Rådgiver materiell
Agder politidistrikt
Vestre Strandgate 55, 4612 Kristiansand S, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Medarbeider materiell
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk snarest mulig
Om stillingen
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Vi i Agder politidistrikt søker en engasjert og faglig dyktig medarbeider som trives med å jobbe bredt innen materiell-, våpen- og kjøretøyforvaltning. Ved Stab for virksomhetsstyring (SVS), i seksjon for økonomistyring, er det ledig fast stilling som rådgiver. Om du er tilpasningsdyktig og løsningsorientert, med relevant erfaring fra innkjøp, anskaffelser eller logistikk, håper vi du søker på denne stillingen som er stedsplassert i Kristiansand i vårt nye politihus.
Arbeidsoppgaver i SVS har et stort spenn hvor hovedoppgavene er økonomistyring, anskaffelser og innkjøp, eiendom, materiell, IKT, juridisk rådgivning, arkivtjeneste og sikkerhet. Dialog og rapportering til Politidirektoratet, samt sikre at vi har god internkontroll er også viktige oppgaver i avdelingen.
SVS bistår politimesteren i gjennomføringen av de sentrale virksomhetsstyringsprosessene i politidistriktet (planlegging, gjennomføring, oppfølging og rapportering). Staben skal på vegne av politimesteren kontrollere at driftsenhetene utfører sine oppgaver i samsvar med gitte mål og føringer og i henhold til gjeldende lov og regelverk.
SVS har et godt arbeidsmiljø som også er en viktig forutsetning for at vi sammen skal lykkes i det daglige arbeidet.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi søker deg som har operative og strategiske egenskaper, som også bidrar i annet arbeid ved behov på tvers av seksjonene i SVS. Du må kunne arbeide selvstendig og ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, samt evne til å se viktigheten av å lage gode strukturer og systemer i et langsiktig perspektiv. Som rådgiver er det viktig at du yter støtte og service til ledere og medarbeidere i politidistriktet.
Arbeidsoppgaver
- Daglig og løpende håndtering av materiell-lager, kjøp, ajourhold, veiledning og tilrettelegging av materiell i tett dialog med øvrige enheter i politidistriktet
- Sørge for oppdatering og oppgraderinger, vedlikehold, etterforsyning/supplering, distribusjon, lagring, materiellregnskap og ansvar for utfasing av aktuelt materiell og utstyr. Noe reiseaktivitet kan påregnes
- Formidle behov og utarbeide prognoser og planer for distriktet på kort og lang sikt
- Gi råd om prioritering og legge frem grunnlag for bestilling og formell beslutning i lokal ledelse
- Implementering og etterlevelse av politiets policy for materiell og logistikk
- Utarbeider lokal materiellplan og prognoser på kort og lang sikt
- Bistå, gi råd og besvare spørsmål i politidistriktet knyttet til materiell/behov etc.
- Endringer i arbeidsoppgaver kan påregnes
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Relevant utdanning innen administrasjon, materiellforvaltning og/eller logistikk. Lang og relevant erfaring kan i særskilte tilfeller kompensere for utdanningskravet
- Relevant erfaring fra fagområdet og/eller offentlig forvaltning
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne
- Gode evner til selvstendig og resultatorientert arbeid
- Gode ferdigheter innen i Excel og bruk av pivot
- Kompetanse for bruk av digitale verktøy
- Førerkort klasse B
Det er også ønskelig med:
- Arbeidserfaring innen materiell-, våpen- og/eller kjøretøyforvaltning, gjerne erfaring fra politi- og lensmannsetaten eller Forsvaret
- Erfaring innen internkontrollarbeid
- Erfaring innen analyseverktøy som Power BI o.l.
- Førerkort klasse BE, eller være villig til å ta dette
Andre krav:
- Må kunne klareres for inntil HEMMELIG jf. sikkerhetsloven. For å kunne sikkerhetsklareres, må kandidater være villige til å gi personlige opplysninger om seg selv og sine nærmeste. Mer informasjon om dette vil bli gitt i løpet av ansettelsesprosessen.
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
• Du er analytisk, strukturert og effektiv
• Du tar ansvar og har god gjennomføringsevne
• Du har gode samarbeidsevner og trives med å jobbe bredt med ulike oppgaver
• Du er initiativrik og løsningsorientert og leverer i tide
• Du har interesse for bruk av digitale verktøy og effektivisering av prosesser
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- En svært spennende og meningsfull jobb, med gode og dyktige kollegaer
- Stillingen lønnes som Rådgiver (stillingskode 1434), fra kr 615 000 – 680 000 brutto per år. For spesielt kvalifiserte kan høyere lønn vurderes. Som følge av pågående prosesser rundt lønn, vil annen lønn kunne bli vurdert
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
- Et inkluderende arbeidsmiljø
- Gode arbeidsbetingelser (fleksibel arbeidstid, hjemmekontor, trening i arbeidstiden, o.l.)
Mangfold i politiet
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling. Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Agder politidistrikt er ett av 12 politidistrikter i Norge. Vi dekker hele Agder, bortsett fra Sirdal kommune. Vi har ansvaret for 24 kommuner der det bor nærmere 320.000 mennesker. Agder politidistrikt ledes av politimester Kjerstin Askholt og visepolitimester Morten Sjustøl.
Agder politidistrikt har omtrent 850 ansatte, og er nå organisert med 10 politistasjonsdistrikt som inneholder 17 politistasjoner. Politistasjonsdistriktene ligger under tre geografiske driftsenheter (Vestre Agder driftsenhet, Midtre Agder driftsenhet og Østre Agder driftsenhet).
I tillegg til geografiske driftsenheter har politidistriktet fire funksjonelle driftsenheter (felles enhet for påtale, felles enhet for operativ tjeneste, felles enhet for etterretning, forebygging og etterforskning, felles enhet for utlending, forvaltning og sivil rettspleie). I tillegg kommer PST og tre lederstøttestaber (kommunikasjon, virksomhetsstyring og HR/HMS).
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2fcadde9-16ae-45f1-85d3-2faaee51bf4b
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10261088