Økonomisk saksbehandler i 100 % fast stilling ved Nav Gjøvik
Gjøvik kommune Nav Gjøvik
Niels Ødegaards gate 4, 2802 Gjøvik, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 28. september
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Nav Gjøvik har ledig fast stilling som økonomisk saksbehandler. Vi ser etter deg som ønsker å være med på å løse Nav sitt samfunnsoppdrag. Motiveres du av å hjelpe andre med å løse sine utfordringer? Har du god økonomisk forståelse? Da ønsker vi å ha deg med på laget vårt.
Stillingen er for tiden plassert i avdeling Skaffe arbeid over 30 år.
Nav Gjøvik holder til sentralt i helt nye lokaler i Parkgata. Vi er over 100 medarbeidere som er organisert i 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.
Arbeidsoppgaver:
Saksbehandling av søknader om økonomisk stønad etter sosialtjenesteloven
Kartlegging og oppfølging av personer i krevende økonomiske situasjoner
Råd og veiledning tilpasset den enkeltes behov
Grunnleggende veiledning i privatøkonomi og budsjett
I samarbeid med kolleger, iverksette og følge opp aktiviteter som kan bidra til at bruker kommer i arbeid eller utdanning
Være tilgjengelig i jobbsenterets åpningstider
Besvare henvendelser på vakttelefon og bemanne vårt jobbsenter
Tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
Nav er en organisasjon i stadig utvikling og arbeidsoppgavene vil kunne endres.
Kvalifikasjoner:
Utdanning på bachelornivå innenfor sosialt arbeid, arbeids- og velferdsfag, eller juss. Annen relevant utdanning kan komme i betraktning. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT/HK-dir. Særskilt relevant arbeidserfaring fra tilsvarende stilling kan kompensere for utdanningskravet
God økonomisk forståelse og interesse for fagområdet
Relevant erfaring og kompetanse med veiledning, brukeroppfølging og økonomisk saksbehandling
Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
God digital kompetanse og evne til raskt å sette seg inn i og bruke nye digitale løsninger. Du må også kunne veilede andre i bruk av digitale løsninger
Det er ønskelig at du har
Kunnskap om og erfaring med offentlig forvalting
Kunnskap om arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering
Erfaring med å jobbe endringsrettet med personer
Erfaring med tverrfaglig samarbeid
Personlige egenskaper:
Er tydelig og trygg i møte med personer i krisesituasjoner
Er selvstendig, strukturert og har god arbeidskapasitet
Er fleksibel og evner å håndtere uforutsigbarhet
Vi kan tilby:
Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Kollegaveiledning
Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid
Fleksibel arbeidstid
Muligheter for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer
Ansettelse på kommunale vilkår, herunder pliktig pensjonsordning med 2% trekk og 6 måneders prøvetid. Pensjonsordning gjennom KLP.
Lønn etter kommunens regulativ
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.
Søknad:
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Kristin Jødahl
Avdelingsleder
41294158
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2adf3556-60f8-4156-858b-fee0833e4e2f
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3539011_186065_no