Vandelsenheten i Vardø søker motivert jusstudent til 20 % deltidsstilling
Finnmark politidistrikt
Hospitalgata 6, 9951 Vardø, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Konsulent
Type ansettelse
Vikariat, deltid
Arbeidsspråk
Norsk, engelsk eller samisk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 14. september
20 % midlertidig stilling ved Vandelsenheten – Avsnitt for fagforvaltning og støtte
Vi ser etter en juss-student som ønsker å ta del i et spennende fagfelt i utvikling.
Politiets enhet for vandelskontroll og politiattester (Vandelsenheten) ligger i Finnmark politidistrikt og har det nasjonale ansvaret for utstedelse av politiattester og vandelsvurdering.
Ved avsnitt for fagforvaltning og støtte arbeider vi spesielt med veiledning internt og eksternt, opplæring, utvikling og forbedring i stort. Våre treffpunkter er både internt i distriktet og politiet, men også mer tverrfaglig med interne og eksterne aktører.
Hos oss vil du få erfaring med hvordan juridisk kompetanse anvendes i tverrsnittet mellom jus, fag, teknologi og mennesker.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Er du nysgjerrig på Finnmark? Les mer her!
Vi ser frem til å se søknaden din!
Ønsker du en spennende jobb ved siden av juss-studiet?
Mulighet til å jobbe delvis hjemmekontorDet legges til rette for at fjernkontorplass kan benyttes, men det er krav om å arbeide fysisk i Vardø ved anledning der forelesninger/studie tillater dette.
Arbeidsoppgaver
• Enkel og noe mer kompleks saksbehandling
• Betjene og veilede på telefon og e-post
• Delta i utviklingsaktiviteter og utredningsarbeid
• Bidra i arbeid med kontinuerlig forbedring av prosesser og rutiner
Kvalifikasjoner
For å være kvalifisert må du ha:
• Påbegynt juridisk utdanning på mastergradsnivå – Minimum påbegynt 3. avdeling,
-og kunne vise til gode akademiske resultater.
• Relevant erfaring fra offentlig forvaltning eller saksbehandling
• God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
• Gode digitale ferdigheter
Det er også ønskelig at du har:
• Påbegynt 4. eller 5. avdeling
• God engelsk skriftlig fremstillingsevne
• Samisk kultur og språkkompetanse
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18, jf. politiregisterloven § 41.
- For stilling i Finnmark Politidistrikt må du også kunne autoriseres for gjeldende klareringsnivå etter sikkerhetsloven.
Personlige egenskaper
• Du er strukturert, effektiv, systematisk, fleksibel, resultat- og løsningsorientert, ansvars- og kvalitetsbevisst.
• Du følger opp planer og tidsfrister, og strukturerer arbeidet etter gjeldende prioriteringer
• Du analyserer og velger arbeidsmetode etter en vurdering av risiko og konsekvenser
• Du samarbeider godt med kollegaer, er serviceinnstilt og behandler kollegaer og publikum med god service.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
• 20 % midlertidig stilling som Konsulent (Stillingskode SKO 1065 ) med varighet inntil 3 år
• Årslønn ( i 100% stilling ) kr. 450 000 - 520 000
Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Finnmark politidistrikt er med sine 48 637 km2 et av Norges største politidistrikter og dekker en befolkning på ca. 80 000 fordelt på 18 kommuner. Kommunene Tana, Nesseby, Karasjok, Kautokeino og Porsanger er kjerneområdet for samisk kultur og språk. Politidistriktet er organisert i en geografisk driftsenhet med fire tjenesteenheter, fem funksjonelle driftsenheter og tre lederstøttestaber.
Distriktet ledes av politimesteren med hovedsete i Kirkenes. Finnmark politidistrikt har Norges eneste Schengengrense over land, og har ca. 500 medarbeidere.
Finnmark politidistrikt skal fremme likestilling og bekjempe diskriminering uavhengig av blant annet kjønn, alder, etnisitet, religion, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1ab5d125-e4c1-4c31-8557-dfa8b0ee93c5
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10261349