Arealplanlegger
Teknisk forvaltning, Løten kommune
Kildevegen 1, 2340 Løten, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Arealplanlegger
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Vil du bidra til å utvikle et attraktivt lokalsamfunn gjennom helhetlig og framtidsrettet arealplanlegging?
Les videre, for vi søker en engasjert arealplanlegger!
Løten er "Midtpunkt med mangfold" - med vår sentrale beliggenhet har vi nærhet til det meste. Vi er sentralt plassert langs veg og jernbane, og med kort reisetid til Oslo og Gardermoen. I Løten kan du få det beste ut av to verdener med både landlige og urbane kvaliteter.
I Løten har vi positiv befolkningsutvikling, og vi har flere nye og spennende oppgaver innen arealplanlegging og samfunnsutvikling foran oss. Kommuneplanens arealdel skal rulleres, vi skal bygge framtidens skole og utvikle nye boligområder. Du vil være en sentral bidragsyter i dette arbeidet sammen med et eksternt konsulentfirma innen samfunns- og arealplanlegging. Du vil koordinere planprosesser og sørge for god dialog med konsulenter, utbyggere, regionale fagetater, interne fagpersoner og innbyggere. Du vil samarbeide tett med plansjef og øvrige fagpersoner i kommunen i et godt arbeidsmiljø preget av samarbeid og felles innsats for en framtidsrettet og god samfunnsutvikling.
Stillingen er plassert i virksomhetsområdet Teknisk forvaltning som for tiden har sju medarbeidere innen arealplanlegging, byggesaksbehandling, oppmåling og GIS/kartteknisk.
Arbeidsoppgaver
- Koordinere arbeidet med revisjon av kommuneplanens arealdel i tett samarbeid med kommunens øvrige fagmiljøer og ekstern plankonsulent
- Oppfølging og kvalitetssikring av kommunale og private planprosesser etter plan- og bygningsloven - fra initiativ til endelig vedtak
- Forberede saker for politisk behandling
- Samarbeid med andre fagområder og virksomhetsområder i kommunen, regionale myndigheter, utbyggere, næringsliv, ulike samfunnsaktører, grunneiere og befolkningen for øvrig
- Utvikle og oppdatere kommunens rutiner og veiledningsmateriell innen området
- Stillingen innebærer stor grad av selvstendighet innenfor arbeidsområdet
- Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen
Kvalifikasjoner
- Relevant høgskole- eller universitetsutdannelse innen fagområdet arealplanlegging og samfunnsutvikling
- Relevant erfaring fra arealplanlegging og prosjektstyring
- God norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning
- God digital kompetanse og evne til å håndtere ulike arkiv- og fagsystemer
Personlige egenskaper
- Du er utviklingsorientert
- Du er god til å kommunisere i møte med ulike mennesker og aktører
- Du har evne til å arbeide selvstendig, målbevisst og sammen med andre for å oppnå gode resultater
- Du tar ansvar, er effektiv og strukturert i arbeidet
- Du er utadvendt, har godt humør og bidrar til godt arbeidsmiljø
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommune sine etiske retningslinjer og verdier: Respekt, ansvar og mot.
Vi legger stor vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen.
Vi tilbyr
- Et arbeidsmiljø preget av engasjerte og faglig dyktige medarbeidere i et allsidig og tverrfaglig kompetansemiljø
- En spennende, variert og utfordrende jobb med stort samfunnsansvar
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Lønn etter avtale, med gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.
Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.
Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT (før 1.1.2023) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres. Les mer på https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Velkommen som søker!
Kontaktinformasjon
Bryhn, Kristin Ødegård, kommunalsjef, +47 91558947Arbeidssted
Kildevegen 12340 Løten
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Løten kommuneReferansenr.: 5016435092
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Bryhn, Kristin Ødegård
kommunalsjef
+47 91558947
Om bedriften
Vil du jobbe hos oss?
Les mer om Løten kommune
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker anmoder om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1b3e4ce3-b451-4ea0-90f8-bffb78c5f73b
- Hentet fra
talentech
- Referanse
719b4023b7864e5bba8e425098305b87