Liker du å samarbeide med andre for å hjelpe mennesker ut i jobb?
Veileder Nav Hå
Jadarvegen 3A, 4365 Nærbø
Om jobben
Stillingstittel
Veileder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest søndag 5. oktober
Brenner du for at alle skal få en sjanse til å bidra i arbeidslivet? Trives du med å finne gode løsninger i samhandling med mennesker som er i en krevende situasjon? Er du genuint interessert i og motiveres av å få mennesker til å se og forstå sine muligheter i arbeidslivet? Da kan det hende at du er vår neste kollega. Til disse stillingene ser vi etter deg som ønsker å jobbe med veiledning av personer med mål om å komme tilbake i arbeid eller inn i arbeidslivet for første gang.
Nav Hå består av 28 dyktige og engasjerte medarbeidere. Vi har ledig to faste statlige veilederstillinger som inneholder spennende oppgaver der du har mulighet til å være med på å utvikle Nav sine tjenester. Menn oppfordres til å søke for å opprettholde mangfold i arbeidsmiljøet.
Vårt kontor ligger i Nærbø sentrum, rett ved siden av togstasjonen.
Arbeidsoppgaver
- Helhetlig kartlegging av arbeidssøkers ressurser og muligheter for arbeid. Sammen med bruker finne ut hva som må til for å komme ut i arbeid/ aktivitet/ utdanning, og sette en plan for å nå målet.
- Kartlegging, veiledning og oppfølging av arbeidssøkere både individuelt og i grupper. Tett samarbeid med bruker, arbeidsgivere og andre instanser.
- Veilede og gi informasjon etter gjeldende regelverk.
- Være pådriver i rekruttering- og inkluderingsarbeid, med utstrakt kontakt med arbeidsgivere i distriktet.
- Saksbehandling i forbindelse med søknader om AAP, tiltak, ytelser og uføre m.m.
- Samarbeid mot andre enheter i Nav.
- Samarbeid med ulike offentlig og private instanser, som helsevern, rus- og psykiatri, skoleverk osv.
Ettersom Nav er i stadig endring og utvikling, kan man regne med endring i arbeidsoppgaver og ansvarsområder.
Kvalifikasjoner
I denne stillingen må du ha:
- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Relevant utdanning og/ eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk, både skriftlig og muntlig (minimum B2).
- Gode digitale ferdigheter og god kjennskap til Office 365.
- Erfaring med veiledning og oppfølging av mennesker i vanskelige livssituasjoner.
I tillegg ser vi det som en fordel at du har:
- Interesser for eller kjennskap til arbeidsmarkedet i distriktet.
- Erfaring fra rekrutteringsarbeid.
- Erfaring med tverrfaglig arbeid.
Vitnemål, attester og tilsvarende må legges ved søknaden elektronisk på søknadstidspunktet. Utenlandske utdanningsgrader må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Personlige egenskaper
For at du skal kunne trives og oppleve mestring i rollen, er det svært viktig at du er/har:
- God på relasjonsbygging og samarbeid med andre: Hos oss samarbeider du på tvers med kolleger, samarbeidspartnere, helsepersonell og andre offentlige instanser. I tillegg er du daglig i kontakt med andre mennesker som du trenger å skape en god relasjon til for å oppnå mål.
- Evner til å jobbe målrettet, strukturert og effektivt: Hos oss styrer du i stor grad arbeidshverdagen din selv, og derfor er det viktig at du er selvgående, klarer å ha god oversikt og planlegger ukene og oppgavene dine på en effektiv måte, slik at du kommer i mål med oppgavene dine.
- Er positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner: Å jobbe med mennesker i utfordrende situasjoner over tid, kan være krevende. Derfor er det viktig at du også klarer å se muligheter, er positiv og har pågangsmot i utfordrende situasjoner.
- Gode kommunikasjonsferdigheter: Du vil som veileder daglig kommunisere med andre mennesker, både fysisk og i digitale kanaler. I tillegg vil du skrive vedtak, avholde og lede møter med arbeidssøkere og samarbeidspartnere. Derfor er det essensielt at du har gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig. Det er viktig at du også kan tilpasse kommunikasjonen din til den du er i dialog med.
Personlige egenskaper er svært viktige, og ovennevnte egenskaper vil vektlegges sterkt. Det vil bli brukt MAP-personlighetstest i rekrutteringen.
Vi tilbyr
- Muligheten til å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag.
- Mulighet til å benytte én time per uke i arbeidstiden til fysisk aktivitet.
- Fleksibel arbeidstid.
- Fast stilling som veileder i stillingskode 1434 Rådgiver, med årslønn fra kr. 570.000-635.000.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK).
- Les mer om Nav som arbeidsgiver på nav.no.
Vil du være med å gjøre en forskjell? Send inn søknaden i dag.
Kontaktinformasjon
Agnas Eystberg, Leder Nav Hå, 408 41 705, Agnas.Eystberg@nav.noJohanna Marta Johannsdottir, Avdelingsleder Nav Hå, 984 98 279, johanna.marta.johannsdottir@nav.no
Arbeidssted
Jadarvegen 3A4365 Nærbø
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5016871564
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.10.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
23578f91-cf16-4303-bd86-b8776cfe8ee6
- Hentet fra
talentech
- Referanse
4716b732958d4736aa5f6a4087b09386