Vi søker viltforvalter
Statsforvalteren i Troms og Finnmark
Statens Hus, 9815 Vadsø
Om jobben
Stillingstittel
Viltforvalter
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 23. september
Om stillingen/Arbeidsoppgaver
Vil du ha en variert og innholdsrik arbeidshverdag? Vil du jobbe med både motorferdsel, vilt og rovvilt?Vi ønsker oss en stødig viltforvalter (rådgiver/seniorrådgiver) til seksjon for vilt og motorferdsel.
Du skal jobbe innenfor et fagfelt med høyt trykk som både er konfliktfylt og spennende. Du må derfor være god på å planlegge og organisere egne oppgaver og egen arbeidsdag.
For å trives i jobben må du være nøyaktig, men ikke perfeksjonist. Du må ha god oversikt, tenke litt raskt og ikke la deg stresse.
Miljøavdelingen og seksjonen har folk både i Vadsø og Tromsø som samarbeider tett. Vi har lav terskel for å be om hjelp og alle bidrar. På kontoret ditt i Vadsø møter du en gjeng kreative og sosiale kollegaer med godt humør. Det kommer du til å merke med en gang.
Dine oppgaver blir å- klagesaker knyttet til motorferdsel
- søknader om dispensasjon for å ha åpne skuterløyper etter 5. mai
- klagesaker knyttet til elgforvaltning
- søknader om fellingstillatelse for oter og grågås
- svare ut spørsmål om fallvilt
- behandle søknader og rapportere på vilttilskudd
I tillegg skal du bidra på oppgaver innenfor rovviltforvaltning.
Vi tilbyr
Lønn som rådgiver 1434 /seniorrådgiver 1364 fra 600 000,- kroner brutto til 850 000,- kroner brutto per år i Statens lønnsregulativ. Du får lønnstilbud innenfor dette spennet basert på kvalifikasjoner. For å bli ansatt som seniorrådgiver, krever vi som regel utdanning på masternivå og lengre relevant erfaring. Prøvetiden er seks måneder.
Som ansatt i staten, blir du automatisk medlem i Statens pensjonskasse (fra lønna trekkes 2 %).
Som arbeidsgiver er vi opptatt av at du trives i jobb, utvikler deg og blir sett. Våre kjerneverdier er klokskap, omsorg og stolthet.
Du får også- hyggelige kollegaer i Troms og Finnmark
- fleksibel arbeidstid
- mulighet for å delta på kurs og fagsamlinger
- kontakt med andre fagmiljøer
- en aktiv og inkluderende velforening, Árran, som ofte inviterer til sosiale aktiviteter
- to timer fysisk aktivitet / trening i arbeidstiden per uke og treningsrom på arbeidsstedet
- to dager permisjon med lønn i forbindelse med planleggingsdager (for deg med barn under 12 år)
Flere fordeler på nettsidene våre.
Kvalifikasjonskrav
For å bli vurdert for stillingen, må du ha- relevant bachelorgrad. Lang og relevant erfaring kan kompensere for kravet om bachelorgrad
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- erfaring med arbeid fra offentlig forvaltning
- kjennskap til natur og geografi i Troms og Finnmark
- kjennskap til samisk språk og kultur
- er god til å organisere eget arbeid
- jobber selvstendig og overholder tidsfrister
- samarbeider godt
Vi legger særlig vekt på personlig egnethet for stillingen. Vi tar også hensyn til hvordan du kan komplettere avdelingen for øvrig.
Fordeler med å bo i Vadsø
I Vadsø kan du leve det gode liv, langt unna tidsklemma og kø. Bli bedre kjent med Vadsø på vds.-bloggen.
Vadsø har lett tilgjengelig friluftsliv og bra kulturliv. Se kalenderen på vadsoby.com for å se hva som skjer.
Når du bor og jobber her får du nedskrevet studielånet ditt med inntil 60.000,- i året, du får lavere personskatt og det er gratis barnehage. Les mer om innsatssonen og regn ut hvor mye du kan spare på å flytte til Finnmark på regjeringen.no.
