Rådgiver/seniorrådgiver teknologi og økonomiske data
Skatteetaten
2609 Lillehammer, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver/seniorrådgiver teknologi og økonomiske data
Type ansettelse
Annet
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 15. september
Vi søker en initiativrik og løsningsorientert medarbeider med interesse for økonomi og teknologi. Du trives med tall, systemer og mennesker, og ønsker å bidra til at data brukes på en effektiv, sikker og verdiskapende måte. Hos oss får du en sentral rolle i utviklingen av et datadrevet miljø innen økonomi og regnskap. Din evne til å kombinere teknisk innsikt med praktisk problemløsning gjør deg til en nøkkelperson på våre ansvarsområder.
Hva går jobben ut på?
Du får jobbe med utvikling og forvaltning av økonomidata og dataprodukter på Skatteetatens data- og analyseplattform. Du får bidra til å strukturere og presentere styringsinformasjon, samt arbeide både med utviklings- og driftsoppgaver knyttet til seksjonens fagområder (regnskap og økonomi).
Du vil få en rolle som dataleder med ansvar for at informasjon fra økonomisystemet Unit4 trekkes ut fra systemet og til data- og analyseplattformen. Du vil samarbeide tett med ulike fagmiljøer for å sikre at data leveres korrekt og effektivt, og at behandlingen skjer i tråd med krav til personvern, sikkerhet og kvalitet. Du får bidra til å etablere god struktur og forståelse for bruken av økonomidata, og være med på å definere krav til dataprodukter, følge opp avvik og prioritere utvikling og forvaltning av data innenfor gitte rammer.
Du får også utforske og iverksette nye måter å jobbe smartere og mer effektivt på, være sparringspartner og dele teknologisk kompetanse med seksjonen, samt delta i avdelingens teknologiteam, som skal styrke vår digitale kompetanse og identifisere utviklingsmuligheter.
Du blir en del av et sterkt fagmiljø med 18 engasjerte kolleger innen regnskap og økonomi i Skatteetaten. Vi har et arbeidsmiljø preget av samarbeid, kvalitet og kontinuerlig forbedring.
Er du nysgjerrig på om dette er riktig rolle for deg? Ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat - vi forteller deg gjerne mer!
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?Du må ha litt erfaring fra og trives med, å jobbe i grenselandet økonomi og teknologi, og forstå mulighetene det gir i en organisasjon. Du har høyere utdanning (minimum bachelor) innen økonomi eller annen relevant fagkrets. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT/HK-dir.
Du har også:
- faglig forståelse for økonomiske data og kan bruke data til styringsinformasjon
- god erfaring med digitale arbeidsverktøy
- kjennskap til API-er og RPA-er - du vet hvordan data bør håndteres trygt og effektiv
- gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
- noe erfaring med prosessledelse og/eller prosjektledelse
Det er en fordel om du også har grunnleggende forståelse for programmering, erfaring med modellering og visualisering av data i BI-verktøy, kjennskap til Microsoft Power Platform og/eller erfaring med analyse og bruk av data til innsiktsarbeid.
Vi ber om at vitnemål og attester legges som vedlegg.
Hva ser vi etter hos deg?Problemløser. Du har evne til å identifisere og løse ulogiske eller ineffektive prosesser. Du har et analytisk blikk og setter deg raskt inn i detaljer, samtidig som du evner å se helheten og forstå hvordan ulike deler henger sammen. Når nye løsninger skal tas i bruk, tar du gjerne en aktiv rolle og bidrar til å skape fremdrift.
Samarbeid. Du tar initiativ og trives med å jobbe både selvstendig og i samarbeid med andre. Du samarbeider med andre på tvers av etablerte rapporteringslinjer.
God kommunikator. Du formidler informasjon med klarhet og letthet, både muntlig og skriftlig. Er god til å lytte; søker først å forstå og deretter å bli forstått. Du deler din kunnskap og holder andre informert.
Planlegger. Du har gode planleggingsevner og evne til å koordinere oppgaver med andre. Du er strukturert og ansvarsbevisst, og har evne til å drive frem gode løsninger – enten det gjelder daglige oppgaver eller mer komplekse og langsiktige utfordringer.
Initiativtaker. Du er nysgjerrig og endringsvillig, og stiller gjerne spørsmål ved etablerte rutiner når du ser forbedringspotensial.
Hvorfor skal du velge oss?Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver eller seniorrådgiver, med en årslønn mellom 600 000,- og 800 000,- kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
Verdt å merke seg før du søker Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.
Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere.
Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av kandidater som tilbys stilling, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.
Kontaktperson for stillingen
Vigdis Lien Lauten
Seksjonssjef
91 34 60 98
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Sektor
Ikke oppgitt
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
291228e2-6ece-4d45-a56e-f7fd18b0d6d0
- Hentet fra
AMEDIA
- Referanse
4538862