Vil du være den trygge kundebehandleren som veileder om studiestøtte?
Lånekassen
Fyrstikkalléen 1, 0661 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Kundebehandler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest søndag 26. oktober
Vi søker tre hyggelige, lærevillige og stødige personer som skal hjelpe blant annet elever, studenter og tilbakebetalere på telefon og e-post. Kanskje en av dem er deg?
Du trenger ikke skrive søknadsbrev når du søker på denne jobben. Du vil få flere spørsmål som du må besvare i søknadsportalen, og disse spørsmålene erstatter søknadsbrevet. Vi ønsker ikke at du legger ved din CV som eget vedlegg. Det er derfor viktig at du fyller ut CV i søknadsportalen utfyllende slik at vi får et riktig bilde av den erfaringen du har.
Arbeidsoppgaver
- Hovedoppgaven din vil være å svare på telefonhenvendelser, der du veileder kundene i regelverket til Lånekassen. Jobben består i å lede samtalen, lytte, avklare og finne fram relevant og riktig informasjon.
- Du vil også svare på e-poster fra kunder.
Du vil være en av Lånekassens stemmer utad, og du blir motivert av å hjelpe kunder med stort og smått. Våre dyktige kundebehandlere er servicemedarbeidere som svarer på spørsmål kunden lurer på, i tillegg til å gi ekstra informasjon som er aktuell for den enkelte kundens situasjon. Noen ønsker også informasjon om hvordan de kan ta i bruk tjenestene våre.
Andre som kontakter oss er noen ganger i en utfordrende situasjon, og det er viktig at du kommuniserer godt med alle, uansett hvilken situasjon som gjelder for kunden.
I denne jobben blir du aldri utlært – og det er nettopp det som gjør den så spennende og utfordrende!
Vi tar forbehold om endringer i arbeids- og ansvarsområder.
Om deg
Vi er ute etter deg som kan snakke med kundene våre på en trygg og tillitsfull måte ved å forklare det som er komplisert og komplekst, slik at det blir enkelt og forståelig. Noen av de du snakker med kan være i krevende situasjoner. Du må derfor være en som møter andre med empati, og du må interessere deg for å finne løsninger.
Vi vet at dette kan være enklere sagt enn gjort. Det viktigste for oss er at du trives med å hjelpe, veilede og snakke med folk. Du må ikke ha erfaring fra et kundesenter, men det er helt avgjørende at du liker å snakke i telefonen, siden det meste av arbeidsdagen går til å veilede over telefon.
Du trenger heller ikke å ha erfaring fra offentlig sektor, men du må være nysgjerrig på offentlig forvaltning og se på det som en interessant utfordring at Lånekassen har et
omfattende regelverk. Blir du motivert og engasjert av samfunnsoppdraget vårt – å gjøre utdanning mulig – er du kanskje den vi leter etter.
Vi tror du vil trives best i jobben om du liker en strukturert arbeidshverdag med tydelige rammer, vaktplan og faste rutiner.
Personlige egenskaper vi ser etter:
- Du er tålmodig, empatisk og interessert i å hjelpe andre.
- Du er vennlig, nysgjerrig og lærevillig.
- Du mestrer et høyt tempo og får ting gjort, på en effektiv måte.
- Du forstår deg på folk og har gode analytiske evner: Når en kunde tar kontakt, klarer du å forstå problemstillingen raskt og hvordan du kan hjelpe akkurat denne personen.
Kvalifikasjoner
- fullført bachelorgrad fra universitet eller høgskole
- erfaring fra service- eller informasjonsarbeid, der du har veiledet én og én kunde eller bruker
- svært god muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne på norsk
- god muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne på engelsk · gode digitale ferdigheter og teknisk forståelse
Vi ser etter deg som passer godt inn i rollen og sammen med resten av kollegaene dine. Vi vektlegger derfor dine personlige egenskaper
Om oss og hva vi tilbyr
Vi har et stort hjerte for samfunnsoppdraget om å gjøre utdanning mulig. Hos oss får du engasjerte og faglig sterke kollegaer.
På kundesenteret er vi 40 dyktige og dedikerte kollegaer som støtter og hjelper hverandre. Vi tilbyr en grundig og pedagogisk opplæring, slik at du blir trygg på arbeidsoppgavene dine. Når opplæringsperioden er over, vil du ha dedikerte støttepersoner tilgjengelig gjennom hele arbeidsdagen.
Vi er opptatt av å ha det hyggelig og sosialt sammen på jobben, i tillegg til at vi har sosiale arrangementer utenfor arbeidstid, som for eksempel lønningstreff. Som nyansatt har du faddere som hjelper deg å finne deg godt til rette i arbeidsmiljøet.
I tillegg kan vi tilby
- nye og moderne lokaler på Helsfyr med treningsrom, takterrasse og fantastisk utsikt over hovedstaden
- en hyggelig kantine med et variert tilbud og gode betingelser
- fleksibel arbeidstid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden
- to prosent av lønnen din blir trukket for medlemskap i Statens pensjonskasse med gode forsikrings-, låne- og pensjonsordninger.
Du vil bli ansatt som 1408 Førstekonsulent med lønnsplassering fra 525 000 – 575 000 kroner, avhengig av utdanning og erfaring.
Mangfoldig og inkluderende arbeidsliv
Vi er opptatte av at våre kollegaer representerer hele befolkningen, og oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en til å søke. Du kan krysse av for dette i jobbsøkerportalen. Har du behov for tilrettelegging, ivaretar vi det.
Praktiske opplysninger
Du trenger ikke skrive søknadsbrev når du søker på denne jobben. Du vil få flere spørsmål som du må besvare i søknadsportalen, og disse spørsmålene erstatter søknadsbrevet. Det er viktig at du fyller ut CV i søknadsportalen utfyllende slik at vi får et riktig bilde av den erfaringen du har.
Vi ønsker ikke at du legger ved din CV som eget vedlegg. For å sikre at du blir tatt med i betraktning, må du fylle ut CV i søknadsportalen og svare på spørsmålene på norsk, og legge ved karakterutskrift og attester elektronisk i søknaden.
Hvis du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne hvorfor. Opplysningene kan bli gjort offentlige selv om du har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista, men du vil bli varslet i forkant, slik at du har mulighet til å vurdere om du fortsatt vil søke på stillingen, dersom ønsket om reservasjon ikke blir tatt til følge.
Aktuelle kandidater blir kontaktet i uke 44.
Oppstart er planlagt i mars 2026.
Kontaktinformasjon
Annbjørg Leden Nytrøen, Gruppeleder, 94383977, annbjorg.leden.nytroen@lanekassen.noArbeidssted
Fyrstikkalléen 10661 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: LånekassenReferansenr.: 5028086762
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Vi gir alle like muligheter til å ta utdanning. Kunnskap er en viktig forutsetning for utvikling og demokrati. I over 75 år har Lånekassen vært en bærebjelke for det samfunnet vi har i dag - det skal vi også være i fremtiden.
Vi er små, men likevel store. Med omtrent 400 engasjerte ansatte og 1,2 millioner kunder, kan du være med å påvirke hvordan vi skal løse oppdraget vårt på best mulig måte, samtidig som du får jobbe innenfor et stort og viktig samfunnsområde.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
21536e37-0fc2-4078-83bf-5f3289eefa6d
- Hentet fra
talentech
- Referanse
42e5b9cfb5ac4ef794fcc1194d91b18b