Jordmor
Alna jordmortjeneste, Oslo kommune, Bydel Alna
Trygve Lies plass 6, 1051 Oslo, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Jordmor
Oppstart
1. januar 2026
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 2. oktober
Alna helsestasjon søker etter en engasjert jordmor til et 1. års vikariat.
Vikariatet er ledig fra 1.1.2026.
Jordmortjenesten tilbyr både svangerskapsomsorg, barselbesøk og etterkontroll inkludert prevensjonsveiledning og livmorhalsprøve.
Vi er opptatt av helhetlig svangerskapsomsorg til alle gravide for å fremme god helse, som inkluderer ammekurs, fødselsforberedende kurs, og tett tverrfaglig samarbeid med både helsesykepleier, fysioterapeuter og ernæringsfysiolog.
Arbeidsoppgaver
Som jordmor hos oss, vil dine hovedoppgaver være svangerskapskonsultasjoner og barselbesøk i tråd med nasjonale retningslinjer.
Oppgavene består i å veilede, informere og støtte den gravide og partner ut fra deres behov, samt avdekke avvik og henvise til spesialisthelsetjeneste ved behov.
I tillegg vil dine arbeidsoppgaver innebære å holde kurs for gravide og deres partner, knyttet til fødselsforberedelse og amming.
Det er ønskelig at du har autorisasjon i seksuell og reproduktiv helse og kan utføre etterkontroll med familieplanlegging, livmorhalsprøve og prevensjon.
Kvalifikasjoner
- Autorisert jordmor
- Gode IKT ferdigheter og evne til å tilegne seg ny kunnskap innen digital transformasjon
- Personlig egnethet for stillingen vil tillegges vekt i rekruteringen. Øvrige personlige egenskaper vi vektlegger se i punkt under, Personlige egenskaper.
I tillegg er det ønskelig med :
- Autorisasjon i reproduktiv og seksuell helse, LARC
- Erfaring med å holde kurs
- Erfaring i bruk av tolk
- Gode språklige kunnskaper i engelsk i tillegg til norsk
- Erfaring fra svangerskapsomsorgen og kjennskap til journalsystemet CGM
Personlige egenskaper
- Gode evner til å planlegge og strukturere egen arbeidshverdag
- Selvstendig og trygg på egen kompetanse, kan foreta egne faglige vurderinger
- Evne til å jobbe godt i team og verdsetter tverrfaglig samarbeid
- positiv bidragsyter i arbeidsmiljø, og som deltar aktiv i møter og fagutvikling
- motivert og nysgjerrig på utvikling av tjenesten og kontinuerlig kvalitetsarbeid
- Gode kommunikasjons- og relasjonsferdigheter
- Evnen til å inspirere og støtte opp om et mangfoldig felleskap gjennom empati og respekt
- Interesse i å holde kurs
Vi tilbyr
- Godt psykososialt arbeidsmiljø med sterk samhold i kollegiet
- Gode kollegaer i en tverrfaglig og mangfoldig bydel
- Helhetlig tjeneste med spennende arbeidsdager og varierte arbeidsoppgaver, mulighet for bruk av elsykkel til barselbesøk
- Arbeidsmiljø med fokus på faglig kvalitet til brukerne av tjenesten
- Tillitsbasert ledelse med frihet og ansvar for organisasjon av egen arbeidshverdag innenfor våre rammer
- Fleksibel arbeidstid i henhod til avtaleverk
- Base i nytt og moderne bydelshus på Furuset med varierte arbeidssoner, møterom og kontorerGode kollektivforbindelser
gratis treningsrom
gratis innendørs sykkelparkering - Lønnstrinn 37-51 etter ansiennitet (639 800 - 825 100)
- Stabiliseringstillegg jmf, avtale i Oslo kommune
- Ulike personalfordeler som Oslo kommune har avtale om
Kontaktinformasjon
Meike Joester, +4746807548
Arbeidssted
Trygve Lies plass 6
1051 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommune
Referansenr.: 5016860742
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.01.2026
Sluttdato: 31.12.2026
Søknadsfrist: 02.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Meike Joester
+4746807548
Om bedriften
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Bydel Alna er dynamisk og utviklingsorientert, vi har ca. 50 000 innbyggere, ca. 1300 årsverk og et budsjett på ca. 2,6 mrd. kroner. Det er stor variasjon i levekår. Bydelen har det økonomiske og administrative ansvaret for tjenester og tilbud innen pleie og omsorg, lokalsamfunnsutvikling, helse, barnehager, barnevern, sosialtjeneste, bolig, fritid og kultur. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere.
Les mer om Bydel Alna
Lønnstabell for Oslo Kommune
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
151a856b-dbc0-4434-9858-0ac6faddeec4
- Hentet fra
talentech
- Referanse
25bac9bebd5748d08f4fcc886238185f