Tafikkoordinator operasjonssentralen (OPS)
Nobina
Schweigaards gt. 14,, 0185 Oslo, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Trafikkoordinator
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 21. september
Har du erfaring fra tog og buss bransjen?
Vi er Nobina. I Norge leverer vi kollektivtransport i by og distrikt i tillegg til andre busstjenester. Selskapet har hovedkontor sentralt i Oslo og 1300 medarbeidere.
Ønsker du å utnytte ditt potensial innen logistikk og bidra til at vårt buss for tog-tilbud når nye høyder? Nobina søker nå en trafikkoordinator som vil være med i dette arbeidet og bidra inn i det grønne skiftet.Nobina er et selskap du mest sannsynlig har et forhold til. Hver dag hele året velger en million mennesker å reise bærekraftig med oss. Fra nord til sør, i byen og på landet. Til neste holdeplass eller helt hjem. Sammen holder vi samfunnet i bevegelse hver dag.
Avdeling kommersiell trafikk er en unik avdeling i Nobina-systemet. Vi har som hovedoppgave å levere gode buss for tog løsninger for de togoperatørene vi har avtale med. Vi bygger også opp adelingen til å jobbe med event og arrangementskjøring. Gjennom optimalisering av logistikkløsninger vil du være en helt sentral bidragsyter i hvordan Operasjonssentralen med sitt kundefokus tilfører verdiskapning til virksomheten. Sammen påvirker dere hverdagen til Norges innbyggere og de menneskene som leverer våre tjenester gjennom et pålitelig og punktlig transporttilbud. Stillingen kjennetegnes av korte beslutningsveier og du vil kunne se resultatet av eget arbeid fra en dag til en annen.
Vi søker nå en fulltidsstilling med turnusarbeid 24/7, 365 dager i året. Om stillingen:Dette er en stilling der vi kan love deg en variert arbeidshverdag hvor du vil få mulighet til å gjøre en forskjell i hele organisasjonen. Arbeidet innebærer tett samarbeid på tvers i organisasjonen og med eksterne samarbeidspartnere og kunder.
Trafikkoordinator har ansvar for å levere alternativ transport til togoperatørene vi samarbeider med. Vi leverer buss for tog både for planlagte og uplanlagte driftsavvik i togtrafikken. For å løse dette benytter vi et nettverk av samarbeidspartnere og leverandører. Stillingen vil også ha ansvar for å følge opp og utvikle vårt samarbeid med partnere og underleverandører samt tilhørende administrative oppgaver. I stillingen som trafikkoordinator vil du jobbe både operativt og noe strategisk.
Arbeidsoppgaver:- Kommunisere med oppdragsgivere og leverandører og sørge for at deres behov blir møtt på en effektiv og profesjonell måte.
- Sørge for å skaffe alternativ transport.
- Sørge for at avganger går ihht. oppsatte tider.
- Koordinering og overvåking av driften.
- Ivareta og bidra til å videreutvikle gode transportløsninger og til videreutvikling av avdelingen.
Stillingen rapporterer til leder for operasjonssentralen.
Hvem er du?
For å lykkes i rollen hos oss er det viktig at du har en positiv innstilling og drives av muligheten til å gjøre en forskjell både alene og sammen med andre. Ettersom hverdagen i operasjonssentralen innebærer varierte og utfordrende oppgaver på detaljert og overordnet nivå, ser vi for oss at den rette kandidaten tar ansvar for egne oppgaver og er strukturert og nøyaktig. Du er dyktig på og trives med operativt arbeid, og drives av å finne effektive og gode løsninger til det beste for selskapet, våre ansatte og kundene. Du liker å ha det hektisk rundt deg, men evner også å fylle tiden hvis det er roligere perioder. Kontinuerlig forbedring og gjennomføringsevne er viktige nøkkelord for å lykkes i stillingen.
Ikke minst kjenner du deg igjen i våre verdier og utøver dem i praksis: Vi respekterer hverandre - Vi tar ansvar - Vi bryr oss.
Personlige egenskaper og utdanning:- Relevant erfaring eller utdannelse innen logistikk og/eller operativ ledelse
- Jernbanefaglig bakgrunn er en fordel.
- Kunnskap om norsk geografi er viktig, både på veinettet og jernbanen.
- Gode norskferdigheter muntlig og skriftlig
- Strukturert og detaljorientert med fokus på å se helhetsbildet
- trives best under press og evner å ha mange baller i luften på en gang.
- evne til å delegere og involvere andre ressurser ved behov
- meget gode kommunikasjonsegenskaper
- Interesse og evne til å lære nye systemer og sette seg inn i nye problemstillinger
- Høy grad av serviceinnstilling
- Ønske om, og gjerne erfaring med, å jobbe i turnus som fordeles hele døgnet 24/7 alle dager hele året
Først og fremst mener vi at dette er en rolle der du vil gis faglig og personlig utvikling. Du får mulighet til å bidra med å finne gode løsninger for kundene våre.
Du vil ha det gøy på jobb hvor du vil ta del i et kompetent og hyggelig arbeidsmiljø. Hovedkontoret hvor du vil ha tilhørighet, holder sentralt til i Oslo sentrum, og vi kan tilby konkurransedyktige betingelser.
**Kontaktinformasjon:**Har du spørsmål, vennligst kontakt leder for operasjonssentral, Kommersiell trafikk: Eli Lynnebakken Tepstad 91652563
For oss i Nobina er mangfold og inkludering viktig. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, seksuell orientering eller funksjonsnedsettelser.
Søknadsfrist: 08.06.2025Vi vil fortløpende vurdere innkomne søknader og de vil bli behandlet strengt konfidensielt.
Vi ser fram til å høre fra deg!21.09.2025
Om bedriften
Sektor
Privat
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
16f01dd3-4ec6-4ca2-b089-2aadb455fb00
- Hentet fra
FINN
- Referanse
426357815