Spesialkonsulent
Arbeidstillatelser og kontroll, Oslo kommune, Bymiljøetaten
Karvesvingen 3, 0579 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Spesialkonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 6. oktober
Bymiljøetaten søker etter en fremoverlent, strukturert og engasjert spesialkonsulent til å håndtere fakturering, systemstøtte, samt andre administrative oppgaver.
Stillingen er plassert i Mobilitetsdivisjonen, avdeling Veimyndighet, seksjon Arbeidstillatelser og kontroll.
Seksjonen behandler årlig ca. 10 0000 søknader fra eksterne og interne aktører om tillatelser til å utføre arbeid på eller ved kommunal veg, som kryssings- og nærføringstillatelser for ledningsarbeid, grave- og arbeidstillatelser, samt utstedelse av arbeidsvarslingsvedtak. Seksjonen har videre ansvaret for å kontrollere og følge opp at arbeidene som utføres er i henhold til gitte tillatelser. All saksbehandling og fakturering gjennomføres i systemet Søksys. Som spesialkonsulent vil du være ansvarlig for fakturering og rapportering av inntektene, henvendelser angående fakturaer, Søksys og oppfølging av systemendringer.
I Bymiljøetaten har vi et stort engasjement for vårt overordnede mål: å gjøre Oslo til en trygg, vakker, grønn og aktiv by. Etaten tilrettelegger for bærekraftige mobilitetsløsninger som skal dekke behovet til en befolkning i stor vekst på en effektiv, grønn og brukervennlig måte. Saksbehandlerne i Arbeidstillatelser og kontroll er med på å sikre fremkommelighet og at arbeid på vårt 1 280 km kommunale vegnett og 1 000 km med gangveier og fortau gjøres på en forsvarlig og hensiktsmessig måte.
Som vår nye kollega vil du bli en del av et inkluderende miljø! Vi ser frem til å lese søknaden din og bli bedre kjent med deg.
Arbeidsoppgaver
- Ansvarlig for fakturering og rapportering av inntekter
- Ansvarlig for å besvare henvendelser angående faktureringer
- Være supportfunksjon for brukere av SøkSys (interne og eksterne)
- Følge opp systemforbedringer og ha dialog med brukere og utviklere
- Enkel systemadministrasjon
- Ansvarlig for opplæring i bruk av systemet
- Besvare publikumshenvendelser og generell saksbehandling for avdelingen
- Oppdatere veiledere og rutiner, og koordinere arbeidet i tilknytning til dette
- Forbedringsarbeid og oppgaver knyttet til fagområdene
- Oppgaver for avdelingen som å fasilitere møter, kurs, rapportering m.m. kan tilkomme stillingen.
Andre arbeidsoppgaver innenfor avdelingens arbeidsområder kan tilkomme
Kvalifikasjoner
- Minimum utdanning på bachelornivå innen relevant fagområde
- Det kreves god digital kompetanse, ferdigheter og forståelse av digitale arbeidsverktøy
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk kreves
- Erfaring fra nevnte oppgaver er ønskelig
- God kjennskap til offentlig regelverk er en fordel
- Erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel
Relevante vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig, ber vi om at disse blir tatt med til et eventuelt intervju.
Personlige egenskaper
- Selvstendig, ryddig og strukturert.
- Stor arbeidskapasitet og trives med ansvar.
- Evne til å håndtere mange varierte oppgaver og henvendelser parallelt
- Gjennomføringskraft og evne til å levere i tide og med god kvalitet.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og liker å jobbe i team på tvers av fagmiljøer.
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil vektlegges
Vi tilbyr
- Interessante, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
- Dyktige, engasjerte og hyggelige kollegaer
- Et godt og sosialt arbeidsmiljø
- Mange og varierte aktivitetstilbud hos vårt bedriftsidrettslag
- Fleksibel arbeidstid
- To ekstra dager fri i året for oppfølging av barn til og med fylte 12 år
- Stillingen lønnes fra lønnstrinn 34 - 44 (for tiden kr 607 900 kr - kr 722 700). Lønnsplassering og stillingskode avhenger av utdannelse og erfaring. For særskilt gode kandidater vil man kunne vurdere høyere lønn.
- Gunstige låne-, pensjons- og forsikringsordninger. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2% av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
Kontaktinformasjon
Helene Skarbø Sorgendal, Seksjonssjef
Arbeidssted
Karvesvingen 3
0579 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommune
Referansenr.: 5006840256
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Helene Skarbø Sorgendal
Seksjonssjef
Om bedriften
Bymiljøetaten er en etat med cirka 900 medarbeidere som har ansvaret for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunale byrom i Oslo. I byrommene inngår fellesarealer som veier, gater, torg, møteplasser, parker og friområder, kommunale idretts- og friluftsanlegg og kommunaleide områder i Marka og indre Oslofjord.
Bymiljøetaten skal sørge for innbydende byrom med godt renhold og avfallshåndtering, beplantning i parker, belysning, vedlikehold av gater, veier, turveier og broer. Etaten er en tilrettelegger og motivator for idrett, rekreasjon, naturopplevelse, folkehelse og kulturelle opplevelser.
Bymiljøetaten ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
21d10d67-cf2e-414e-b33c-ec627362c3b9
- Hentet fra
talentech
- Referanse
1a32e35a46554c668a7d92123b3a7ed5