Avdelingsleder Tildelingskontoret for helse- og omsorgstjenester
Koordinering og mestring, Frogn kommune
Rådhusveien 6, 1443 Drøbak
Om jobben
- Stillingstittel
- Ansettelse avdelingsleder Tildelingskontortet for helse- og omsorgstjenester
- Oppstart
- 1. januar 2026
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 30. november
Er du engasjert i fremtidens primærhelsetjeneste og søker en jobb som gir deg utfordringer, utviklingsmuligheter og læring? Vi søker en avdelingsleder til nyopprettet stilling for Tildelingskontoret for helse- og omsorgstjenester.
Vi søker en profesjonell og engasjert avdelingsleder som vil møte både medarbeidere og innbyggere med respekt og raushet. Vi søker en leder som er opptatt av fag, utvikling, samhandling og helhetlige tjenesteforløp.
Stillingen som avdelingsleder er organisert i Virksomhet Koordinering og mestring. Vi er en tverrfaglig virksomhet som består av flere fagområder; Tildelingskontoret og Forebygging og rehabilitering med ambulerende team, koordinatorer, Godt seniorliv, velferdsteknologisk trygghetspatrulje og lokalt hjelpemiddellager.
Tildelingskontoret vurderer og behandler søknader om kommunens helse- og omsorgstjenester. Dette innebærer hjemmetjenester, brukerstyrt personlig assistanse, tjenester i institusjon, avlastningstiltak, pårørendestøtte, dagtilbud, miljøarbeidertjeneste, psykisk helsetjeneste og parkeringstillatelser.
Tildelingskontoret består av to saksbehandlerteam som har ansvaret for ulike tjenesteområder, samt barnekoordinator, konsulenter for vederlagsbetaling og arkiv og systemansvarlig for Gerica og GAT.
Avdelingen har 14 medarbeidere inkludert avdelingsleder organisert på følgende måte:
- Team helse og omsorg: 6 saksbehandlere
- Team Livsmestring: 3 saksbehandlere
- Barnekoordinator
- 2 konsulenter for vederlag og arkiv
- Systemansvarlig for Gerica og GAT
- Avdelingsleder
Arbeidsoppgaver
- Lede fag, drift, personal og økonomi for Tildelingskontoret
- Ivareta personalansvaret for avdelingens medarbeidere
- Ivareta daglig drift, være tett på medarbeiderne og sørge for god faglig ledelse
- Sørge for at avdelingens forvaltning følger gjeldende lovverk, og holde seg oppdatert på endringer av disse
- Bistå i saksbehandling og innbyggerdialog etter behov
- Følge opp de økonomiske rammer som er gitt og i henhold til tildelte oppdrag
- Identifisere og initiere nødvendige omstillinger og forbedringer, både innen eget fagområde og på tvers av områder/virksomheter
- Lede tverrfaglig samhandling og utvikling, også med samarbeidende tjenester/virksomheter og spesialisthelsetjenesten
- Ansvar for at avdelingen har et kontinuerlig innbyggerfokus
- Ansvar for at avdelingen bruker kommunens internkontrollverktøy i det daglige arbeid, herunder melde og saksbehandle avvik
- Fokus på helhet og bidra til gode løsninger på tvers
- Inngå i virksomhetens ledergruppe, samt være stedfortreder for virksomhetsleder ved behov
Kvalifikasjoner
- 3-årig helsefaglig utdanning
- Videreutdanning eller dokumentert kompetanse innen helserett og saksbehandling
- God kjennskap til kommunehelsetjenesten og relevant lovverk
- Ønskelig med erfaring fra og interesse for lederoppgaver
- Gode norskkunnskaper
- Førerkort klasse B
- Politiattest må fremlegges før oppstart
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
- Evne til å formulere mål og motivere dine medarbeidere til å nå disse
- Evne til å forenkle og effektivisere prosesser, skape resultater og god gjennomføringsevne
- Evne til å løfte perspektivet, se helhet, samhandling og utvikling
- Evne til å ta ansvar og jobbe selvstendig, men også samarbeide og etablere gode relasjoner
- Gode lederegenskaper
- Personlig egnethet tillegges særlig stor vekt
Vi tilbyr
I vår virksomhet vil du være en del av et engasjerende, tverrfaglig og utviklende fagmiljø. Vi har stort fokus på brukerinvolvering og kompetanseutvikling. Som avdelingsleder jobber du i tett samhandling med øvrige helse- og omsorgstjenester i kommunen. Du vil få en innholdsrik arbeidshverdag med varierte og spennende arbeidsoppgaver. Stillingen gir rom for utvikling, ansvar og fleksibilitet.
Stillingen som avdelingsleder er en nyopprettet stilling og forutsetter endelig budsjettvedtak i Kommunestyret 15. desember 2025. Det kan tilkomme nye ansvarsområder og stillinger inn i avdelingen etter hvert som den etableres og utvikles.
100 % fast stilling på dagtid med kontorplass på Frogn Rådhus
- Pensjonsordning gjennom KLP eller SPK (undervisningspersonell). Offentlig tjenestepensjon er en livslang ytelse, og inkluderer også uføre- og etterlattepensjon. Du kan lese mer om offentlig tjenestepensjon her: https://www.klp.no/pensjon/offentlig-tjenestepensjon-kort-fortalt
- Ulykkesforsikring, også i fritiden.
- Lønn etter gjeldende tariff og avtaler.
Kontaktinformasjon
Bjørg Astrid Hermundsgård, Virksomhetsleder, 41531308, bjorg.hermundsgard@frogn.kommune.noArbeidssted
Rådhusveien 61443 Drøbak
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Frogn kommuneReferansenr.: 5041895764
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.01.2026
Søknadsfrist: 30.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Informasjon om offentlig søkerliste
Informasjon rundt søknaden
Vitnemål og attester skal legges ved søknaden. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller HK-dir.
Om Frogn kommune
Frogn kommune har ca. 16 000 innbyggere og vi er ca. 1500 ansatte innenfor hovedområdene oppvekst, helse og omsorg, livsmestring, kultur og næring, samfunnsutvikling, administrasjon, eiendomsforvaltning og teknisk drift.
I Frogn kommune jobber vi etter verdiene respekt, engasjement, profesjonell og raushet.
Les mer om Frogn kommune som arbeidsgiver og om vår organisering på vår hjemmeside www.frogn.kommune.no.
For mer informasjon om Frogn kommune som sted og byen Drøbak, ta en titt på www.visitdrobakoscarsborg.no.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2e5c24e9-5ae7-43bc-aab5-c47b15400e52
- Sist endret
13. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
07fb1218f2e146c8a56e7b735bb0df54
Lignende annonser
Ansettelse saksbehandler ved Tildelingskontoret for helse- og omsorgstjenester
Arbeidsgiver
Koordinering og mestring, Frogn kommune
Sted
Drøbak
Avdelingsdirektør - Avdeling for tilskudd
Arbeidsgiver
Avdeling for tilskudd, Helsedirektoratet
Sted
Oslo
Seksjonsleder
Arbeidsgiver
Enhet Hjemmetjenesten, seksjon lavterskel, hverdagsrehabiliteirng og rehabilitering, Bydel Søndre Nordstrand
Sted
Oslo