Økonomisk rådgiver
Nav Sandefjord Avdeling Økonomi og bolig
Søebergs gate 3, 3211 Sandefjord
Om jobben
Stillingstittel
Økonomisk rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 15. september
Er du klar for å bruke kompetansen din til å gjøre en forskjell i menneskers liv? Vi i Nav Sandefjord søker en ny økonomisk rådgiver! Vår dyktige kollega går av med pensjon, og vi ser nå etter deg som vil være med på å styrke et viktig samfunnsoppdrag: Å hjelpe mennesker med å mestre egen økonomi og få hverdagen til å gå rundt.
Hvem er vi?Vi er økonomi- og boligavdelingen – et engasjert team på 17 medarbeidere som jobber med startlån, kommunale boliger, nødhjelp, sosialhjelp og rådgivning. Sammen jobber vi for at økonomi ikke skal være en barriere for deltakelse i arbeidslivet eller samfunnet. Du vil være en nøkkelperson i arbeidet med å gi innbyggere verktøyene de trenger for å få kontroll over egen økonomi. Du setter mennesket i sentrum, og jobber med å styrke deres evne til mestring og selvstendighet. Sammen med et dedikert team vil du bidra til at økonomiske utfordringer ikke står i veien for livskvalitet og utvikling.
Hos oss får du et inkluderende arbeidsmiljø, faglig utvikling og muligheten til å være med på å forme fremtidens økonomiske rådgivning.
- Stillingsstørrelse: 100%
- Stillingstype: fast
- Stilling ledig fra: etter avtale
- Faglig utfordrende og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver innen et viktig velferdsområde, hvor du får mulighet til å gjøre en reell forskjell for mennesker i krevende livssituasjoner.
- Et stabilt og inkluderende arbeidsmiljø, preget av høy trivsel og kollegaer med bred alderssammensetning og solid fagkompetanse.
- Arbeid i et dedikert team av økonomiske rådgivere, hvor samarbeid og erfaringsutveksling står sentralt.
- Systematisk opplæring, veiledning og faglig støtte, både individuelt og i gruppe, fra erfarne kollegaer, fagrådgivere og avdelingsleder.
- En arbeidsplass som satser på innovasjon og kompetanseutvikling, og som gir deg mulighet til å vokse både faglig og personlig.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling, i en rolle med ansvar, variasjon og påvirkningskraft.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Personalhytte
- Bedriftsidrettslag
Hva går jobben ut på?
Dette er ikke bare en stilling – det er en mulighet til å gjøre en reell forskjell i folks liv. Du blir en økonomisk veiviser, en problemløser og en støttespiller for både innbyggere og kollegaer. Her er hovedoppgavene:
- Gi råd som faktisk betyr noe - du behandler henvendelser og søknader fra mennesker som trenger økonomisk veiledning – og du gir dem trygghet og retning i en krevende situasjon.
- Hjelp folk å finne veien ut av økonomisk kaos - du kartlegger situasjonen, setter opp budsjett, gir råd om hvordan inntekter og utgifter kan disponeres bedre – og følger opp underveis. Du er med på å gi folk kontroll over egen hverdag.
- Finn løsninger der andre ser problemer - du jobber med alt fra gjeldsforhandlinger og kontakt med kreditorer til spørsmål om inkasso, tvangssalg og gjeldsordninger. Du er en viktig brikke i å finne bærekraftige løsninger.
- Forvaltning med tillit - du saksbehandler og følger opp avtaler om frivillig eller tvungen forvaltning – og sørger for at økonomien til de som trenger det mest, blir ivaretatt på en trygg og profesjonell måte.
- Støttespiller for kollegaer - du samarbeider tett med andre i organisasjonen og eksterne samarbeidspartnere og du er en faglig ressurs for kollegaer som møter innbyggere med økonomiske utfordringer.
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning av minst tre års varighet. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Erfaring fra veiledning og oppfølging av personer
- Interesse for fagområdet økonomisk rådgivning
- God kompetanse i bruk av digitale verktøy
- Førerkort klasse B
Vi ser etter deg som:
- er robust og kan møte mennesker i en krevende livssituasjon med respekt, medmenneskelighet og profesjonalitet
- er fremoverlent, nytenkende og opptatt av å se muligheter
- har evnen til å motivere og skape tillit og engasjement gjennom relasjonsarbeid
- har interesse for innovasjon og utvikling på fagområdet økonomisk rådgivning
- er selvstendig og har evnen til å strukturere din egen arbeidshverdag – men også være en lagspiller
Å jobbe i Nav Sandefjord betyr å være i en organisasjon hvor det er behov for kontinuerlige endringer i takt med samfunnets behov. Det kan medføre endring i arbeidsoppgaver.
I vårt valg av ny medarbeider legger vi vekt på motivasjon og personlig egnethet!Lønn og pensjon:
Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale i stillingskode 6659 Konsulent (uten høyskoleutdanning) eller stillingskode 6599 Spesialkonsulent. Stillingen som spesialkonsulent lønnes fra kr. 522.600 og økende til kr. 614.400. Avlønningen er avhengig av krav om 3-årig høyskoleutdanning.
Som ansatt er du medlem av Sandefjord kommunale pensjonskasse – vi har en god pensjonsordning hvor arbeidsgiver betaler inn arbeidsgivers andel av pensjon med rett i underkant av 10% av årslønnen din.
Andre opplysninger:
Gjensidig prøvetid er 6 måneder.
Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.
Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse i et eventuelt intervju.
Vi er en arbeidsgiver som verdsetter likestilling og inkludering. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, etnisitet, religion, funksjonsevne eller seksuell orientering, da vi ønsker personer med ulik bakgrunn og erfaring i våre tjenester.
Om Nav Sandefjord:
Vi er et kontor med 170 medarbeidere som er organisert med Nav leder og 10 avdelinger i flotte lokaler i Sandefjord sentrum. Vårt samfunnsoppdrag er å bidra til sosial og økonomisk trygghet og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Det gjør vi ved å få flere i arbeid og aktivitet, sikre gode levekår for de vanskeligst stilte, sikre økonomiske rettigheter gjennom god ytelsesforvaltning og ha tilgjengelige tjenester med god service. Vi er tydelige, til stede og løsningsorienterte.
Kontaktperson for stillingen:
Nina Holtan Jacobsen tlf: 970 76 124
Avdelingsleder
Bor du ikke i Sandefjord og tenker at dette er interessant for deg, så legger vi ved et par linker til aktuell informasjon om Sandefjord kommune, i tillegg til at du har link til kommunens egne nettsider tilgjengelig i utlysningen.
Klikkbare lenker:
Tenk Sandefjord<br/>Sandefjord kommune | Facebook<br/>Foresatteportalen i Sandefjord kommune<br/>Sandefjord kommune på YouTube
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
25d0e8bf-733c-49ec-bdf5-ec898fe809f2
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3535915_250391_no