HR-konsulent
Saltdal kommune
Kirkegata 23, 8250 Rognan
Om jobben
Stillingstittel
HR-konsulent
Type ansettelse
Prosjekt, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 17. februar
Prosjektstilling som HR-konsulent med en varighet på to år med mulighet for fast ansettelse.
Vil du bidra til å redusere sykefravær, styrke arbeidsmiljøet og fremme nærvær i en kommune med store samfunnsoppgaver?
For å styrke vårt arbeid med nærvær og forebygging av sykefravær, utvider Saltdal kommune HR-avdelingen med en prosjektstilling som HR-konsulent. Hovedfokuset er å øke nærværet og redusere sykefraværet. Lykkes vi med prosjektet er det store muligheter for fast ansettelse.
HR-konsulenten skal jobbe tett opp mot alle tjenesteområdene. Du skal være direkte lederstøtte i sykefraværsoppfølging av enkelt arbeidstakere, men også være den som bidrar med å iverksette større tiltak rundt nærværsarbeid på systemnivå i tråd med kommunens retningslinjer.
Stillingen innebærer ansvar for å koordinere, følge opp og støtte ansatte og ledere i dialog med fastleger og NAV for å sikre helhetlig og målrettet sykeoppfølging i henhold til gjeldende retningslinjer, lover og forskrifter. Saltdal kommune ønsker å være en god og bærekraftig arbeidsplass som preges av mangfold og som ivaretar ansatte i alle faser av livet.
Du vil ha tett samarbeid med ledere, fagorganisasjoner, vernetjenesten, enkeltmedarbeidere og eksterne samarbeidspartnere.
Arbeidsoppgaver
- Gi lederstøtte i sykefraværsoppfølging og systematisk nærværsarbeid.
- Være en faglig ressurs for ledere og ansatte innenfor sykefraværsoppfølging og arbeidsmiljøspørsmål.
- Innhente ekspertbistand eller initiere til andre tiltak så tidlig som mulig med mål om å få ansatte raskere tilbake i jobb.
- Analysere sykefraværsstatistikk og sikre målrettede tiltak i samarbeid med interne og eksterne aktører.
- Bidra i planlegging og gjennomføring av tiltak for økt trivsel på avdelings- og systemnivå.
- Samordne dialog med fastleger, NAV og andre aktører for en helhetlig oppfølging.
- Bidra til opplæring og implementering av interne retningslinjer og rutiner for sykeoppfølging.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning.
- Realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere for utdanningskravet.
- Bred og relevant erfaring med sykefraværsoppfølging, nærværsarbeid og inkluderende arbeidsliv.
- Gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig på norsk.
- Gode digitale ferdigheter og systemforståelse.
- Kunnskap om arbeidsrett, folketrygdloven og aktuelle lover og forskrifter som regulerer sykefravær og arbeidsavklaring er en fordel.
- Erfaring med tverrfaglig samarbeid er en fordel og vil bli vektlagt.
- Førerkort kl. B
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:
- har gode ferdigheter innen kommunikasjon og veiledning, og som kan formidle relevant informasjon på en klar og forståelig måte.
- er god på relasjonsbygging, har faglig integritet og respekt for konfidensialitet.
- identifisere deg med kommunenes verdier imøtekommende, løsningsfokusert og ansvarlig.
Det legges stor vekt på motivasjon for stillingen og personlig egnethet.
Vi tilbyr
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i en organisasjon med viktige samfunnsoppdrag.
- En faglig sterk organisasjon med fokus på kunnskapsdeling og samarbeid.
- Lønn iht. kvalifikasjoner og tariff.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Saltdal kommune har en av Norges sikreste pensjonsordning: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Hvis du ønsker mer informasjon om KLP gå inn her "Offentlig tjenestepensjon - kort fortalt"
Annet:
Send din søknad elektronisk innen søknadsfristen.
Søkere som ønsker å bli unntatt fra offentliggjøring må oppgi dette i søknaden. Søkere kan likevel bli offentliggjort selv om de har bedt om å bli unntatt fra offentligheten. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet.
Arbeidsplassene i Saltdal kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile Saltdals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert, til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Saltdal kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Ønsker du mer informasjon om mulighetene i Saltdal så ta en titt på følgende sider:
https://visitsaltdal.com/homehttps://www.gripdinfremtid.no/Kontaktinformasjon
Bente Stromsnes, HR-sjef, +47 91829768, bente.stromsnes@saltdal.kommune.noSanne Kristoffersen, HR-Rådgiver, +47 47759803, sanne.kristoffersen@saltdal.kommune.no
Arbeidssted
Kirkegata 238250 Rognan
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Saltdal kommuneReferansenr.: 4910988287
Stillingsprosent: 100%
Annet
Søknadsfrist: 17.02.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2845360
- Hentet fra
talentech
- Referanse
39abb4a349824254b873ce6f872c62a1