Hvis du kommer flyttende til Vadsø fra et annet sted i landet, kan vi vurdere å dekke flytteutgiftene dine og vi kan hjelpe deg med å finne et sted å bo.
Er dette en stilling for deg?
Ring oss gjerne!
Har du spørsmål om stillingen, ring seksjonsleder Gøril Einarsen på telefon 77 64 21 13 eller ta kontakt på e-post.
Her kan du lese mer om hvordan det er å jobbe hos oss.
Du søker på stillingen via Jobbnorge-portalen. Dette må du ha med:- Curriculum Vitae (CV). Fyll den ut digitalt i portalen, ikke last den opp som vedlegg.
- Søknadstekst. Skriv den direkte inn i portalen.
- Gyldig vitnemål (oppnådd grad).
- Relevante attester.
- Hvis du har utdanning fra utlandet, må du legge ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Her kan du lese mer om søknadsprosessen hos oss.
Offentlig søkerliste
Søkerlistene våre er offentlige. Hvis du ønsker å reservere deg fra å bli oppført i offentlig søkerliste, må du begrunne dette (jamfør offentleglovas §25 andre avsnitt). Du får beskjed hvis offentleglova ikke gir rom for å unnta deg fra listen.
Positiv særbehandling
Hvis vi får kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, innkaller vi minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må du oppfylle noen krav. Les mer om dette her. Kryss eventuelt av for dette i søknaden din.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Miljøavdelingen ledes av Lisa Bjørnsdatter Helgason og er delt inn i seksjonene
- forurensning
- vilt og motorferdsel
- fisk og vannforvaltning
- naturvern
Vi jobber for å ta vare på våre særpregede naturkvaliteter, fremme bærekraftig bruk av naturen og hindre forurensning og forsøpling.
Vi tar vare på naturen gjennom å:
- føre tilsyn med virksomheter sette strenge vilkår i utslippstillatelser for å hindre skadelig forurensning
- passe på at det tas hensyn til naturmangfold og friluftsliv i alle planer
- sikre god miljøtilstand i sjø, vassdrag og grunnvann
- forvalte verneområder slik at verneverdiene opprettholdes
- sikre bestander av laks, sjøørret og sjørøye
- ha ansvar for bestander av rovvilt i tråd med bestandsmål
- jobbe for å redusere tap av sau og rein på utmarksbeite
- bekjempe og hindre spredning av fremmede arter
- samarbeide med våre naboland om felles arter, felles vassdrag og for å redusere forurensende påvirkning i våre fylker
- veilede og følge opp at kommunene ivaretar mål om effektiv energibruk og reduksjon av klimagassutslipp i sine planer
Statsforvalteren er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylkene. Vi har ansvar for å informere om statlig politikk og sette handlingsplaner ut i livet. Vi skal sørge at tiltak blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode. Vi har oppgaver på mange felt: Sosialfaglige saker, helse, utdanning, barnevern, samfunnssikkerhet og beredskap, landbruk, reindrift og miljø.
Mer informasjon om Statsforvalterens organisasjon og arbeidsoppgaver finner du på våre nettsider.
Statsforvalteren i Troms og Finnmark har rundt 230 ansatte og er organisert i syv avdelinger og en stab. Hovedsetet er i Vadsø. Vi har også kontorer i Tromsø, Kautokeino, Karasjok og Andselv. I tillegg har vi personalansvar for tretten nasjonalparkforvaltere som har kontorer nær nasjonalparkene.
Statsforvalteren i Troms og Finnmark er det største embetet i landet når det gjelder areal. Vi jobber med et område som er to ganger så stort som Nordland fylke. Troms og Finnmark har grenser til tre land - Finland, Russland og Sverige. Dette er noen av grunnene til at det er spennende å jobbe her lengst nord.
Se vår Facebookside for statusoppdateringer, videoer og bilder.
Vi ønsker mangfold
Vi mener at mangfold er en styrke på arbeidsplassen vår og vi er opptatt av inkludering. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver hos oss for å bidra til at vi kan løse oppgavene våre på en enda bedre måte. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2d659375-043d-480d-bb0e-b13336f2081f
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10262123