Kripos søker saksbehandler til HR
Kripos
Nils Hansens vei 25 , 0667 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 28. oktober
Om stillingen
Er du strukturert, serviceinnstilt og har god forståelse for saksbehandling innen HR?
Vi søker en engasjert medarbeider til saksbehandling innen personalforvaltning og HMS. Dette innebærer arbeid med arbeidsplaner og bemanning, samt kontroll og rapportering knyttet til arbeidstid og lønn. Du vil jobbe tett med ledere og ansatte for å sikre korrekt håndtering og oppfølging av regelverk, og bidra til at Kripos etterlever gjeldende avtaler og lovverk. Du vil også være en viktig ressurs i utvikling og effektivisering av HR-prosesser.
Stillingen er plassert i HR-seksjonen ved Kripos, som er en del av avdelingen for styring og sentrale tjenester. I HRs portefølje ligger HMS og felles tjenestekontor (FTK) som inkluderer ansvar for tjenesteplanlegging. Kripos er den nasjonale enheten for bekjempelse av organisert og annen alvorlig kriminalitet, og har rundt 750 medarbeidere – hvor halvparten har politifaglig bakgrunn og halvparten kommer fra andre fagfelt.
Kripos og HR-seksjonen har et sterkt fokus på kontinuerlig forbedring og læringskultur. Det er viktig at du kjenner deg igjen i dette, og er motivert for å bidra aktivt. Fleksibilitet med hensyn til arbeidsoppgaver og organisering er en forutsetning.
Søknader uten vitnemål og eventuelle attester vil ikke bli behandlet.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi ser etter deg som har erfaring med personalforvaltning og/eller arbeidstidsplanlegging, og som har god forståelse for relevante regelverk som blant annet Hovedtariffavtalen (HTA) og særavtalen om arbeidstidsbestemmelser for politiet (ATB). Du har god systemforståelse og trives med å jobbe i løsninger som SAP, politiets turnussystem TTA og WinTid.
Du har fortrinnsvis økonomisk bakgrunn og evner å se sammenhengen mellom arbeidstid, lønn og budsjett. Du har gjerne erfaring med rapportering og analyse innen disse områdene, og god erfaring med å jobbe i Excel. Det er også viktig at du trives med å veilede og støtte ledere og ansatte i praktiske HR-spørsmål.
Arbeidsoppgaver
- registrering, kontroll og saksbehandling av tid- og lønnsdata i relevante systemer
- oppfølging av arbeidsplaner og deltidsstillinger
- saksbehandling innenfor personalforvaltning og HMS, inkludert
- tilbudsbrev, arbeidsavtaler, permisjonssøknader og fratredelser
- systematisk HRM-arbeid og oppfølging av ansatte
- veiledning og opplæring av ledere og ansatte innen aktuelle arbeidsområder
- bidra til utvikling og effektivisering av HR-prosesser
- øvrig saksbehandling innenfor hele HRs saksportefølje
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- gjennomført videregående skole eller relevant fagbrev, fortrinnsvis gjennomført bachelorgrad. Lang og relevant erfaring kan erstatte krav om utdanning utover videregående skole.
- relevant arbeidserfaring fra saksbehandling innen stillingens ansvarsområder
- erfaring med å anvende relevante regel- og avtaleverk
- god systemforståelse
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
For innplassering som rådgiver kreves som hovedregel bachelorgrad og minimum tre års relevant arbeidserfaring etter endt utdanning. Lang og relevant erfaring kan erstatte krav om bachelorgrad.
Det er også ønskelig med:
- erfaring med arbeids-/bemanningsplanlegging
- erfaring med politiets turnussystem TTA
- erfaring med SAP
- erfaring med arbeidstidssystemene DFØ og WinTid
- erfaring med saksbehandlings- og arkivsystemet Websak
- god økonomi-/regnskapsforståelse, herunder bilag- og fakturahåndtering
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- nøyaktig - du har høy oppmerksomhet på detaljer, og sikrer at data og dokumenter er korrekte og i tråd med gjeldende regler.
- effektiv - du jobber strukturert og målrettet, og evner å prioritere og håndtere flere oppgaver samtidig
- gode samarbeidsevner - du bygger tillitt, deler kunnskap og samarbeider godt med kolleger og ledere på tvers av fagområder
- gode kommunikasjonsevner - du formidler informasjon klart og presist, både skriftlig og muntlig, og tilpasser budskapet til mottaker
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- en utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- stillingen lønnes som førstekonsulent / rådgiver (stillingskode 1408 / 1434), fra kr. 510.000-685.000 brutto per år.
- medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- et utviklingsorientert og spennende arbeidsmiljø
- fleksible arbeidstidsordninger, inkludert sommertid og mulighet for hjemmekontor inntil 2 dager i uken
- en dynamisk organisasjon i kontinuerlig utvikling
- sentralt beliggende på Bryn med gode tog-, t-bane- og bussforbindelser trening i arbeidstiden
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Monika Skauli
HR-sjef
+4797695984
Om bedriften
Kripos er politiets nasjonale kompetansesenter i kampen mot organisert og annen alvorlig kriminalitet. Vi yter bistand til politidistriktene og har spisskompetanse blant annet innen taktisk etterforskning, kriminalteknikk, elektroniske spor, særskilte etterforskningsmetoder, kriminaletterretning og -analyse. Vi er dessuten behandlingsansvarlig for politiets sentrale registre og nasjonalt kontaktpunkt for internasjonalt politisamarbeid. Det nasjonale kriminaltekniske laboratoriet ligger også ved Kripos.
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile befolkningen. Dette er viktig for Kripos, og vi har derfor et mål å ha en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere flere personer med innvandrerbakgrunn.
Offentlig søkerliste ferdigstilles etter søknadsfristens utløp. Søkere kan be om unntak fra å bli oppført på denne. Dersom anmodningen ikke tas til følge blir navn, alder, nåværende stillingstittel og arbeidskommune oppgitt. Søker blir da varslet.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
313a0f9d-cea3-4798-98c7-d0f26ca2242a
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10266416