Enhetsleder i Heldøgns omsorg
Harstad kommune Helse, omsorg og velferd
Asbjørn Selsbanes gate 9 , 9405 Harstad
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 28. september
Enhet for Heldøgns omsorg har i dag 313 årsverk med over 400 ansatte og er organisert i 10 avdelinger. Enheten har ansvar for alle sykehjem i Harstad kommune samt Bergseng og Olavsgården bosenter. Enheten har også ansvar for hjemmetjenesten i Øyriket samt i Sørbygda.
Vi har for snarlig tiltredelse ledig 100 % stilling som enhetsleder.Arbeidsoppgaver/ansvarsoppgaver:Du har i samarbeid med helse og velferdssjef og enhetens avdelingsledere ansvar for at tjenestene utvikles i tråd med brukernes behov, kommunens strategi, økonomi og gjeldende lov- og avtaleverk.
Dette innebærer:
- Overordnet ansvar for faglig kvalitet, budsjett personal innen heldøgns omsorg
- Lede og utvikle tjenestetilbudet i tråd med nasjonale føringer og kommunale mål
- Sørge for god ressursutnyttelse og kvalitet i tjenestene
- Personalansvar for avdelingsledere og nøkkelpersonell
- Tverrfaglig samarbeid med øvrige tjenester, pårørende og samarbeidspartnere
- Bidra til et godt arbeidsmiljø og høy grad av medarbeiderinvolvering
- Aktiv deltakelse i lederteam og strategiske prosesser i kommunen
- Etter avtale med helse og velferdssjef, kommunalsjef helse og oppvekst eller kommunedirektøren, kan du som enhetsleder tildeles ansvar for konkrete arbeidsoppgaver utover enhetens ansvarsområde
- Aktiv deltakelse i arbeidet med å oppnå bærekraftig økonomi i sektoren
Med bakgrunn i vår kommunes behov for utvikling av helse- og omsorgstjenestene ber vi om at aktuelle kandidater gjør særlig rede for hvordan de med sin kompetanse, erfaring og personlige egenskaper vil kunne bidra til å utvikle Heldøgns omsorg i tråd med kommunens fremtidige behov. Aktuelle kandidater må kunne beskrive dette i sin søknad, som danner utgangspunkt for et eventuelt intervju.
- Lederutdanning, med dokumentert ledererfaring fra tilsvarende virksomheter
- I særskilte tilfeller kan relevant dokumenterbar ledererfaring kompensere for dette utdanningskravet
- Bachelor innen helse og omsorg
- God økonomi- og budsjettforståelse
- Erfaring med endringsarbeid
- God kjennskap til lovverk innen helse- og omsorgstjenester
Personlige egenskaper som vektlegges:
- Tydelig og inkluderende lederstil
- God prosessforståelse og tar ansvar for resultater
- Du er beslutningsdyktig, finner muligheter og alternativer fremfor begrensninger
- Systematisk og strukturert, og har fokus på kvalitet
- Evne til å bygge gode relasjoner både internt og eksternt
- Gode norskkunnskaper og kommunikasjonsferdigheter, skriftlig og muntlig.
- Stilling som enhetsleder er unntatt overtidsbestemmelsene og har særskilt godtgjøring for belastning ut over ordinær arbeidstid
- En stilling hvor du har stor påvirkningsmulighet
- Et spennende og lærerikt fagmiljø med hyggelige kollegaer
- Et svært kompetent og engasjert ledernettverk
- Du blir en del av helse og velferdssjefens ledergruppe.
- Tariffestede lønns, pensjons- og forsikringsordninger.
- Garanti om barnehageplass innen en måned for de som flytter til Harstad etter at søknadsfrist for hovedopptak er gått ut, og de som har lovfestet rett til barnehageplass.
- Harstad kommune satser hardt på startlån da vi ønsker at flest mulig får mulighet til å eie egen bolig i kommunen. Dersom man ikke får lån i privat bank, kan man være aktuell for startlån. Se lenker for mer informasjon: https://www.husbanken.no/person/startlaan/ eller https://www.harstad.kommune.no/startlaan.469087.no.html
Annen informasjon:
- For tilsetting innenfor oppvekst, barnevern eller helse- og omsorg må godkjent politiattest fremvises før tilsetting.
- For tilsetting i helse- og omsorgssektoren, lærerstillinger eller stillinger som omhandler barneomsorg, skal "Forhåndsundersøkelser tuberkulose og MRSA - spørreskjema for arbeidstakere" leveres.
- Harstad kommune er underlagt sikkerhetsloven. Dette betyr at enkelte stillinger vil kunne kreve sikkerhetsklarering.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2479fd91-ff76-4b05-a572-130e0ccd8e3d
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3536047_243615_no