Leder for Utvikling og integrasjon IT
Statens vegvesen
Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen, Sorgenfriveien 11, 7031 Trondheim
Om jobben
- Stillingstittel
- Leder for Utvikling og integrasjon IT
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest mandag 5. januar
Om stillingen
Statens vegvesen har gjennomført en kraftig oppskalering av utviklingsnære roller for å realisere våre ambisiøse digitaliseringsplaner. Vi har ansatt mange utviklere de siste årene, og tiden er nå moden for å styrke oss ytterligere på lederkapasitet. Vi søker derfor etter en leder som vil være med å sørge for at vi bruker utviklerkapasiteten på en mest mulig effektiv måte. Du vil ha en sentral rolle i å styrke vår evne til å levere på satsingsområder som bl.a. fremkommelighet, bærekraft og trafikksikkerhet. Innovasjon og digitalisering står sentralt for å nå våre ambisjoner om å bli en innsiktsdrevet virksomhet som leverer bedre tjenester til kundene.
Arbeidsoppgaver
- Ta del i ansvaret for fagområdet systemutvikling (best practices, sikker utvikling, onboarding osv.)
- Sikre at utviklere har gode verktøy og arbeidsmetoder
- Sikre god kompetanseutvikling av utviklere i din enhet
- Bistå organisasjonen i videre transformasjon mot smidig utviklingsmetodikk delt inn i produktområder
- Videre rekruttering til våre satsningsområder; Drammen, Moss, Bergen og Trondheim
- Personal- og budsjettansvar: Lede seksjonen i henhold til definerte mål, oppfølging og rapportering på seksjonens arbeid
Stillingen inngår i ledergruppen til avdelingsdirektøren for Utvikling IT.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling – både for deg selv og for oss.
Vi jobber for alle – for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- Spennende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter i en kultur som oppfordrer til faglig påfyll
- Opplæring, introduksjonsprogram og fadderordning
- Fleksitid og avspasering – vi vet at balansen mellom arbeid og fritid er viktig, og vi tilbyr fleksible arbeidstider.
- God pensjonsordning og lån – trygg fremtid med gode pensjonsordninger og gunstige lån.
- Trening i arbeidstida – muligheter for trening i arbeidstiden eller støtte til treningsaktiviteter.
- Mer om ansattgoder og andre fordeler på våre nettsider: Ansattgoder | Statens vegvesen
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Ønskede kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning innen teknologi eller IT på minimum bachelornivå. Lang og relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning.
- Erfaring fra systemutvikling, enten som utvikler eller fra utviklingsnære roller
- God kjennskap til tverrfunksjonelle team, smidig arbeidsmetodikk og kontinuerlige leveranser
- Kunne delta konstruktivt og proaktivt i drøftinger om programvareutvikling og utnyttelse av teknologi
- Kjennskap til bruk av kunstig intelligens (KI) som arbeidsverktøy
- Erfaring fra personalledelse
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR: Godkjenning av utenlandsk utdanning – jobb i Norge | HK-dir
Vi vektlegger motivasjon og engasjement for stillingen og vårt samfunnsoppdrag.
Personlige egenskaper:- Tar initiativ og har gjennomføringsevne
- Gode kommunikasjonsevner
- Lærevillig og opptatt av delingskultur
- Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
Som ansatt i Statens vegvesen er det dessuten viktig at du er sikkerhetsmessig skikket og har god dømmekraft, pålitelighet og lojalitet.
Om søknadsprosessen
Krav til søknadenVi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fylle ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekkFor å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Testene gir verdifull innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og bidrar til en rettferdig og objektiv vurdering.
Som en del av rekrutteringsprosessen gjennomfører vi bakgrunnssjekk i samarbeid med en ekstern leverandør. Bakgrunnssjekk skjer alltid med kandidatens samtykke, og ansettelse forutsetter godkjent bakgrunnssjekk.
Positiv særbehandlingVi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil du få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres fremtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye, brukervennlige løsninger. Vi støtter fagsiden fra idè til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 450 medarbeidere over hele landet, med hovedkontor i Drammen.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
22fcb5b3-4d39-4315-8fcb-a78002ac3adc
- Sist endret
16. desember 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10274034
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Statens vegvesen
Sted
Drammen, Lillehammer, Oslo
Prosessleder
Arbeidsgiver
Statens vegvesen
Sted
Drammen, Bergen
Arbeidsgiver
Statens vegvesen
Sted
Drammen