DHL Express søker etter nye Head of Key Account
DHL Express
2020 Skedsmokorset
Om jobben
- Stillingstittel
- Head of Key Account
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Engelsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 30. november
Er du opptatt av salg og salgsledelse og brenner for å være best?
DHL Express søker nå en ny leder til vårt Key Account team!
DHL Express er den globale og lokale markedslederen innen ekspress, og vi er ambisiøse! Vi skal styrke vår posisjon i det norske markedet. Vi garanterer en hektisk og utfordrende hverdag i et internasjonalt miljø.
Stillingsoversikt:
Head of Key Account har ansvaret for å lede salgsstrategiene innen Key Account teamet samt drive vekst og lønnsomhet for organisasjonen. Denne rollen krever en strategisk tenker med en sterk forståelse av logistikk- og ekspresstransportbransjen.
Nøkkelansvar:
- Utvikle og implementere strategier: Utforme og gjennomføre omfattende salgsstrategier for nøkkelkunder som er tilpasset det lokale markedet, og sikre at de er i samsvar med de overordnede forretningsmålene samt globale og regionale retningslinjer og policyer for markedsføring og salg.
- Teamledelse og -forvaltning: Lede, inspirere og motivere landets Key Account team, sette klare forventninger til ytelse og gi kontinuerlig opplæring og støtte for å forbedre ferdigheter og effektivitet.
- Markedsanalyse og identifisering av muligheter: Gjennomføre grundig markedsundersøkelse for å identifisere nye trender, kundebehov og konkurransedynamikk. Bruke innsiktene til å utvikle målrettede initiativer som fanger nye forretningsmuligheter og driver kundeverving.
- Samarbeid med regionale og globale team: Jobbe tett med regionale og globale team for å sikre at lokale strategier er i samsvar med bredere elskapsmål. Dele beste praksis og utnytte ressurser på tvers av markeder for å optimalisere ytelsen.
- Kundepleie: Bygge og opprettholde sterke relasjoner med nøkkelkunder og interessenter. Delta i regelmessig kommunikasjon for å forstå deres behov, adressere bekymringer og forbedre kundetilfredshet og lojalitet.
- Strategiutvikling for nøkkelkundeteamet: Lede og utvikle strategier for Key Account teamet. Sikre at Key Account teamet er optimalisert for maksimal effektivitet, og tilpasse ressurser og innsats for å forbedre kundekontakt og konverteringsrater.
- Overvåking av salgsprestasjoner: Etablere nøkkelindikatorer (KPI-er) for å måle effektiviteten til Key Account teamet. Regelmessig analysere salgsdata og ytelsesmetrikker, gi handlingsrettede innsikter til teamet og gjøre strategiske justeringer etter behov for å møte eller overgå salgsmålene.
- Merkevarerepresentasjon og synlighet: Representere selskapet på bransjetreffer, konferanser og messer. Aktivt promotere merkevaren og dens tjenester, og nettverke med potensielle kunder og bransjeledere for å forbedre merkevarens synlighet og omdømme.
- Innovasjon og kontinuerlig forbedring: Fremme en kultur for innovasjon innen Key Account teamet. Oppmuntre til utforskning av nye ideer og metoder for å forbedre prosesser og øke kundeengasjementet.
- Digital transformasjon av salgsteamet: Drive digitaliseringen av Key Account teamet ved å implementere avanserte verktøy og teknologier som forbedrer salgsprosesser og kundekontakt. Fremme bruken av globale digitale plattformer for dataanalyse og for å forbedre effektiviteten.
- Rapportering og kommunikasjon: Forberede regelmessige rapporter om Key Account teamet til ledelsen, fremheve suksesser, utfordringer og muligheter. Sikre transparent kommunikasjon innen teamet og på tvers av avdelinger.
Kvalifikasjoner:
- Bachelorgrad i markedsføring, bedriftsledelse eller liknende
- Minimum 8-10 års erfaring innen markedsføring og salg
- Dokumentert erfaring med å drive salgvekst og oppnå mål
- Sterke ledelse- og teamledelsesevner
- Utmerkede kommunikasjons- og mellommenneskelige ferdigheter
- Strategisk tankegang med evne til å analysere data og ta beslutninger
- Ferdigheter i CRM-programvare og Microsoft Office-pakken
- Flytende i engelsk
Nøkkelkompetanser:
- Sterkt ønske om å vokse
- Utmerket positiv innstilling
- Strategisk planlegging
- Lederskap og teamutvikling
- Kundepleie
- Markedsanalyse, digitalisering og kontinuerlig forbedring
- Økonomisk forståelse
- Forhandlingsevner
- Tilpasningsevne og problemløsning
4 DHL Leadership Dimensions:
- Head: Være resultatorientert og utnytte styrker.
- Heart: Gi tydlig formål og skape tillit.
- Guts: Fokusere på klare prioriteringer og være positiv til usikkerhet og endring.
- Bite: Ha vilje til å vinne og handle som en entreprenør i vårt nettverk.
Vi tilbyr:
-
Utfordrende og selvstendig stilling i verdens mest internasjonale selskap
-
Ekstrem vinnerkultur der alle jobber mot samme mål
-
Trygg og god arbeidsmiljø (2. plass Norges beste arbeidsplasser - Great Place to Work)
-
Avansert treningsprogram (CIS) for ledere
-
Health & Wellbeing program
-
DHL Adventure Club turer
-
Muligheter for nettverksbygging lokalt og globalt
-
Muligheter for videre internasjonal karriere innen DHL Group
-
Konkurransedyktige betingelser
Stillingstype: Heltid
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 30.11.2025
Rapporterer til: Head of Sales - Johan Wahnström
For mer informasjon om stillingen ta kontakt med Head of Sales, Johan Wahnström på telefon +47 980 37 566 eller e-post johan.wahnstrom@dhl.com.
DHL er den globale markedslederen innen internasjonal ekspress- og logistikkindustri. DHL i Norge består av tre divisjoner: DHL Express, DHL Global Forwarding Freight og DHL Supply Chain. Vi dekker alt av luft-, vei - og sjøtransport, nasjonal og internasjonal pakkelevering, e-handelsforsendelser, samt spesialtilpassede logistikkløsninger. DHLs internasjonale nettverk omfatter mer enn 220 land og territorier og 660 000 medarbeidere over hele verden sørger for at DHL kan tilby raske og pålitelige tjenester.
Om bedriften
Sektor
Privat
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
152416c5-b7eb-420f-b7b6-6975856bac9d
- Sist endret
23. oktober 2025
- Hentet fra
FINN
- Referanse
433410954
Lignende annonser
Customer Accounting medarbeider
Arbeidsgiver
DHL EXPRESS (NORWAY) AS (Berger)
Sted
Skedsmokorset
Teamleder Invoicing
Arbeidsgiver
DACHSER Norway AS
Sted
Vinterbro
Key Account Manager
Arbeidsgiver
Strongpoint AS
Sted
Oslo