Controller
Økonomisk planlegging og analyse, Lillehammer kommune
Storgata 51, 2609 Lillehammer, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Controller
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 29. august
Vil du være med å utvikle økonomistyringen i Lillehammer kommune?
Økonomisk planlegging og analyse består idag av 5 årsverk, (3 controllere, 1 finansrådgiver og leder). Enheten jobber tett med andre stabsfunksjoner, kommunens virksomheter og kommunedirektørens ledergruppe. Økonomisk planlegging og analyse har ansvar for kommunens planlegging og gjennomføring av budsjettprosess, økonomirapportering, økonomisk oppfølging mot kommunens sektorer og utvikling av kommunens tjenester for økonomistyring. Nå ser vi etter ny kollega som kan utfylle teamet vårt.
Som controller i sentraladministrasjonen er du en strategisk og operativ ressurs tett på kommunens ledelse. Du vil være en sparringspartner i arbeidet med å utvikle bærekraftige og framtidsrettede rapportering og styringssystemer for Lillehammer kommune.
Arbeidsoppgaver
- Strategisk rådgivning for virksomhetene og kommuneledelsen i budsjettoppfølging og økonomirapportering
- Videreutvikle økonomiske analysemodeller og følge opp tiltak
- Bidra i utarbeidelse av handlings- og økonomiplan og rapporteringssaker gjennom året
- Bidra til bedre arbeidsprosesser og prosedyrer innenfor økonomiområdet, samt opplæring av ledere
- Utarbeide og presentere økonomiske beslutningsgrunnlag for ledelsen
- Saksbehandle økonomisaker i tråd med gjeldende lov- og regelverk
- Videreutvikle rutiner for økonomistyring, internkontroll og risikovurdering
- Andre oppgaver innenfor enhetens ansvarsområde må påregnes
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning innen økonomi, regnskap eller revisjon
- Evne til å jobbe analytisk, strategisk og målbevisst
- Selvstendig, men også god i team
- Proaktiv og løsningsorientert
- God digital forståelse og god kunnskap om bruk av Excel og ERP-system
- Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Erfaring fra kommunalt budsjett- eller regnskaps-arbeid er ønskelig
- Erfaring fra bruk av systemet Framsikt er ønskelig
Personlige egenskaper
- Analytisk, strategisk og strukturert
- Tenker helhetlig og tverrfaglig
- God prosessforståelse
- Handlekraftig og meget god gjennomføringsevne
- Utviklings-, resultat- og løsningsorientert
- Evne til å takle perioder med høyt arbeidstempo og holder tidsfrister
- Jobber godt selvstendig og i team
- Høy grad av integritet
Vi tilbyr
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
- Trivelige, dyktige og engasjerte kollegaer
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Mulighet for noe hjemmekontor
- Offentlig tjenestepensjon
- Lønn etter gjeldene lov- og avtaleverk
Kontaktinformasjon
Arnhild Moheim, Teamleder Økonomisk planlegging og analyse, +4790142556, arnhild.moheim@lillehammer.kommune.noArbeidssted
Storgata 512609 Lillehammer
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillehammer kommuneReferansenr.: 4998198824
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Arnhild Moheim
Teamleder Økonomisk planlegging og analyse
+4790142556
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
17514f35-b174-48a9-90e0-d613f810eb74
- Hentet fra
talentech
- Referanse
caff4e38c5e3477c90470ed46465d46c