativrik, ønsker å påvirke samt liker å ha ansvar? Har du kompetanse innen dokumentasjonsforvaltning, og er opptatt av å dele kunnskap med andre? Da er dette jobben for deg!
Vi er en seksjon med syv medarbeidere, som jobber tverrfaglig i organisasjonen.
Dokumentasjonsforvaltning er et fagfelt i stadig utvikling, og vi jobber med å videreutvikle dokumentasjonstjenesten i Statens pensjonskasse (SPK). Vi er inne i en viktig periode hvor vi skal identifisere forbedringspotensial og muligheter for ytterligere digitalisering, og håper du vil være med å bidra på denne endringsreisen.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.Arbeidsoppgaver
- Legge til rette for arbeidsprosesser, systemstøtte og lederstøtte, som sikrer kvalitet og effektivitet i arkivering, dokumentasjon og innsyn
- Gjennomgå SPKs bevarings- og kassasjonsplan, og delta i arbeidet med avslutning av arkiv og periodisering
- Rådgivning, opplæring, brukerstøtte og arkivfaglig veiledning
- Forvaltning av saks- og arkivsystemet, herunder systemadministrasjon, kvalitetssikring og internkontroll
- Videreutvikling og vedlikehold av planverk for arkivfunksjonen
- Innsynsbehandling og offentlig journal
- Daglig drift
Kvalifikasjoner
- Bachelorgrad innen dokumentasjonsforvaltning
- Erfaring med elektroniske arkiv- og saksbehandlersystemer, fortrinnsvis P360
- Erfaring med relevante lovverk med tilhørende forskrifter
- Erfaring fra offentlig forvaltning
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- Du er selvgående, initiativrik og tar ansvar
- Du er strukturert, og evner å prioritere og jobbe effektivt i det daglige
- Du har gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
- Du samarbeider godt med andre og trives med å dele kunnskap
- Du motiveres av å lære og anvende ny kunnskap
Vi tilbyr
- Sterkt faglig og sosialt miljø med store utviklingsmuligheter
- En trygg og forutsigbar arbeidsplass med lite byråkrati
- Mulighet til å løse vårt samfunnsoppdrag der vi sørger for forutsigbarhet, trygghet og sikkerhet for våre medlemmer
- En av Norges beste pensjonsordninger, gode forsikringsordninger og mulighet for gunstig boliglån.
- Gode og fleksible løsninger for hjemmekontor (hybrid)
- Sentral plassering i nye lokaler på Skøyen med kort vei til buss, trikk og tog
- Kontorløsning med universell utforming og heis i bygget
- Eget idrettslag, tilbud om gruppetrening og rabatt på treningssenter.
- Sommertid
Som ansatt hos oss vil du bli medlem i Statens pensjonskasse, som gir deg mange goder i tillegg til livsvarig alderspensjon og AFP. Du kan ha rett til økonomisk støtte hvis du blir syk eller ufør, familien din kan ha rett til økonomisk støtte når du dør, du blir forsikret mot yrkesskade eller yrkessykdom, og du får gode betingelser på boliglån. Du kan lese mer om ansattgodene dine på spk.no/medlemskap-i-spk.
Generell informasjon
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk i utvalgte rekrutteringer. Bakgrunnssjekken gjennomføres av Semac AS, og blir utført etter samtykke fra deg som søker. Aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette.
I enkelte rekrutteringer gjennomfører vi evne- og/eller personlighetstest. Aktuelle kandidater vil motta nærmere informasjon om dette.
Vi ber om at du legger ved alle relevante attester og vitnemål når du søker.
I henhold til offentlighetsloven gjør vi oppmerksom på at om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Vedkommende vil i tilfelle bli varslet om dette på forhånd.
Kontaktinformasjon
Guro B. Sigurdsen, Seksjonsleder, 90697887Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Statens pensjonskasseReferansenr.: 5028056309
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Guro B. Sigurdsen
Seksjonsleder
90697887
Om bedriften
I Statens pensjonskasse er vi sammen om et viktig samfunnsoppdrag - å sikre økonomisk trygghet og forutsigbarhet for medlemmene våre og deres nærmeste. Over én million nordmenn har tjenestepensjon hos oss, mange har også lån og forsikring.
Vi er ca. 470 medarbeidere som jobber sammen hver dag med løsninger og produkter som har stor betydning for enkeltmennesker, så vel som for samfunnet. Vi har sterke fagmiljøer med bred kompetanse og mangfold, både faglig og menneskelig. Vi er store nok til at du får utfordringer, og små nok til at du kan påvirke. Hos oss får du tillit og kollegaer som vil at du lykkes. Arbeidshverdagen er fleksibel slik at du har god balanse mellom jobb og fritid. Vi bryr oss om oppdraget, om hverandre og om brukerne våre.
Vi er til å stole på – som pensjonsleverandør og som arbeidsgiver.
Du kan lese mer om hvordan det er å jobbe hos oss på spk.no/jobb.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
31ba9923-f98d-4035-88ac-a65786ddd798
- Hentet fra
talentech
- Referanse
9967c53cf8c2476b94cd097c190cf49d