Vi søker produktutvikler med et strategisk blikk
Innsats, storbedrift
Bernt Ankers gate 17, 1534 Moss
Om jobben
- Stillingstittel
- Produktutvikler
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk eller engelsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest torsdag 27. november
Er du engasjert i å skape helhetlige og effektive løsninger, og liker å se hvordan ulike fagområder henger sammen? Vi søker en produktutvikler som kan bidra til å utvikle og optimalisere produkt og løsninger for håndtering av suppleringsskatt.
Avdeling storbedrift har ansvaret for å følge opp Norges største konsern – alle konsern med en samlet omsetning på over 1 milliard kroner. Seksjon global skatt er en seksjon innenfor avdeling storbedrift, med ansvar for å forvalte regelverket knyttet til suppleringsskatt. Suppleringsskatteloven er et nytt beskatningsregelverk som innfører regler om global minimumsbeskatning i norsk rett. Regelverket er innført med virkning fra 2024, og rapportering etter regelverket vil skje første gang i 2026.
Hva går jobben ut på?
I denne rollen får du en sentral funksjon i å sikre at produkter og tjenester utvikles i tråd med virksomhetens behov, regelverk og brukernes forventninger. Du vil jobbe tett med både fagmiljøer og utviklingsteam, og bidra til å skape gode og helhetlige løsninger som understøtter virksomhetens mål.Du vil bidra til å sikre en helhetlig forståelse av produktområdet og hvordan produktene påvirker – og påvirkes av – andre fagområder. Du får ansvar for produktets retning og prioriteringer, og vil være sentral i planlegging av leveranser og håndtering av omfangsendringer. En viktig del av arbeidet er å spesifisere og følge opp krav og behov, inkludert nødvendige juridiske og funksjonelle avklaringer.
Du vil samarbeide tett med utviklingsteam og fagressurser for å sikre både fremdrift og høy kvalitet i leveransene. I tillegg vil du lede forretningslanseringer, blant annet gjennom planlegging og gjennomføring av demoer og presprintmøter. Rollen innebærer blant annet å bidra aktivt i redesign, evaluering og forbedring av løsninger, samt å sørge for god dokumentasjon og forankring både internt og mot eksterne aktører.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Vi ser etter deg som har relevant universitets- eller høyskoleutdanning med minimum oppnådd bachelorgrad.
I tillegg har du
- erfaring med å fasilitere, koordinere samt lede prosesser og prosjekter, og trives med å omsette idéer til konkrete løsninger
- erfaring med bruk av digitale kommunikasjons- og prosjektverktøy
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Det er en fordel om du har kjennskap til storbedriftsområdene og forstår hvordan man jobber med arbeidsprosesser og systemer i komplekse organisasjoner
Husk å laste ned attester og vitnemål som vedlegg til søknaden din. Om du har tatt utdanningen din i utlandet, må du også legge ved godkjenning fra NOKUT/ Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Hva ser vi etter hos deg?
Vi ser etter deg som motiveres av å skape gode løsninger, har god forretningsforståelse og interesse for systemutvikling. Du stiller relevante spørsmål, utfordrer etablerte løsninger og ser nye muligheter der andre kanskje ikke gjør det. Du tar raskt til deg kompleks informasjon, ser helheten og forstår sammenhenger på tvers av fagområder. Samtidig trives du med å navigere i uferdige prosesser og organiseringer, og møter utfordringer med fleksibilitet og tilpasningsdyktighet.
Du jobber strukturert og selvstendig, tar initiativ og drives av å få prosjekter og tiltak fra idé til gjennomføring. Rollen innebærer samarbeid på tvers, og derfor er det viktig at du har gode samarbeidsevner og evne til å formidle klart og tydelig, både skriftlig og muntlig. Hos oss får du mulighet til å bidra til utvikling og forbedring som har reell betydning for virksomheten og brukerne våre.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver, med en årslønn mellom kr 600 000 og kr 750 000, eller som seniorrådgiver, med en årslønn mellom kr 750 000 og kr 900 000, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Verdt å merke seg før du søkerVi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Kontaktinformasjon
Line Gry Lombnes, seniorrådgiver, 957 43 482Therese Lyby Vegge, seniorrådgiver, 416 64 817
Jofrid Trandem Myhre, Seksjonssjef, 41534250
Arbeidssted
Bernt Ankers gate 171534 Moss
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5029716582
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.11.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Line Gry Lombnes
seniorrådgiver
957 43 482
Therese Lyby Vegge
seniorrådgiver
416 64 817
Jofrid Trandem Myhre
Seksjonssjef
41534250
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2bcbf341-25be-458e-bf56-490407f90c31
- Sist endret
7. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e3957ed0e53e490e962adeb98a6de3c1
Lignende annonser
Økonom innen regnskap og revisjon
Arbeidsgiver
Skatteetaten
Sted
Moss
Erfaren jurist innen merverdiavgift
Arbeidsgiver
Skatteetaten
Sted
Moss
Jurist innen skatt og avgift
Arbeidsgiver
Skatteetaten
Sted
Moss