Leder Viken Vest Innkjøpssamarbeid
Øvre Eiker kommune
Stasjonsgata 24, 3300 Hokksund, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Leder Viken Vest Innkjøpssamarbeid
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 7. september
Vil du være med på å forme fremtidens offentlige anskaffelser?
Viken Vest Innkjøp (VVI) er et fremoverlent og voksende regionalt innkjøpssamarbeid med base på rådhuset i Øvre Eiker kommune. Samarbeidet består av kjernekommunene Modum, Lier, Ringerike og Øvre Eiker. Vi har i tillegg et tett samarbeid med Kongsbergregionen, Hadelandssamarbeidet, Hallingdalkommunene og flere andre.
Vi søker en engasjert og strategisk leder som vil få både fag- og personalansvar for VVI (tre medarbeidere) samt én ansatt fra Øvre Eiker kommune. I tillegg har VVI en miljørådgiver i en treårig prosjektstilling. Du vil jobbe tett med anskaffelsesrådgiverne i kjernekommunene og får ansvar for å utvikle samarbeidet.
VVI har hatt en imponerende vekst siden oppstarten i 2022. Med en kontraktsportefølje på over 300 kontrakter og en samlet verdi på rundt fem milliarder kroner, har VVI raskt blitt en sentral aktør i regionen. Mange av kontraktene har deltakelse fra kommuner utenfor kjernegruppen, noe som understreker vår regionale betydning.
Vi har som mål å levere profesjonelle og effektive anskaffelsestjenester, og samtidig realisere gevinster gjennom samordning og stordriftsfordeler. VVI er en utviklingsorientert organisasjon med et sterkt fokus på samfunnsansvar, klima og miljø, innovasjon, næringsutvikling og digitalisering. Kontraktsoppfølging er et prioritert område – vi jobber aktivt for å sikre at verdiene i kontraktene faktisk realiseres.
VVI står nå ved et viktig veiskille og ønsker å styrke sin rolle som en ledende regional aktør innen offentlige anskaffelser. Er du klar for å ta del i denne reisen?
Arbeidsoppgaver
- Oppnå mål iht. anskaffelsesstrategien
- Lede og utvikle dyktige medarbeidere
- Kvalitetssikringsarbeid av anskaffelsesdokumenter mm.
- Være bindeleddet mellom eksternt konsulentselskap og VVI ifbm. kunngjøringer og klagesaker
- Bidra til godt arbeidsmiljø
- Utstrakt samhandling med kjernekommunene og andre kommuner
- Kartlegge kompetansen og det fremtidige behovet i VVI og Øvre Eiker kommune
- Gjennomføre noen anskaffelser
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på bachelornivå, fortrinnsvis innenfor juss, økonomi, salg/markedsføring og/eller ledelse
- Erfaring fra offentlig anskaffelser
- Ledererfaring
- Forståelse av samfunnsoppdraget og hvordan offentlige anskaffelser kan benyttes som et strategisk virkemiddel
- Gode resultater fra tidligere stillinger
- Generelt god digital forståelse
- God økonomiforståelse
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Erfaring fra forbedrings- og endringsarbeid er en fordel
- Erfaring fra prosjektledelse er en fordel
- Erfaring fra en politisk drevet organisasjon er en fordel
Personlige egenskaper
- Stor arbeidskapasitet
- Gjennomføringskraft og beslutningsevne
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, med evne til å skape gode relasjoner og "bygge" kultur
- Strategiske og analytiske evner
- Inkluderende lederstil
- Trygg som person med høy faglig integritet
- Kundeorientert og serviceinnstilt
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Stor frihet til å forme egen arbeidshverdag
- Et trivelig og godt arbeidsmiljø med stor takhøyde og kompetente kollegaer
- Gode utviklingsmuligheter i et stort anskaffelsesmiljø
- Fleksitid
- Lønn etter avtale
- Svært gode pensjons- og forsikringsordninger
- Velferdsforening
Kontaktinformasjon
Morten Deol, Kommunalsjef, +47 99278230Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Øvre Eiker kommuneReferansenr.: 5000254920
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Morten Deol
Kommunalsjef
+47 99278230
Om bedriften
Øvre Eiker kommune er et godt sted å bo og jobbe! Vi har fokus på kvalitet, arbeidsglede, inkludering og god ledelse for å fremme mestring hos de ansatte. Øvre Eiker er i utvikling på mange områder, og hos oss jobber folkevalgte, administrativ ledelse, ansatte og innbyggere tett sammen for å løse utfordringer og se nye muligheter.
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Våre verdier er respekt, mot, samspill og tilhørighet.
Øvre Eiker kommune har over 20.000 innbyggere og er en virksomhet med ca 1.200 ansatte. Sammen skaper vi et livskraftig Øvre Eiker.
Øvre Eiker kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i henhold til reglene i Offentlighetsloven. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søknaden bli offentliggjort. Søkere blir informert og får muligheten til eventuelt å trekke sin søknad før offentliggjøring.
Offentlig tjenestepensjon
Med jobben følger en av Norges beste pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon. Dette gir deg mer enn du kanskje tror.
Øvre Eiker kommune sparer pensjon for deg. Vi betaler inn hele 15 – 20% av lønnen din, avhengig av hvilken lønn du har. I tillegg setter du selv av 2 %. Dette beløpet trekkes automatisk fra lønnsutbetalingen din hver måned.
Gjennom pensjonsordningen sparer du til fremtidig alderspensjon og AFP. I tillegg er du sikret ved sykdom og død gjennom uførepensjon og etterlattepensjon.
Den endelige pensjonsutbetalingen blir bestemt blant annet av hvor mye du har jobbet og hvor mye du har tjent. Offentlig tjenestepensjon har en livsvarig utbetaling, til forskjell fra det private hvor utbetaling ofte kun skjer over 10 år.
Følg oss gjerne i sosiale medier!
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i portalen.
NB! Øvre Eiker kommune ber aldri om din BankID-informasjon i søknadsprosessen. Blir du bedt om dette, kan det være forsøk på svindel.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1680b858-13d8-4d1a-98b4-e6b72ffa28fe
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e942755459584179b19318a28d87f0e4