Vi skal styrke vårt team i avdeling Anskaffelser, og trenger en ny Category Manager for Facility Management (FM)
DNB
0191 Oslo
Om jobben
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk eller engelsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 11. januar
DNB kjøper inn varer og tjenester fra eksterne leverandører for ca. 12 milliarder kroner pr år. I Group Cost (GC) er vi ca. 20 ansatte, og har ansvar for innkjøpsprosess og inngåelse og forvaltning av kontrakter samt oppfølging av DNBs non-IT leverandører.
Vi skal sørge for at DNB er en profesjonell aktør i leverandørmarkedet og sikre at DNBs anskaffelsesprosesser er i henhold til bankens og samfunnets etiske normer og regelverk.
Vi ønsker å styrke laget vårt med en kategoriansvarlig som vil få ansvaret for en egen leverandørportefølje og gjennomføring av innkjøpsprosesser med fokus på FM-området som: renhold, kantine, vaktmester, håndverktjenester, teknisk sikkerhet og vektertjenester, samt noen mindre underkategorier.
Vi ser etter deg som har erfaring fra kontraktsarbeid og erfaring fra virksomheter innenfor Facility Management. For å lykkes i rollen er det avgjørende at du er god på å bygge og vedlikeholde relasjoner både på tvers av konsernet og mot eksterne parter. Vi søker deg som har utpreget kommersiell teft og som har oppnådd gode resultater gjennom å utfordre og tenke nytt i måten du løser både rutineoppgaver og nye utfordringer på. Vi ser etter deg som typisk kan karakteriseres som en kremmer som aldri blir lei av å utfordre det etablerte, men som samtidig jobber strukturert og analytisk for å sikre god gjennomføring og oppnå resultater.
Dine ansvarsområder- Gjennomføre anskaffelsesprosesser; herunder inngåelse av nye kontrakter samt forlengelse og oppfølging av eksisterende kontrakter
- Utvikle gode samhandlingsmodeller med leverandørene
- Utvikle og levere på kategoristrategier for egne kategoriområder i samarbeid med interne stakeholdere
- Koordinere initiativ på tvers av ulike forretningsområder
- Gjennomføre kostnadsanalyser innenfor ulike kategorier brutt ned på ulike FO/SO
- Høyere relevant utdannelse
- Har jobbet med tjenester som renhold, kantine, vaktmestertjenester, teknisk drift, håndverkertjenester eller sikkerhet
- Har vært involvert i innkjøp, drift eller utvikling av FM-tjenester, enten internt eller som leverandør
- Har erfaring med å identifisere kostnadsbesparelser og effektiviseringstiltak
- Har vært med på å forhandle avtaler med mål om bedre betingelser
- Relevant erfaring fra større norske eller internasjonale virksomheter
- Erfaring fra deltakelse i eller ledelse av prosjekter med flere interessenter (f.eks. innføring av ny FM-leverandør), kan gjerne være relatert til anskaffelsesprosesser og tilhørende kontraktsarbeid
- Gode kommunikasjonsegenskaper på norsk og engelsk
- Det er en fordel med kunnskap om relevante regulatoriske krav innen f.eks. personvern og utkontraktering av tjenester
- Du er resultat- og løsningsorientert
- Du er glad i tall og er vant med å sette opp analyser og bruke dine analytiske evner
- Du har en strukturert tilnærming til krevende problemstillinger
- Du er proaktiv og har sterk gjennomføringsevne
- Du er nysgjerrig på nye og bedre løsninger, med sterk evne til å utfordre interne og leverandører
- Du er god på å bygge relasjoner internt/eksternt
- Du er en sterk lagspiller med evne til å dele kunnskap og erfaringer med kollegaer, men kan også jobbe selvstendig
Vi kan tilby en spennende og utfordrende stilling i et fremtidsrettet og dynamisk miljø med engasjerte, kunnskapsrike og hyggelige kolleger.
Kontaktperson: Thomas Mylen, tlf +47 40469337
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 11.januar 2026
Om bedriften
En jobb i Norges største finanskonsern byr på faglige utfordringer i et spennende arbeidsmiljø med mange muligheter. Vi trenger medarbeidere med ulik bakgrunn og kompetanse. Vil du være med på laget?
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1acbfcea-50a8-4691-b612-29b04eb07c81
- Sist endret
15. desember 2025
- Hentet fra
FINN
- Referanse
441301188
Lignende annonser
Business Manager
Arbeidsgiver
DNB Carnegie
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
DNB
Sted
Oslo
Senior Compliance Officer (Juridisk bakgrunn)
Arbeidsgiver
DNB
Sted
Oslo