Vi forsterker vårt faglige team, blir du med?
Aktivitet, bolig, bistand og avlastning
Helsehuset, Nystuen 1A, 2022 Gjerdrum, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Vernepleier
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 26. oktober
Aktivitet, bolig, bistand og avlastning yter tjenester til mennesker med ulike funksjonsnedsettelser og søker etter vernepleier i 100 % fast stilling.
Virksomheten gir tjenester til for tiden 13 mennesker med ulike funksjonsnedsettelser med varierte og sammensatte tjenestebehov. Vi har i dag 43,52 årsverk fordelt på tre boliger med heldøgnsomsorg for mennesker med ulike bistandsbehov, ambulerende tjeneste, kommunal avlastning, privat avlastning og støttekontakter.
Det er et stort spenn i alder og bistandsbehov til tjenestemottakerne våre og vi jobber målrettet for et helhetlig tjenestetilbud hvor brukermedvirkning og selvbestemmelse er fokus. Virksomheten har mange og varierte oppgaver og drifter også et eget aktivitetssenter for tjenestemottakere i kommunal bolig og hjemmeboende. Virksomheten er i stadig utvikling og vi har startet boligprosjekt med bygging av nye tilrettelagte boliger for våre tjenestemottakere, hvor tre avdelinger skal bli til to innen to år.
Vi søker etter deg som vil være med på å videreutvikle våre tjenester, parallelt med varierte og sammensatte arbeidsoppgaver knyttet til direkte tjenesteyting, og som motiveres av å gjøre en forskjell for mennesker med funksjonsnedsettelser. Vi identifiserer oss med "god bistand med verdighet og kvalitet".
Vi har ledig en 100 % fast stilling som vernepleier. Arbeidstiden er dag, kveld og hver 4. helg, med langfri hver fjerde uke. Vernepleiere har i tillegg egen administrativ tid i turnus.
Er du student på tredje studieår av bachelorstudiet i vernepleie? Da oppfordres du til å søke! Vi vil tilrettelegge arbeidstiden i henhold til ditt studie.
- gjennomføre individuelt rettede tiltak, derav også tiltak etter helse- og omsorgstjenestelovens kapittel 9
- praktisk bistand, tilrettelegging og veiledning i tråd med den enkeltes vedtak og tiltaksplaner
- observere, iverksette, dokumentere og evaluere tiltak i tråd med avdelingens føringer
- bistand, opplæring og veiledning i dagliglivets gjøremål
- bistand, opplæring, utførelse og veiledning i personlig hygiene, stell og pleie
- bistand og veiledning til aktivitet og fritid
- legemiddelhåndtering
- koordinatoransvar
- ansvar for kapittel 9-vedtak
- ansvar for opplæring og veiledning av kollegaer, lærlinger, studenter og elever
Dine kvalifikasjoner
Du må ha:
- fullført bachelorgrad i vernepleie med norsk autorisasjon (HPR nummer må skrives i søknaden), eller være vernepleierstudent på tredje studieår av bachelorstudiet i vernepleie
- gode skriftlig og muntlige gode kommunikasjonsferdigheter på norsk
- gode digitale ferdigheter
- førerkort klasse B for personbil (du må kunne kjøre bil med både automat og manuelt gir)
Du må i tillegg fremvise gyldig og tilfredsstillende politiattest før tiltredelse.
Det er en fordel om du har:
- erfaring fra arbeid med mennesker med ulik grad av hjelpebehov
- erfaring fra arbeid i bolig og med avlastningstilbud
Dine egenskaper
Vi søker deg som:
- er omsorgsfull og har tjenestemottaker i fokus
- har stort engasjement for mennesker med nedsatt funksjonsevne
- har gode holdninger og verdier
- er ansvarsbevisst og lojal til arbeidet
- er løsningsorientert og handlekraftig i ditt daglige arbeid
- bidrar til samarbeid og et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr deg
- en fremtidsrettet arbeidsplass med spennende og varierte arbeidsoppgaver
- kompetansehevende tiltak i tråd med avdelingens kurs- og kompetanseplan
- et inkluderende og helsefremmende arbeidsmiljø
- fadderordning i nyansattperioden
- lønn i tråd med kvalifikasjoner og ansiennitet etter hovedtariffavtalens kap. 4
- gode lån, pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- gratis parkering og mulighet for el-bil lading mot betaling
Din søknad
Søknad registreres elektronisk i Easycruit ved å klikke på "Søk her". Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp søknadsbrev, CV, relevante vitnemål og eventuelle attester. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke tar imot søknader pr. e-post eller papirsøknader.
Inkludering
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold og inkludering, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Offentlighet
Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger og det vil bli satt opp en offentlig søkerliste etter søknadsfristens utløp. Søker kan be om å ikke bli oppført på søkerlisten og må gi en saklig begrunnelse, jf. offentlighetsloven § 25. Dersom det etter vår vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil opplysninger om søker bli offentliggjort på søkerlisten. Søkeren blir i disse tilfellene orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring, jf. offentlighetsloven §25.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
19f92d74-3964-499b-a0c4-d5a53c4b5588
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3548663_246567_no